המשחק פוטבול מנג'ר נחשב לסימולציית הניהול הטובה והמפורטת ביותר שיש בכדורגל. מאגרי נתונים של מאות אלפי שחקנים, שדרוגים ושיפורים בכל שנה שהופכים את הכותר לקרוב ככל האפשר למציאות, וקהילה ענקית של שחקנים שכל אחד מהם רוצה להיות המנג'ר הגדול בעולם.
המשחק שפרץ את הדרך היה "צ'מפיונשיפ מנג'ר", שיצא ב-1992 לראשונה, ויש לו עד היום עדת מעריצים שממשיכים, גם 31 שנה אחרי, לשחק בה באדיקות. המטרה היא, כמו כל מאמן, להוביל את הקבוצה שלך הכי רחוק שאפשר - וכדי לעשות זאת צריך את השחקנים הטובים ביותר.
2 צפייה בגלריה
כריס בארט וויליאמס
כריס בארט וויליאמס
כריס בארט וויליאמס בימיו בנוטינגהאם פורסט
(צילום: Ross Kinnaird /Allsport)
אחד הכוכבים הגדולים ביותר במשחק הראשון ההוא מ-1992 היה כריס בארט וויליאמס, אז כוכב עולה בן 18 משפילד וונסדיי - כישרון ענק בממלכה, שעם השנים לא ממש מיצה את הפוטנציאל ובשלהי הקריירה אף עבר לשחק בליגה הקפריסאית והמלטזית.
הלילה (בין שני לשלישי) הודיעה משפחתו על מותו בטרם עת - כשהוא בן 49 בלבד. כל זאת פחות מיממה לאחר מותו של כוכב ענק אחר של שפילד וונסדיי, טרבור פרנסיס. "זה אחד הימים השחורים בהיסטוריה הארוכה שלנו", נכתב בחשבון הטוויטר של המועדון.
2 צפייה בגלריה
כריס בארט וויליאמס
כריס בארט וויליאמס
כיכב בעיקר בשפילד וונסדיי ונוטינגהאם פורטס. בארט וויליאמס
(צילום: Ian Walton /Allsport)
בארט וויליאמס החל את הקריירה שלו בלייטון אוריינט וכבש שער בכורה בהופעת הבכורה שלו במועדון - כשהיה בן 16. הוא הצטרף מיד לשפילד וונסדיי ואף התאמן תחת פרנסיס בגמר הגביע האנגלי ב-1993. הקשר הפך לשם חם ונקנה כעבור שנתיים ב-275 אלף פאונד אז על-ידי נוטינגהאם פורסט. הוא רשם מעל 200 הופעות בפרמייר-ליג לפני שפרש ב-2006.
חלוץ שפילד וונסדיי לשעבר, מארק ברייט, תיאר את בארט-וויליאמס כ"שחקן מוכשר להפליא, עם אישיות ענקית ובחור כריזמטי מאוד". הוא הוסיף: "להכיר אותו היה לאהוב אותו. שולח תנחומים למשפחתו ולחבריו לקבוצה לשעבר".