עבור לא מעט אנשים בישראל, הליגה בקפריסין נתפסת כליגת האין ברירה. לא הגיעה הצעה מספיק טובה מקבוצה ישראלית, או יש צורך ברענון אחרי עונה לא טובה או בעקבות אירוע בעייתי (ראו מקרה עומר אצילי ודור מיכה), אז עולים על טיסה קצרה לקפריסין ואחרי כמה חודשים משתדרגים שוב בליגת העל. הדוגמאות רבות, אבל יש גם מקרים יוצאים מהכלל. אחד כזה הוא של עומרי אלטמן.
בגיל 28 מציג אלטמן את העונה הטובה ביותר בקריירה שלו, עונה שיכולה להסתיים עם תואר ראשון מאז ימיו במכבי ת"א, אז לא היה שחקן משמעותי, ואולי אף עם תואר אישי ראשון. הקבוצה שלו, א.א.ק לרנקה, מוליכה את הטבלה בקפריסין, ואלטמן הוא השחקן הטוב ביותר שלה. כרגע, לפחות על-פי מספר כלי תקשורת במדינה, הוא נחשב לאחד המובילים לזכייה בתואר שחקן העונה, יחד עם ז'אירו, החלוץ הברזילאי של פאפוס.
3 צפייה בגלריה
העונה הטובה בקריירה. אלטמן
העונה הטובה בקריירה. אלטמן
העונה הטובה בקריירה. אלטמן
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
אלטמן חוגג
אלטמן חוגג
משחק בשלוש עמדות שונות
(צילום: AFP)
אלטמן התחבר בעבר לתרבות היוונית, אותה הוא חווה כמובן גם בקפריסין, כך שההתאקלמות עזרה מאוד ליכולת על המגרש. זה קרה עוד כששיחק בפנאתינייקוס, שם בילה שנתיים בין שתי קדנציות בהפועל ת"א. צ'אבי רוקה, המנהל המקצועי של פנאתינייקוס בחודשים האחרונים של אלטמן בקבוצה, מונה בשנה שעברה לתפקיד דומה בלרנקה ובינואר החליט להביא את השחקן שעבד איתו בעבר. כך, בשנה אחת, הפך אלטמן לכוכב הקבוצה.
החיבור הוא גם מחוץ למגרש – בקיץ האחרון אלטמן בחר לערוך את החתונה שלו דווקא באתונה ולא בישראל – אבל קודם כל זו ההצלחה המקצועית. הוא משחק בשלוש עמדות שונות, גם כחלוץ אבל בעיקר מתחת לחלוץ ובאגף שמאל, ושמונת הכיבושים שלו מציבים אותו כסגן מלך השערים בליגה. כל אוהד קפריסאי שתשאלו יגיד מיד שאלטמן הוא שחקן הרבה יותר טוב מאצילי או מיכה, ששיחקו באי השכן לא מזמן. הם משוכנעים בכך. בישראל יהיה קשה למצוא מישהו שייתן תשובה דומה.

שער השבוע באירופה

הדברים היו יכולים ללכת גם לכיוון אחר. לרנקה שיחקה בתחילת העונה במוקדמות ליגת האלופות ופגשה שם את מיטיולן הדנית. ההתמודדות הגיעה לדו-קרב פנדלים. אלטמן בעט ראשון והחטיא, א.א.ק הודחה. אבל דווקא מהרגע הלא פשוט הזה אלטמן הפך לכוכב מקומי.
3 צפייה בגלריה
אלטמן
אלטמן
בקרוב משחק העונה בקפריסין. אלטמן
(צילום: AFP)
הקבוצה שלו הדיחה את פרטיזן בלגרד ואת דנייפרו האוקראינית ועלתה לשלב הבתים של הליגה האירופית. אלטמן כבש שם שלושה שערים, אחד מהם מועמד ברור להיות שער השנה במפעל. במשחק מול דינמו קייב אלטמן הבקיע בבעיטה מדהימה מהאוויר, מהלך שנבחר לשער השבוע של אופ"א וזכה לשיתופים במדינות רבות בעולם. יותר חשוב, השער הזה, והנוסף שכבש, עזרו לא.א.ק לסיים בתיקו, תוצאה שהייתה צריכה כדי לסיים במקום השלישי ולהמשיך את העונה האירופית, בקונפרנס ליג.
בחודש הבא אלטמן יפגוש שוב את דנייפרו, בשלב הנוקאאוט של הקונפרנס ליג, אבל יותר חשוב הוא המאבק בקפריסין עצמה. הערב (שישי) תשחק א.א.ק נגד אולימפיאקוס ניקוסיה, ובשבוע הבא יתקיים משחק העונה, כשתארח את השנייה בטבלה אפואל ניקוסיה, שאותה היא מקדימה בנקודה אחת בלבד. ניצחון במשחק הזה, וא.א.ק תעשה עוד צעד לכיוון אליפות שנייה ברציפות, כזו שאם תגיע אולי גם תסדר לאלטמן את תואר שחקן העונה במדינה – ויש לכך סיכוי גבוה. אין הרבה שחקנים ישראלים שיכולים להכניס שורה כזו לרזומה שלהם.