דווקא בזמן שמדינת ישראל חוותה מתקפה אכזרית מצד החמאס, חלק מאוהדי סלטיק הזדהו הערב (שבת) עם פלסטין. קבוצת האולטראס של האלופה הסקוטית - בה משחק ליאל עבדה הישראלי (שפצוע ולא נכלל בסגל) - הניפה במהלך ה-1:3 הביתי על קילמרנוק שלט תמיכה בפלסטין, בו נכתב "ניצחון להתנגדות!".
סלטיק ידועה בקהל תומך, אך גם ככזה שלא מהסס להתערב בעניינים פוליטיים ובמיוחד בסכסוך הישראלי-פלסטיני. דגלי פלסטין מונפים לא מעט לאורך השנים במגרשה הביתי, בעיקר אחרי תקריות פוליטיות. וזאת למרות ששיחקו בשורותיה כדורגלנים ישראלים כמו ניר ביטון ורמי גרשון, בין השאר.
1 צפייה בגלריה
סלטיק
סלטיק
השלטים הפרו-פלסטיניים
(צילום: MacNicol/Getty Images)
השלט שהניפו חלק מאוהדי סלטיק, הערב
ניר ביטון, ששיחק בעבר בקבוצה במשך 10 עונות, הגיב בחריפות בסטורי שהעלה בחשבון האינסטגרם שלו: "תתביישו. כן, צריך לשחרר את עזה, אבל מהחמאס, לא מישראל. לתמוך בארגון טרור שמתגאה בטבח של משפחות זה פשוט משוגע ומביך. רובכם לא יודעים איפה ישראל, יש לכם אפס מושג על הקונפליקט ואתם עדיין משחקים אותה כאילו אתם יודעים הכל".
"כאבא לשלושה ילדים אני רוצה לראות איך תגיבו כשהילדים שלכם נטבחים ונחטפים מול העיניים שלכם. בבקשה אל תגידו לי מה ישראל עושה לפלסטינים כי זה רחוק מלהיות אמת. תפסיקו להיות שטופי מוח ותתחילו ללמוד את העובדות".
ניר ביטון מגיב
אגב, זו לא הפעם הראשונה שבה אוהדי סלטיק מביעים עמדות אנטי-ישראליות. במהלך מבצע צוק איתן בשנת 2014, הניפו אוהדי הקבוצה דגלי פלסטין, מחו כנגד צה"ל ואף תקפו את ניר ביטון, אז עוד שחקן סלטיק, שאיחל בריאות לחיילי צה"ל.
בשנת 2016 כשהפועל באר שבע הגיעה לשחק בסלטיק פארק במסגרת מוקדמות ליגת האלופות, זכו הדרומיים לקבלת פנים עוינת במיוחד שכללה קריאות גנאי ואף אלימות פיזית כנגד אוהדים.
גם הכרזתו של נשיא ארה"ב דאז דונאלד טראמפ, על ירושלים כבירת ישראל ועל כוונתו להעביר את השגרירות האמריקאית לעיר הקודש, זכתה לתגובה כשכרזה "ירושלים שייכת לפלסטין" הונפה במשחק ליגה נגד היברניאן ב-10 בדצמבר 2017.