"בוקר טוב לכולם, אתמול אני ומשפחתי עברנו מקרה מזעזע של שוד ותקיפה במקום שאמור להיות עבורנו הכי בטוח בעולם – הבית שלנו", כך כתבה הבוקר (שני) שי זהבי, אשתו של ערן זהבי חלוץ פ.ס.וו איינדהובן בסטורי שהעלתה לאינסטגרם אחרי שאתמול היא וילדיהם היו בבית בזמן ששני רעולי פנים נכנסו וחוו שוד אלים. "עברו עלינו שעות קשות ואנחנו צריכים רגע לעכל. חשוב לי לציין שלא הרימו יד על הילדים והם בסדר גמור פיזית. נפשית אנחנו כולנו נצטרך לעבוד יחד ולעבור את זה בצורה הטובה ביותר. אני מודה לכולם מקרב לב על הדאגה ועל הרצון לעזור. זה מחמם את הלב. תודה".
כמה שעות לאחר מכן העלה ערן זהבי סטורי משלו: "תודה לכולם על הדאגה והאהבה, מבקש מכולם להבין את המצב ולכבד את הפרטיות שלנו כרגע כדי לעכל את הדברים. מקרה לא נעים, הרבה מעבר לפריצה רגילה לבית וגניבת רכוש. שוב תודה לכולכם על הדאגה. מעריכים את זה מאוד".
4 צפייה בגלריה
ערן ושי זהבי. מותג חדש
ערן ושי זהבי. מותג חדש
"זה הדבר הכי מפחיד שאדם יכול לחוות". שי וערן זהבי
(צילום: ראובן שוורץ)
אחד החשדות שבוחנים בסביבתו של זהבי הוא כי מידע פנימי של אנשים שמכירים את הבית שנמצא בפרבר של הבירה ההולנדית, אמסטלפיין, סייע לשודדים למצוא את העיתוי הטוב ביותר, יחד עם המידע שהיה לגבי הרכוש בבית. בין היתר השוד תוכנן להתקיים בזמן שזהבי יצא למשחק החוץ של קבוצתו בטילבורג. בנוסף, מאמן הכושר האישי שלו ערן שדו, שלא יוצא איתו למשחקי חוץ, בדיוק טס אתמול לישראל - אחרת היה נותר בבית, וכך גם המאבטח המשפחתי.
אחרי שמסרו את עדותם במשטרה, שמצידה הקיפה את הבית של המשפחה בסרטים מיוחדים, ערן ושי שוחחו עם המשפחות וחברים קרובים בלבד, והעדיפו להיות מרוכזים בחיבוק חם לשלושת הילדים שחוו את הטראומה מקרוב.
בהולנד חשפו פרטים נוספים על הפרשה על-ידי העיתונאי ג'ון ואן דן הויבל. "כשהם נכנסו הם ישר קשרו את אשתו של זהבי, וכן גזרו את שיערה. בסופו של דבר היא הצליחה להשתחרר כדי להפעיל את האזעקה, אחרי שהשודדים כבר עזבו. הם לקחו רכוש רב וכן כסף מזומן".
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי מגיב לשוד האלים שמשפחתו עברה
ערן זהבי מגיב לשוד האלים שמשפחתו עברה
ערן זהבי מגיב לשוד האלים שמשפחתו עברה
(צילום מסך מהאינסטגרם של ערן זהבי)
אמש סיפרה שי זהבי לקרוביה בישראל: "זה הדבר הכי מפחיד שאדם יכול לחוות. ראיתי שקושרים את הילדים שלי ולא ידעתי מה לעשות, זה היה סיוט אחד גדול, שבמזל נגמר כמו שנגמר".
השחקן, שדיבר עם חבריו בארץ, אמר להם: "אני בהלם. לא האמנתי שדבר כזה יכול לקרות פה. פשוט זוועה, לא ידעתי מה לעשות. זה יכול היה להיגמר הרבה יותר גרוע, כולם בהלם ובטראומה, אני לא מאמין שזה קרה לנו".

חזרה לישראל על הפרק

לערן זהבי יש אמנם חוזה לעונה נוספת בהולנד והוא המשתכר הגבוה ביותר באיינדהובן, 2.5 מיליון אירו נטו לעונה, אולם ייתכן כי האירוע הטראומתי שחוותה אתמול משפחתו ישנה את התוכניות ויוביל את משפחת זהבי חזרה לישראל או ליעד אחר באירופה.
4 צפייה בגלריה
חזרה לישראל נמצאת על הפרק. זהבי במדי מכבי ת"א
חזרה לישראל נמצאת על הפרק. זהבי במדי מכבי ת"א
חזרה לישראל נמצאת על הפרק. זהבי במדי מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
מאור בוזגלו חושב על משפחת זהבי
במקרה שזהבי יעזוב את הולנד, תיבחן האפשרות לחזור למכבי ת"א. לפני מספר חודשים בעלי הצהובים מיץ' גולדהאר כבר הצהיר שנעשה ניסיון להחזיר את החלוץ לישראל, ובמועדון כמובן ישמחו לעשות זאת עכשיו אחרי אובדן האליפות הצפוי, למרות שלצד זאת זהבי גם שוקל מעבר ליעד אחר באירופה או בארה"ב.
קורבנות השוד, האישה שי - שעל פי הדיווחים בהולנד הוכתה ונכפתה על יד שני השודדים רעולי הפנים - וילדיהם של בני הזוג, אמורים לשוב כבר היום לישראל. עדיין לא ברור אם ערן ישוב יחד עם משפחתו, או שימתין עד לסיום העונה בעוד שישה ימים, כשלאיינדהובן צפויים משחקים מול זוולה ואוטרכט.

"בוא מהר הביתה, שדדו אותנו"

בזמן שהשחקן נסע עם קבוצתו למשחק מול ווילם, אשתו ושלושת הילדים חוו את האירוע האלים. על פי הפרטים שידועים עד כה, למקום הגיעו שני אנשים, אחד מהם הזדהה כשליח, ואז הם פרצו פנימה לבית ועל פי עדויות שונות היו חמושים באקדחים.
4 צפייה בגלריה
זהבי מחוץ לביתו אחרי השוד האלים שעברה משפחתו
זהבי מחוץ לביתו אחרי השוד האלים שעברה משפחתו
זהבי מחוץ לביתו אחרי השוד האלים שעברה משפחתו
(צילום: Inter Visual Studio)
על פי דיווחים, השודדים אף הכו באגרופים את שי בפניה, גזזו את שערה וקשרו אותה – הכל לנגד ילדיה. שכנים שמתגוררים בסמוך העידו כי מבית משפחת זהבי נשמעו צעקות ובכי. עוד נכתב בתקשורת ההולנדית כי בשלב מסוים, בזמן שזהבי היה על אוטובוס הקבוצה, צילצל הטלפון ובו בישרה לו שי כי השודדים בבית והם דורשים לדעת היכן נמצאים חפצי הערך והתכשיטים.
זהבי היה בקשר עם אשתו לאורך היום, עוד לפני השיחה המבהילה בחייו. בין היתר הוא שיתף אותה כאשר הוחלט שלא יפתח בהרכב קבוצתו במשחק אלא רק יישב על הספסל. כאשר הקבוצה הייתה באוטובוס בדרך למשחק, שי יצרה קשר עם ערן והזעיקה אותו: "בוא מהר הביתה, שדדו אותנו".
פורסם לראשונה: 07:18, 10.05.21