נבחרת ישראל נחתה הערב (שני) בבודפשט, שם היא "תארח" ביום חמישי (21:45) את איסלנד בחצי גמר פלייאוף העלייה ותנסה לעשות צעד גדול בדרך להופעה היסטורית ביורו, כשהמנצחת תתמודד מול בוסניה או אוקראינה ביום שלישי הבא, בקרב על הכרטיס הנכסף לאליפות אירופה.
"כשמייצגים את הנבחרת, מוצאים את האנרגיות למרות עונה ארוכה וקשה", אמר קשר מכבי ת"א גבי קניקובסקי לקראת המשחק, "זה חלום ילדות של כולם פה, כל מי שפה יעשה את הטוב ביותר שלו. אני לא מרגיש לחץ, אלא התרגשות. כל משחק, בטח במעמד כזה, הוא זכות, הוא משהו טוב.
2 צפייה בגלריה
קניקובסקי
קניקובסקי
"יש אווירה שונה". קניקובסקי
(צילום: AP Photo/Joan Monfort)
"אנחנו צריכים לעבור את המשחק בחמישי לפני שאנחנו קופצים למסקנות, כי בזה אנחנו אלופים", המשיך קניקובסקי, "המפתחות מול איסלנד הם אינטנסיביות ולדעת מה אנחנו רוצים מעצמנו. יש פה נבחרת מיוחדת, יש לנו הזדמנות לשמח כל כך הרבה אנשים ולעשות טוב לעם שעבר כל כך הרבה דברים קשים בתקופה הזאת. לא הצלחנו בפעם שעברה, מקווה שנעמוד במשימה הפעם. יש אווירה שונה, גם השחקנים עברו דבר או שניים ואנחנו יותר מנוסים".
"יש שחקנים פצועים ומה שמייחד זה שאין הרבה כוכבים גדולים, חוץ מערן זהבי אולי. אני סומך על ערן בעיניים עצומות, צריך לתת לו את המושכות", סיכם קניקובסקי.
מי שלא נכלל כמובן בסגל הנבחרת הוא מנור סולומון, שעוד לא הצליח להתאושש מהפציעה שספג בתחילת אוקטובר. תחילה, הכדורגלן הישראלי הבכיר כיום היה אמור לחזור למשחקי טוטנהאם במהלך חודש בינואר, אבל מאז חזרתו נדחית פעם אחר פעם.
הערב (שני) פרסם שחקן הכנף בן ה-24 פוסט באינסטגרם ובו התייחס לתסכול הגדול מכך שנותר מחוץ לסגל. "בזמן האחרון התנתקתי קצת מהרשתות החברתיות והתעסקתי רק בשיקום שלי ובחזרה למגרש", כתב סולומון, "התקופה האחרונה הייתה הכי קשה ומאתגרת בקריירה שלי. אני כבר מעל לחמישה חודשים עובד כל יום והכי קשה שיש כדי לחזור לעשות את מה שאני הכי אוהב, אבל לצערי עדיין לא הצלחתי להחלים לגמרי".
2 צפייה בגלריה
מנור סולומון במדי נבחרת ישראל
מנור סולומון במדי נבחרת ישראל
מחוץ למגרשים מאז אוקטובר. סולומון
(צילום: עוז מועלם)
"קשה לי להסביר את רמת התסכול והעצבים מכך שאפסיד את משחקי הנבחרת הקרובים ואת המשחקים המכריעים בטוטנהאם. הייתי אמור לחזור כבר לפני חודשיים לפי התכנונים. יחד עם זאת, אני מלא מוטיבציה ואמשיך לעבוד בכל הכוח כדי לחזור חזק יותר וטוב מתמיד. תודה רבה על האהבה והתמיכה שאני מקבל, נתראה בקרוב במגרשים".
במדי טוטנהאם הספיק סולומון לערוך העונה חמש הופעות פרמייר-ליג ורשם שני בישולים במשחק נגד ברנלי.
ההרכב של מאמן נבחרת ישראל אלון חזן למשחק מול איסלנד די מגובש, כשההתלבטות העיקרית היא לגבי המחליף של סולמון בכנף השמאלית. המועמדים הבולטים הם דור תורג'מן, שהוא חלוץ, וליאל עבדה, שהוא שחקן כנף ימין. עבדה גם עבר לאחרונה לשארלוט אחרי שלא שיחק יותר מדי בסלטיק בתקופה האחרונה - ועוד לא הספיק לרשום בכורה ב-MLS.
פורסם לראשונה: 20:06, 18.03.24