פרנצ'סקו קמארדה שבר אתמול (שבת) שיא שלא בטוח שיישבר פעם נוספת. בגיל 15 ו-260 ימים, ילד הפלא של מילאן, שכבש מאות שערים בקבוצות הצעירות של הרוסונרי, הפך לשחקן הצעיר ביותר בתולדות הסרייה א' כשעלה כמחליף בדקה ה-83 ב-0:1 של קבוצתו על פיורנטינה.
באיטליה - להבדיל מרוב אירופה - אסור לשתף בבוגרים שחקן שטרם חגג 16. אבל משבר הפציעות של מילאן הביא אותה לבקש ולקבל אישור מיוחד, ושחקן ההתקפה קיבל את ההזדמנות שלו. קמארדה שבר את השיא של וויזדום אמיי, שבגיל 15 ו-274 ימים ערך את בכורת הסרייה א' שלו במדי בולוניה.
1 צפייה בגלריה
פרנצ'סקו קמארדה
פרנצ'סקו קמארדה
רק בן 15. קמארדה
(צילום: EPA/MATTEO BAZZI)
"יש לו הרבה כישרון ואינטליגנציה, הוא יודע שהוא צריך לעבוד קשה יותר מכולם", אמר עליו קפטן מילאן דוידה קלבריה לאחר המשחק. לקמארדה, שעלה לכותרות כשהבקיע במספרת נהדרת מול פ.ס.ז' בליגת האלופות לנוער, היה מעט מאוד מה לעשות אתמול, מכיוון שמילאן התגוננה בדקות האחרונות כדי לשמור על היתרון שלה.
העונה הוא כבש שבעה שערים וסיפק שני בישולים ב-13 משחקים עבור קבוצת הנוער, כולל שלושה שערים בשלושה משחקים בליגת האלופות לנוער.
מילאן קטעה רצף של ארבעה משחקי ליגה ללא ניצחון ועלתה למקום השלישי עם 26 נקודות אחרי 13 מחזורים. היא רחוקה לפחות זמנית חמש נקודות מהיריבה העירונית אינטר שנמצאת במקום הראשון ותתארח היום (21:45) אצל יובנטוס לקרב על הפסגה. ביום שלישי (22:00) תארח מילאן את דורטמונד למשחק חשוב בליגת האלופות.