למרות אכזבה נוספת בליגת האלופות ועונה לא משכנעת בכלל גם בליגה, ולמרות שהערב (שבת) היא סיימה רק ב-1:1 אצל שטרסבורג מהתחתית, פ.ס.ז' זכתה הערב באליפות ה-11 שלה באופן רשמי, ובכך עקפה את סנט אטיין בדרך לתואר שיאנית האליפויות בליגה הצרפתית. עד שנקנתה על ידי נאסר אל-חלאיפי הקטארי ב-2011, היו לקבוצה שתי אליפויות בלבד, והיא זכתה בתשע אליפויות ב-11 השנים האחרונות.
באופן ראוי למדי, קיליאן אמבאפה בישל ללאו מסי את שער האליפות בדקה ה-59. בדקה ה-70 קווין גמיירו הבלתי נגמר קבע חלוקת נקודות, ושטרסבורג הבטיחה עונה נוספת בליגה הבכירה. פ.ס.ז' מובילה כעת על לאנס בארבע נקודות כשנותר עוד מחזור אחד עד לסיום העונה, האחרונה הביסה הערב את אוז'קסיו 0:3 והבטיחה חזרה לליגת האלופות לראשונה מאז עונת 2002/03.
3 צפייה בגלריה
שחקני פ.ס.ז' חוגגים
שחקני פ.ס.ז' חוגגים
לא אליפות מרשימה. שחקני פ.ס.ז' חוגגים
(צילום: Jean-Christophe Verhaegen / AFP)
3 צפייה בגלריה
מסי
מסי
הפך לכדורגלן המעוטר בכל הזמנים. מסי
(צילום: Jean-Christophe Verhaegen / AFP)
3 צפייה בגלריה
מסי כובש
מסי כובש
שער אליפות. מסי כובש
(צילום: REUTERS/Pascal Rossignol)
כאמור, זאת הייתה עונה לא טובה של הקבוצה מעיר האורות, שרשמה שישה הפסדים ב-2023 ולמרות היתרון התקציבי העצום על שאר הקבוצה, זכתה באליפות רק מחזור לפני סיום העונה. במטרה המרכזית שלה העונה, לזכות בליגת האלופות, פ.ס.ז' לא עמדה. כזכור, היא הודחה ע"י באיירן מינכן כבר בשלב שמינית הגמר. בגביע הצרפתי הודחה גם כן בשלב שמינית הגמר.
זה גם היה משחק החוץ האחרון של מסי במדי הקבוצה. אליפות צרפת היא התואר ה-43 שלו בקריירה, ובכך הוא השתווה לדני אלבס ככדורגלן המעוטר בכל הזמנים. הפרעוש הפך במחזור הקודם לראשון בחמש הליגות הבכירות שרושם לפחות 20 שערים ו-20 בישולים העונה. סיומת מתוקה עבורו לקדנציה בת שנתיים - שהוא כנראה ירצה לשכוח.
מסי עשוי לעבור לאל-הילאל מהליגה הסעודית, שהציעה לו סכום עתק של חצי מיליארד דולר כדי שיחתום. הוא אף הושעה לשבועיים כי נסע לסעודיה ללא אישור, ובמשחק החזרה מול אז'קסיו לפני שבועיים ספג שריקות בוז מהקהל המקומי. גם חזרה לברצלונה עומדת על הפרק מבחינת מסי, אבל היא כמובן לא תוכל להציע לו את הסכומים שהוא יכול לקבל בסעודיה.
גם ניימאר עשוי לעזוב את פריז סן ז'רמן בסוף העונה. כזכור, פ.ס.ז' הפכה את הברזילאי לשחקן הכי יקר בהיסטוריה כאשר רכשה אותו ב-2017 תמורת 222 מיליון אירו מברצלונה. ניימאר היה אמור להיות השחקן המוביל של הפרויקט הקטארי בפריז, אולם איכזב. הוא סיים את העונה כבר לפני חודשיים בעקבות פציעה. גם המאמן כריסטוף גאטלייה עשוי לעזוב.
היחיד שיישאר מטריו הכוכבים הוא כמובן קיליאן אמבאפה, שהקבוצה הצליחה להשאיר אותו בקיץ האחרון תמורת שכר עתק של 50 מיליון אירו לעונה ומענק חתימה של 100 מיליון אירו. הקבוצה תיבנה סביב מלך השערים שלה, שכבש העונה 28 שערי ליגה.