כעס רב, ומוצדק, התעורר בישראל עקב התגובות של קבוצות הפרמייר-ליג למתקפה הרצחנית של חמאס בדרום. אברטון היא אמנם עוד אחת מהקבוצות שהדהדו את ההודעה הניטרלית של הליגה ("המחשבות של כולם באברטון נמצאות עם אלו שהושפעו מהאובדן הטראגי של חיי חפים מפשע בישראל ועזה"), אך הלילה (בין חמישי לשישי) נודע כי היא תנציח את חמשת בני משפחת קוץ - ההורים לבנת ואביב, וילדיהם רותם (19), יונתן (16) ויפתח (14) - שהיו בין הנרצחים.
בני המשפחה, שנרצחו במיטה בביתם בכפר עזה בשבת השחורה, היו אוהדי הקבוצה, ואביב והבנים אף ביקרו באצטדיון גודיסון פארק פעמיים, כולל העונה רק בחודש שעבר מול ארסנל. אברטון הודיעה כי במשחק הביתי הבא שלה, נגד ברנלי ב-1 בנובמבר, תוקדש לזכרם כתבה בתוכנייה, ויוקרנו שמותיהם על המסך הגדול באצטדיון.
3 צפייה בגלריה
אביב, יונתן ויפתח קוץ עם שגריר אברטון איאן סנודין
אביב, יונתן ויפתח קוץ עם שגריר אברטון איאן סנודין
אביב, יפתח ויונתן קוץ ז"ל עם שגריר אברטון איאן סנודין
(צילום: אברטון )
3 צפייה בגלריה
הלוויה משפחת קוץ
הלוויה משפחת קוץ
הלווית משפחת קוץ
(צילום: AP Photo/Ohad Zwigenberg)
3 צפייה בגלריה
משפחת קוץ ז"ל
משפחת קוץ ז"ל
משפחת קוץ ז"ל
(באדיבות המשפחה)
בנוסף, כאות כבוד למשפחת קוץ, "כמו גם לכל הקורבנות התמימים של אלימות אכזרית", כפי שנכתב בהודעה, שחקני אברטון יעלו עם סרטים שחורים ותתקיים דקת דומייה לפני הדרבי מול ליברפול בשבת (14:30).
"אביב, יונתן ויפתח היו אוהדים נלהבים, חלק ממועדון האוהדים בישראל, ויחדיו צפו בקביעות במשחקים בטלוויזיה", נכתב בהודעת המועדון. "אביב ושני בניו עשו את המסע לגודיסון פארק כדי לצפות במשחק הראשון שלהם מול מנצ'סטר יונייטד בעונה שעברה, ורק לפני ארבעה שבועות הם היו במשחק הפרמייר-ליג של אברטון נגד ארסנל. במהלך אותו ביקור בספטמבר, אביב, יונתן ויפתח נפגשו והצטלמו עם שגריר המועדון איאן סנודין. נוחו על משכבכם בשלום, אביב, לבנת, רותם יונתן ויפתח".