איך שגלגל מסתובב לו. לפני שש שנים דן ברן שוחרר על-ידי פולהאם, ניסה את מזלו בוויגאן ובירמינגהאם, וכבר חשב שיעביר את רוב הקריירה בליגות הנמוכות באנגליה. אתמול (רביעי), יחי ההבדל הקטן, הוא כבש בליגת האלופות ועזר לניוקאסל להשיג את הניצחון הראשון שלה במפעל מזה 20 שנה - 1:4 מוחץ על פ.ס.ז'.
"היו לי הרבה עליות וירידות, אז לשחק בליגת האלופות עכשיו - זה כמו חלום. אני מחכה שמישהו יעיר אותי ממנו", חגג ברן. "מאז שהגעתי לכאן, מסלול הקריירה שלי כלפי מעלה. זה כמעט כמו לחכות שהבועה תתפוצץ".
3 צפייה בגלריה
דן ברן
דן ברן
סיפור סינדרלה. ברן
(צילום: Paul ELLIS / AFP)
3 צפייה בגלריה
דן ברן
דן ברן
שחקני ניוקאסל חוגגים עם ברן את השער המיוחד
(צילום: REUTERS/Carl Recine)
"אני קצת חסר מילים", המשיך ברן. "עדיין לא מאמין למה שהתרחש על המגרש. במשחקי הבית אנחנו יכולים להראות את כוחנו, ודורטמונד היא הבאה בתואר. וכן, אני לא מאמין שאני אומר שדורטמונד היא הבאה".
ברן שיחק ברוב הקריירה במועדונים קטנים, יאוביל טאון לדוגמא. ב-2017, למשל, בילה בליגה השלישית עם וויגאן. כעת הוא על ראש האולימפוס. "פשוט ניסיתי לשרוד", הסביר. "אתה כל הזמן מנסה להתקדם למעלה. לשחק כעת בליגת האלופות - זה עושה אותי גאה מאוד".
3 צפייה בגלריה
אדי האו
אדי האו
"היינו צריכים לצאת מהאיזון ולערער אותם". האו
(צילום: EPA/PETER POWELL)
שנתיים לאחר שניוקאסל נקנתה על ידי קרן העושר של סעודיה, הניצחון על פ.ס.ז' היה ככל הנראה הרגע הגדול ביותר שלה. "אני זוכר מתי הסעודים רכשו את המועדון", אמר ברן. "הייתי עם אבא שלי וחשבתי: 'זהו, אני לעולם לא אגיע לניוקאסל'. שלושה חודשים לאחר מכן, הם החתימו אותי ביום האחרון למועד ההעברות. השאר היסטוריה".
המבקיעים באחד הלילות הגדולים בסנט ג'יימסס פארק היו שחקנים שרחוקים מהכינוי "גלאקטיקוס": מיגל אלמירון, פביאן שר, שון לונגסטאף וכמובן ברן. "מבחינתי ומבחינת דן, להבקיע בצ'מפיונס זה לא נראה אמיתי", הודה לונגסטאף. "יש כאן כמה שכנראה חשבו שהגענו משום מקום. אני כל כך גאה להיות מניוקאסל, מרגיש על הירח".
המאמן המנצח, אדי האו, הוסיף: "אני כל כך מרוצה מהשחקנים. זה היה משחק קשה מבחינה טקטית, היינו צריכים לצאת מהאיזון ולערער אותם. חשבתי שיהיה משחק שקול, אבל השערים שלנו הגיעו ברגעים טובים. להבקיע ארבע פעמים מול פ.ס.ז' ולעיני הקהל שלנו - זה הפך את זה לערב מיוחד באמת".
מהעבר השני, לואיס אנריקה, שגם פתח את העונה בליגה הצרפתית בצורה פושרת, נראה שבור ומעמדו ממשיך להתערער. "אין ספק שאני האדם שאחראי לתבוסה", אמר מאמן פ.ס.ז'. "אלה משחקים קשים עבור מאמן. אני חושב שהתוצאה קצת לא הוגנת, אבל אני מברך את ניוקאסל".