10 חודשים לפני יורו 2024 בגרמניה, אלופת אירופה נבחרת איטליה הודיעה היום (ראשון) כי היא תנסה לעלות אליו ללא רוברטו מנצ'יני, המאמן שהוביל אותה לזכייה ביורו 2020 (שבפועל נערך ב-2021), שהתפטר מתפקידו.
הסיבה לעזיבתו של האיטלקי בן ה-58 עוד לא ברורה, אך יכול להיות שהיא קשורה לחודשים הקשים מאוד שעברו עלי ברמה האישית, כשהוא איבד שני חברים קורבים - ג'אנלוקה ויאלי וסיניסה מיהאילוביץ' - למחלות סופניות.
1 צפייה בגלריה
רוברטו מנצ'יני
רוברטו מנצ'יני
עוזב שנתיים בלבד לאחר הזכייה ביורו. מנצ'יני
(צילום: AP)
"בהתחשב בהתחייבויות החשובות והקרובות לקראת מוקדמות יורו 2024, ההתאחדות תכריז על שמו של המאמן הלאומי החדש בימים הקרובים", נכתב בהצהרת ההתאחדות. ב"סקיי" האיטלקי דיווחו כי המועמדים להחליפו הם פאביו קנבארו ודניאלה דה רוסי, שכשחקנים הובילו את איטליה לזכייה במונדיאל 2006, אך חסרי ניסיון כמאמנים ברמה הגבוהה.
אחרי שני משחקים בבית שלה במוקדמות היורו, איטליה מדורגת במקום השלישי עם 3 נקודות בשני משחקים, כששתי הראשונות עולות אוטומטית ליורו. מקדימות אותה אנגליה עם 12 נקודות בארבעה משחקים ואוקראינה עם 6 נקודות בשלושה משחקים. כבר בעוד חודש תפגוש איטליה את צפון מקדוניה ואוקראינה במסגרת הקמפיין.
מנצ'יני הדריך את האזורי ב-61 משחקים, בהם רשם 37 ניצחונות, 13 תוצאות תיקו ותשעה הפסדים בלבד. בנוסף לזכייה ביורו, הוא סיים עם איטליה פעמיים במקום השלישי של ליגת האומות (2020/21 ו-2022/23). עם זאת, תחת הדרכתו של מנצ'יני איטליה לא עלתה למונדיאל 2022. היא סיימה במקום השני את הבית שלה במוקדמות, ושלב הפלייאוף הודחה כבר בחצי הגמר לאחר הפסד משפיל לצפון מקדוניה 1:0. לפני איטליה, מנצ'יני אימן בפיורנטינה, לאציו, אינטר, מנצ'סטר סיטי, גלאטסראיי וזניט.