במקביל להגרלת ליגת האלופות שנערכה הערב (חמישי) במונאקו, באופ"א גם חילקו את תארי המצטיינים - השחקן, השחקנית, המאמן והמאמנת - לעונת 2022/23 שחלפה. החלוץ שובר השיאים של מנצ'סטר סיטי ארלינג הולאנד הקדים לאו מסי (2) ואת חברו לקבוצה קווין דה בריינה (3) וזכה בתואר שחקן השנה. פפ גווארדיולה השלים דאבל עבור סיטי עם זכייה בתואר מאמן השנה.
שערים, שערים, ועוד קצת שערים. בעונתו הראשונה במדי סיטי, הולאנד פשוט לא הפסיק לכבוש, עם 12 שערים בליגת האלופות - ארבעה יותר מהסגן שלו, מוחמד סלאח - ושיא פרמייר-ליג של 36 כיבושים. הנורבגי בן ה-23 גם הפך לשחקן הכי צעיר והכי מהיר להגיע ל-35 שערים במסגרת ליגת האלופות, בעונה בה הוביל את קבוצתו החדשה לטרבל מדהים של זכייה בצ'מפיונס, אליפות וגביע.
4 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד
הוביל את סיטי לזכייה בטרבל. הולאנד
(צילום: Stu Forster/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
הולאנד
הולאנד
שחקני השנה בעולם. בונמאטי והולאנד
(צילום: AP Photo/Daniel Cole)
הוא רשם מספר עצום של הופעות נהדרות בעונה שעברה. ב-0:7 על לייפציג בשמינית גמר ליגת האלופות הפך הולאנד לשחקן השלישי אי פעם שכובש חמישייה במסגרת המפעל היוקרתי; בדרבי הראשון מול יונייטד בליגה הוא כיכב עם שלושער, אחד מתוך שישה שלו במהלך העונה, והוסיף שני בישולים בדרך ל-3:6; ובמשחק הראשון של רבע גמר ליגת האלופות מול באיירן מינכן תרם שער ובישול ב-0:3.
את המקום הרביעי ברשימה תפס אילקאי גונדואן שהיה מעמודי התווך של סיטי אשתקד ועבר הקיץ לברצלונה, כשעוד נציג של סיטי, רודרי, נבחר חמישי וקיליאן אמבפה ניצב רק במקום השישי. את העשירייה הפותחת סוגרים לוקה מודריץ' (7), מרסלו ברוזוביץ' (8), דקלן רייס (9) ואלכסיס מק אליסטר (10).
4 צפייה בגלריה
אייטנה בונמאטי
אייטנה בונמאטי
הובילה את ספרד לזכייה ראשונה אי פעם במונדיאל. בונמאטי
(צילום: Saeed KHAN / AFP)
בתואר מאמן השנה בגברים זכה כאמור פפ שהוביל כמובן עם מנצ'סטר סיטי בטרבל. הוא נעדר מהטקס בשל הניתוח שעבר בגבו. פפ הקדים את לוצ'אנו ספאלטי (2) שעזב את נאפולי אחרי זכייה באליפות ומונה למאמן נבחרת איטליה, ואת סימונה אינזאגי (3) שזכה עם אינטר בגביע האיטלקי והוביל אותה לגמר האלפות.
בתואר שחקנית השנה של אופ"א זכתה איטנה בונמאטי, קשרית נבחרת ספרד וברצלונה, שירשה את חברתה לקבוצה ולנבחרת אלכסיה פוטיאס. בונמאטי בת ה-25 הובילה לאחרונה את ספרד לזכייה ראשונה אי פעם במונדיאל ונבחרה למצטיינת של הטורניר, ולפני כן הובילה את ברצלונה לזכייה בליגת האלופות, בליגה הספרדית ובסופר קאפ הספרדי. בונמאטי הקדימה את חברתה לנבחרת, המגנית השמאלית של ריאל מדריד אולגה קמרונה, ואת חלוצת צ'לסי סם קר האוסטרלית.
4 צפייה בגלריה
סרינה ויחמן
סרינה ויחמן
מאמנת השנה. ויחמן
(צילום: AP Photo/Daniel Cole)
בתואר מאמן או מאמנת השנה בנשים זכתה מאמנת נבחרת אנגליה סרינה ויחמן שהפכה לראשונה אי פעם שמפסידה בשני גמרי מונדיאלים בצריפות. היא הקדימה את מאמן נבחרת ספרד חורחה וילדה שהוא זה שחגג בסיום המונדיאל ואת ג'ונתן חיראלדס שזכה עם ברצלונה בליגת האלופות.
פורסם לראשונה: 17:08, 31.08.23