מעולם לא קרה מצב בו חמישה ישראלים שיחקו בחמש קבוצות שונות בשלב הבתים באותה עונה, פלוס מאמן - והנה ב-2023/24 זה יתרחש. כולם, אגב, ישחקו בבתים שונים - כך נקבע בהגרלה שנערכה הערב (חמישי) במונאקו.
הכוכב האדום בלגרד שובצה לבית 8, כשברק בכר יפגוש על הקווים את המאמן הטוב בעולם, פפ גווארדיולה. האלופה הסרבית, עם עומרי גלזר כשוערה הראשון, שובצה לצד אלופת אירופה מנצ'סטר סיטי, לייפציג הגרמנית ויאנג בויז. המשמעות: בכר פספס הזדמנות לפגוש את האקסית מכבי חיפה, זו שאיתה זכה בשלוש אליפויות רצופות בשלוש השנים האחרונות - ואשר הודחה שלשום מול השווייצרים.
4 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
בית סופר-מסקרן. בכר
(צילום: Dragan Tesic/Crvena zvezda)
4 צפייה בגלריה
מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה
מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה
ממתין לבכר. גווארדיולה
(FRANCK FIFE / AFP)
"לכל קבוצה בליגת האלופות יש איכות אדירה, אך אנחנו יכולים לומר שאנחנו מרוצים מהיריבות, ויהיו לנו שישה משחקים מעניינים", אמר בכר על ההגרלה. "זה הזמן שלנו להתכונן כמו שצריך, אנחנו נצטרך להיות מוכנים כדי להגיע למטרה, שהיא הבטחת אביב אירופי".
"הכוכב האדום בלגרד היא אלופה אירופית, וננסה לייצג את המועדון בצורה הנכונה והראויה למועדון גדול", המשיך הישראלי. "יהיו לנו שלושה משחקים בבית, ואני בטוח שתהיה לנו תמיכה גדולה והקהל ימלא את היציעים. עם זאת, אנחנו לא מפחדים גם ממשחקי החוץ, הקהל של הכוכב תמיד יהיה עם הקבוצה. הוא יהיה השחקן ה-12 שלנו, גם בשלב הבתים".
אוסקר גלוך יהיה השחקן הישראלי עם מטען הציפיות הגדול ביותר בליגת האלופות העונה. מה שאמור לקרות הוא חיבור סוער בין התקווה של רד בול זלצבורג, שגלוך סיים את תקופת ההתאקלמות בקבוצה ויהיה שחקן משמעותי אחרי שעבר איתה לראשונה הכנה בקיץ, לבין ההרגשה של הקהל בארץ שגלוך הוא סוג של משיח. שק הציפיות מגיע כי זלצבורג זכתה להגרלה יחסית נוחה. היא שובצה לבית 4 עם בנפיקה, אינטר וריאל סוסיאדד.
בניגוד לגלוך, סתיו למקין זכה להגרלה סופר מסקרנת. הבלם הישראלי ושחטאר דונייצק שובצו לבית 8, שם ממתינה ברצלונה הגדולה, אבל לא רק. גם פורטו ואנטוורפן, שתחגוג הופעת בכורה במפעל. שחטאר תארח את משחקיה בהמבורג שבגרמניה בגלל המלחמה באוקראינה.
4 צפייה בגלריה
שחקן ברצלונה לאמין ימאל
שחקן ברצלונה לאמין ימאל
למקין יצליח לעצור אותו? ימאל
(JAVIER SORIANO / AFP)
4 צפייה בגלריה
שחקן רד בול זלצבורג אוסקר גלוך
שחקן רד בול זלצבורג אוסקר גלוך
הגרלה יחסית נוחה. גלוך
(האתר הרשמי של רד בול זלצבורג)
ליאל עבדה וסלטיק קיבלו אולי את הבית הכי נוח בצ'מפיונס. האלופה הסקוטית תתמודד לצד פיינורד (אלופת הולנד), אתלטיקו מדריד ולאציו. על פניו, באמת שאין שתי פייבוריטיות מובהקות לעלייה. ומה עם דניאל פרץ? שוער הרכש החדש של באיירן מינכן יהיה בבית 1 עם מנצ'סטר יונייטד, קופנהאגן וגלאטסראיי.