אחרי שחווה דעיכה ביכולת אצל ארסנל בעונה הקודמת, בקיץ חזר אלכסנדר לקאזט (31) לליון, אותה עזב לטובת התותחנים לפני עונת 2017/2018. החלוץ הצרפתי כבש 17 שערים בשתי העונות הקודמות במדי ארסנל - מספר אותו הספיק לעבור העונה במסגרת הליגה עוד לפני המשחק הקריטי של ליון מול מונפלייה בשבת הקודמת.
ההתמודדות העניקה לליון הזדמנות פז להמשיך את חצי העונה השני הנהדר שעובר על הקבוצה תחת המאמן לוראן בלאן, שמונה לתפקיד באוקטובר אחרי פתיחה מזעזעת. לסיים במקום שמוביל לאירופה, יעד שהיה נראה כחלום פרוע בתחילת העונה, הפך לפתע אפשרי - בטח לאור העובדה שהמקום השישי עשוי להספיק לשם כך, משום שהחברה שמחזיקה בזוכת הגביע טולוז היא הבעלים גם של מילאן, ובאופ"א יש חוק שאוסר על קבוצות עם בעלות זהה לשחק באירופה.
5 צפייה בגלריה
אלכסנדר לקאזט
אלכסנדר לקאזט
מלך השערים יחד עם אמבאפה. לקאזט
(צילום: OLIVIER CHASSIGNOLE / AFP)
ליל וראן, שתי המתחרות העיקריות על המקום החמישי, הפסידו עוד לפני המשחק של ליון, שהייתה צריכה לנצח את מונפלייה - שבמחזור קודם לכן הביסה 0:4 את מונאקו שבמקום הרביעי - כדי להידבק אליהן. לקאזט העלה את המארחת ליתרון, אבל רביעייה של סאפה וואי בן ה-20 תוך רבע שעה (17 שערים העונה) קבעה 4:1 מפתיע בדקה ה-55. למה שקרה אחר כך יש מעט הסברים, אך במהלך האחרון של המשחק, בדקה ה-100, כבש לקאזט בפנדל את שער הניצחון של ליון - 4:5 - והשלים בכך רביעייה משל עצמו.
זו הייתה הפעם השנייה ב-75 השנים האחרונות ששני שחקנים כובשים רביעיות באותו משחק בליגה הצרפתית הבכירה. הפעם הקודמת הייתה אי שם במאי 1974, אז ריימס ניצחה 4:8 את מונאקו עם חמישייה של קרלוס ביאנצ'י לחוגגת ורביעייה של דליו אוניס למאוכזבת.
5 צפייה בגלריה
ווהי
ווהי
רביעייה שלו לא הפסיקה. ווהי
(צילום: OLIVIER CHASSIGNOLE / AFP)
לקאזט - שסיים כמלך שערי הליגה הצרפתית בעונת 2014/15 עם 27 - שיפר את מאזנו ל-24 שערי ליגה, וכעת הוא מוביל את טבלת הכובשים בצוותא עם קיליאן אמבאפה. יש לו גם ארבעה בישולים, ואת קצב השערים הטוב ביותר בחמש הליגות הבכירות (כובש כל 80 דקות), אבל זה לא רק המספרים - לקאזט גם לקח צעד קדימה מבחינת מנהיגות והוא הקפטן של הקבוצה, תפקיד שתפס לסירוגין לפני שעזב ללונדון, כשהיה בן 26.
בזכות הניצחון, ליון במקום השביעי ורחוקה רק שתי נקודות מליל החמישית שמחזיקה בכרטיס למוקדמות הקונפרנס-ליג, כשנותרו עוד ארבעה מחזורים לסיום העונה. אך גם אם לא תצליח להגיע לאירופה, אין ספק שמשהו טוב מתפתח תחת בלאן, ויש לליון סיבה טובה לחכות לשעומד לבוא, בעיקר בהתחשב בעובדה ששבעה מהשחקנים שעלו על הדשא בניצחון על מונפלייה הם בני 23 ומטה.
הנכונות של בלאן לתת אמון בתוצרי האקדמיה הפכה הקבוצה לטובה יותר. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא השתלבותם של שחקני הכנף בראדלי ברקולה בן ה-20 (חמישה שערים ושישה בישולים בליגה), וריאן שרקי בן ה-19 (שלושה שערים וחמישה בישולים), שנכנסו למשבצות של טטה וקארל טוקו אקמבי שעזבו בינואר. מקסנס קאקוארט בן ה-23 ממרכז השדה התפתח להיות שחקן נהדר והוא מוביל את הקובצה בבישולים עם שבעה כאלה. גם הבלמים קאסטלו לובקה בן ה-20 (שערכו לפי האתר 'טרנספרמרקט' הוא 20 מיליון אירו) וסאאל קומבדי בן ה-18 (שכרגע פצוע), הקשר מרכזי יוהאן לפנאנט בן ה-20, ושחקנים נוספים - נראים מבטיחים מאוד.
5 צפייה בגלריה
ריאן שרקי מול מרקיניוס
ריאן שרקי מול מרקיניוס
אחד מילדי הפלא של ליון. ריאן שרקי מול מרקיניוס
(צילום: STEPHANE DE SAKUTIN / AFP)
בזכותם, אך בעיקר בזכות לקזאט, הפסידה ליון רק בשני משחקי ליגה בשלושת החודשים האחרונים. בגביע הצרפתי היא הדוחה על ידי נאנט בחצי גמר, וזה היה כואב מאוד כי הוא נותרה הקבוצה הבכירה מבין הארבע האחרונות, אך יכולה להתנחם בניצחונות מרשימים בליגה על המוליכה פ.ס.ז', לאנס שבמקום השני וראן.
ב-15 המחזורים האחרונים, אספה ליון מספר נקודות זהה לזה של פ.ס.ז', ורק האלופה - שצפויה להיחלש משמעותית בקיץ הקרוב - כבשה יותר שערים ממנה בפרק הזמן הזה. מי יודע, אולי בעונה הבאה הן יתחרו אחת בשנייה על האליפות.
מנצ'סטר יונייטד - שכבשה רק שער אחד בשלושת משחקיה האחרונים - מחפשת שחקני התקפה, והשבוע פורסם כי היא הזמינה את אמאד דיאלו (20), שחווה עונת השאלה פנטסטית בסנדרלנד מליגת המשנה, לגמר הגביע האנגלי מול מנצ'סטר סיטי - אולי כרמז לכוונה לגביו לעונה הבאה.
הקיצוני מחוף השנהב נבחר לשחקן הצעיר של העונה של החתולים השחורים אחרי שהוא הוביל אותם לפלייאוף הצ'מפיונשיפ עם 13 שערים (הכי הרבה בקבוצה) וארבעה בישולים. יונייטד רכשה אותו בקיץ 2020 עבור 21.3 מיליון אירו אחרי שהוא שיחק רק 24 דקות בקבוצה הבוגרת של אטאלנטה, והעונה הכישרון שלו החל להתממש, ורחוק שלושה משחקים מלהחזיר את סנדרלנד לפרמייר-ליג.
5 צפייה בגלריה
דיאלו
דיאלו
יחזיר את סנדרלנד לפרמייר-ליג? דיאלו
(צילום: Clive Mason/Getty Images)
"כשמסתכלים על המשחק לא רואים את בוסקטס, אבל כשמסתכלים על בוסקטס רואים את כל המשחק", אמר בעבר ויסנטה דל בוסקה על הקשר (34), שהודיע השבוע על סיום דרכו בברצלונה אחרי 15 שנים, במהלכן זכה איתה בכל תואר אפשרי.
מחר, בדרבי, הוא יוביל את הקבוצה בידיעה שזה עשוי להיות משחק האליפות שלה. עזיבתו של הקפטן תשאיר את ברצלונה ללא נציגים מהקבוצה הגדולה של פפ גווארדיולה, שב-2008 לקח חלוץ לא מרשים מקבוצת הנוער והפך אותו לקשר אחורי יחיד במינו.
5 צפייה בגלריה
סרחיו בוסקטס מציג את הסופרקאפה
סרחיו בוסקטס מציג את הסופרקאפה
הנציג האחרון של הקבוצה הגדולה של פפ. בוסקטס
(צילום: גטי אימג'ס )