באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם בעמוד המונדיאל של כאן.
גארת' בייל כבר בן 33 וזכה במהלך הקריירה כמעט בכל תואר אפשרי, אבל אתמול (שני) הוא בכל זאת חווה רגע מיוחד מאוד. הקיצוני כבש בפנדל את השער הראשון של נבחרת וויילס במונדיאל מאז ההופעה האחרונה שלה שם ב-1958 ועזר לה לסיים ב-1:1 מול ארה"ב. נתון שימחיש עד כמה בייל חשוב לנבחרת שלו במשחקי מפתח. הקיצוני הוא מלך שערי וויילס בכל הזמנים עם 41 כאלה, אבל חשוב להדגיש ש-35 מהם היו במשחקים תחרותיים ורק 6 במשחקי ידידות לא רשמיים.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
בייל הקפטן, שסחט גם את הפנדל, אמר אחרי המשחק: "כן, היה לי ברור שאני אבעט את הפנדל. לא היו לי שום ספקות. אני מרגיש שאני צריך להתעלות ואני שמח לעשות את זה". בייל, שכבש את השער הבינלאומי ה-41 שלו, הוסיף: "כמובן שהרגשתי את הלחץ, אבל זו האחריות שלי, העבודה שלי היא להתעלות ולבעוט את הפנדלים. אני שמח ואסיר תודה שהכדור נכנס".
2 צפייה בגלריה
גארת' בייל שחקן נבחרת וויילס
גארת' בייל שחקן נבחרת וויילס
תמיד מספק את הסחורה. בייל
(צילום: גטי אימג'ס)
המאמן רוב פייג' שפע מחמאות לשחקן ריאל מדריד לשעבר, שמשחק היום בלוס אנג'לס פ.צ: "שוב זה הכול בייל". כשנשאל אם הוא היה אמור לקחת את הפנדל, השיב המאמן: "במיליון אחוז, הוא מעולם לא אכזב אותנו".
וויילס פיגרה אחרי שער של טימותי וואה בדקה ה-36 ונראתה רע במחצית הראשונה, אבל ב-45 הדקות האחרונות חל שיפור כשקיפר מור החליף את דניאל ג'יימס. "להיות בפיגור של שער מול נבחרת טובה הזכיר לנו את המשחק מול שוויץ ביורו 2020 (1:1). הראינו אופי ונחישות וחזרנו. היה חשוב לא להפסיד במשחק הראשון. הקרדיט לשחקנים על העבודה שהם סיפקו".
גם בייל התייחס למחצית הראשונה הלא טובה והשיפור שחל לאחר מכן ואמר: "זו הייתה מחצית ראשונה לא טובה. הם שיחקו טוב מאוד ואנחנו שיחקנו רע. במחצית המאמן קרע אותנו ושינינו כמה דברים. השחקנים יצאו מחדר ההלבשה, נלחמו ונאבקו חזק. נראינו כאילו אנחנו הולכים לנצח במחצית השנייה. זו נקודה מצוינת לאור המקום בו היינו. הראינו אופי ואנחנו מתחילים מחדש במשחק הבא. המחצית השנייה שלנו הייתה פנטסטית. היא נתנה לנו ביטחון".
2 צפייה בגלריה
גארת' בייל שחקן נבחרת וויילס
גארת' בייל שחקן נבחרת וויילס
הכול (וכולם) עליו. בייל
(צילום: גטי אימג'ס)
קפטן וויילס לשעבר אשלי וויליאמס דיבר על כך שלבייל דווקא היה משחק לא טוב במיוחד עד שער השוויון שלו: "הוא נראה כאילו חסרה לו קצת אנרגיה. ערב קצת שקט. אבל הוא המנהיג והוא היה על המגרש במיוחד בשביל רגע כזה. הוא לא היה מעורב יותר מדי במשחק, זה לא היה המשחק הכי טוב שלו בחולצה של וויילס, אבל הוא כבש בסופו של דבר את השער החשוב, מה שהוא תמיד עושה".
המגן הימני של וויילס נקו וויליאמס הקדיש את הנקודה לסבא שלו קלווין ג'ונס, שמת ביום ראשון. שחקן נוטינגהאם פורסט שיחק 79 דקות עד שהוחלף על ידי חברו לקבוצה ברנאנן ג'ונסון וצייץ: "אתמול קיבלתי את החדשות הכי קשות שיכולתי לקבל כשהקשבתי לאמא שלי מבשרת לי שסבא שלי הלך לעולמו. לעבור מבכי במשך יום שלם למשחק במונדיאל היה קשה במיוחד, אבל התגברתי על זה בזכות תמיכה של כל חבריי לנבחרת והמשפחה שלי".