"ייקח לברצלונה זמן לחזור לעצמה, הקבוצה עברה הרבה דברים בשנים האחרונות ואי אפשר לשנות הכל בזמן כ"כ קצר", אמר רוברט לבנדובסקי אחרי שבארסה הודחה מליגת האלופות כבר בשלב הבתים. אז היה נראה שהפרויקט של צ'אבי נכנס למשבר מהסוג שמסיים את העונה. אבל ברצלונה הצליחה לשים את זה מאחוריה. הערב (חמישי, 22:00) היא תנסה לרשום ניצחון יוקרתי על מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד שישלח אותה לשמינית גמר הליגה האירופית.
אבל לבנדובסקי וברצלונה דווקא הצליחו לשנות הרבה מאוד בחודשים האחרונים. ההגנה השתפרה משמעותית ובדרך לשבור שיא היסטורי בליגה הספרדית. היא זכתה בתואר ראשון מאז עזיבתו של לאו מסי אחרי ניצחון על ריאל מדריד, עליה היא גם מובילה בפער לא קטן של שמונה נקודות בטבלה. בעונה שעברה ההדחה המוקדמת מהצ'מפיונס בישרה על עונת בלהות, אבל העונה הדברים מסתדרים לברצלונה היטב, ואי אפשר שלא לתת הרבה קרדיט לרוברט לבנדובסקי.
3 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי שחקן ברצלונה
רוברט לבנדובסקי שחקן ברצלונה
המנהיג הבלעדי של ברצלונה
(צילום: AP)
לבנדובסקי הפתיע רבים כאשר ביקש לעזוב את באיירן מינכן לטובת ברצלונה. אותה באיירן שהכתה בברצלונה שוב ושוב בשנים האחרונות (השיא ב-2:8 ב-2020). הפולני, שלקח כל תואר אפשרי בבאיירן, הרגיש שהוא רוצה אתגר חדש בספרד. הוא הגיע לאימפריה חבולה, ובערך תוך חצי שנה ריפא את כל הצלקות שלה. המספרים של החלוץ הפולני מדברים בעד עצמם: 15 שערי ליגה ב-19 מחזורים, ועוד חמישה שערים שכבש בשלב הבתים של הצ'מפיונס. אבל זה לא רק המספרים שעושים אותו כ"כ משמעותי עבור ברצלונה.
"הוא מנהיג מלידה, הוא מבין את המשחק בצורה יוצאת דופן, הוא ברכה עבורנו", אמר עליו המאמן צ'אבי, "יש לו מנטליות של ווינר, הוא אוהב לנצח ולא מכיר את המילה להפסיד. זה מדבק. הוא משמש דוגמה לשחקנים צעירים עם הגישה שלו למשחק".
3 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
"לבנדובסקי הוא מנהיג מלידה". צ'אבי
(צילום: גטי אימג'ס)
פדרי השתפך עליו: "זה קל מאוד להסתדר עם כדורגלן כמו לבנדובסקי, יש לי את הפריבילגיה לשחק איתו באותה קבוצה. אני נהנה מכל רגע איתו". ב"אל מונדו דפורטיבו" נכתב כי לבנדובסקי לקח תחת חסותו את גאבי, והציע לו לשפר את תפריט התזונה שלו וללמוד אנגלית. הפולני ידוע בכך שהוא שומר על גופו באמצעות דיאטה קצת מוזרה: הוא נוהג להתחיל בקינוח. עם הצלחות אי אפשר להתווכח.
גם בתקשורת הספרדית לא מפסיקים להתפעל ממנו: "לקרוא לו סקורר זה לגמד אותו", כתב שחקן העבר חורחה ולדאנו, "הוא הרבה יותר מזה, הוא שחקן שעושה הכל על המגרש ותמיד אפשר לסמוך עליו. הוא אף פעם לא מאכזב. הוא משחק בכל מגרש כאילו זה הבית שלו".
3 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי חוגג עם פדרי וגאבי
רוברט לבנדובסקי חוגג עם פדרי וגאבי
לבנדובסקי עם פדרי וגאבי. משמש דוגמה בחדר ההלבשה
(צילום: gettyimages)

"יכולים להשיג דברים גדולים"

הסופר קופה בו זכתה ברצלונה שיחרר משהו במועדון, וגם בלבנדובסקי עצמו. "אחרי הזכייה הרגשתי הרבה יותר טוב, כי הבאתי תואר למועדון החדש שלי. התחלתי להרגיש בבית, כי הצלחתי להוכיח את עצמי. הסופר-קופה הוא תואר מאוד חשוב עבורנו, זכייה בתארים תורמת לביטחון שלנו כקבוצה", אמר הפולני בראיון לאחרונה, "עכשיו אנחנו מסתכלים קדימה לעבר התואר הבא. הקבוצה הזאת יכולה להשיג דברים גדולים מאוד. אני חושב שאחרי התואר הזה אנשים התחילו להרגיש כמוני, שאפשר להגיע רחוק ולזכות בעוד תארים".
ברצלונה תגיע למשחק הערב בהרכב חסר. ללא עוסמן דמבלה ופדרי הפצועים, ובלי גאבי המורחק. מצד שני, יש לה חלוץ שכבש 10 שערים ובישל שבע פעמים מול קבוצות אנגליות. חלוץ שבגיל 34 עדיין רעב לתארים ואוהב לככב במשחקים גדולים. רוברט לבנדובסקי גרם לברצלונה לשכוח מהר מהתקופה הקשה שבה כבר הספידו אותו, והוא ירצה להוכיח גם הערב שהוא יכול להוביל אותה לתארים.
פורסם לראשונה: 14:16, 23.02.23