עכשיו זה רשמי: הכוכב הגדול של הכדורגל הישראלי, מנור סולומון, ישחק בפולהאם מהפרמייר-ליג האנגלית. הקשר, שנחת במהלך החודש בלונדון, עבר את הבדיקות הרפואיות וחתם כעת רשמית על החוזה. המגעים בין סולומון לפולהאם פורסמו לראשונה ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet.
סולומון יהפוך לכדורגלן הישראלי עם השכר הגבוה ביותר: 1.7 מיליון ליש"ט לעונה, כלומר למעלה משבעה מיליון שקל, כשיחד עם המענקים השונים הסכום יכול להגיע לכ-2.5 מיליון ליש"ט. מדובר במענקים על מספר ההופעות, מיקום הקבוצה, הישרדות בליגה ועוד.
4 צפייה בגלריה
סולומון עם סוכניו גלעד קצב ושלומי בן עזרא
סולומון עם סוכניו גלעד קצב ושלומי בן עזרא
סולומון עם סוכניו גלעד קצב ושלומי בן עזרא
(צילום: פרטי)
ההודעה הרשמית של פולהאם
"אני מאושר להיות כאן וכבר לא יכול לחכות להרגיש את האווירה באצטדיון", אמר סולומון לאתר הרשמי של המועדון. "יש כאן שחקנים נהדרים ואני נחוש לעזור לפולהאם להשיג את המטרות והיעדים לעונה הקרובה. אני גם רוצה לתת חיבוק גדול ולהודות לחברים ולאוהדים שלי באוקראינה, אני חושב עליכם כל הזמן".
שחטאר סיכמה כבר עם פולהאם לפני מספר שבועות על דמי מעבר של שבעה מיליון ליש"ט עבור 85 אחוז מכרטיסו של סולומון, אבל האנגלים ניצלו את ההחלטה של פיפ"א מהימים האחרונים, לפיה מי ששיחק בליגה האוקראינית יוכל לעבור בהשאלה ללא תמורה לעונה אחת - מה שגם גרם לעלייה בשכרו של סולומון. בשחטאר לא מוותרים, ואנשיה הודיעו לנציגיו של סולומון כי הם מתכוונים לתבוע את פולהאם עבור הסכום שכבר נסגר בין המועדונים. מי שעוד מפסידה מההשאלה של סולומון ללא תמורה היא מכבי פ"ת, שהייתה אמורה לקבל במקרה של עסקת מכירה כמיליון שקל.
סולומון לא משחק בצורה סדירה מדצמבר, והפעילות היחידה שלו הייתה למעשה בנבחרת. במשחקי הידידות מול רומניה וגרמניה הוא היה עדיין חלוד, אבל בהמשך נכנס לעניינים בזכות עבודה קשה עם מאמן הכושר של הנבחרת, ערן שדו, ואביו יוסי, איש מקצוע בכיר בתחום הפיזיולוגיה. למשחקים בליגת האומות סולומון כבר הגיע בכושר טוב והיה השחקן הבולט בסגל של אלון חזן. משחק השיא שלו היה באלבניה כשכבש צמד והציג יכולת אדירה, כשגם בשני המשחקים מול איסלנד הציג יכולת גבוהה, כשבין היתר הוא בישל במשחק הביתי לליאל עבדה.
4 צפייה בגלריה
סולומון משאיר מאחור את בסטוני
סולומון משאיר מאחור את בסטוני
מנור סולומון. יגיע לפרמייר-ליג
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
אוהדי פולהאם
אוהדי פולהאם
רכש חדש לקבוצתם. אוהדי פולהאם
(צילום: gettyimages)

מי את פולהאם?

סולומון יהיה אחד השחקנים שהמטרה שלהם היא לשדרג את הסגל הנוכחי של פולהאם, כדי להפסיק את הנדנדה שהמועדון לא מצליח לרדת ממנה. היא שיחקה ברציפות בליגה הבכירה בין 2001 ל-2014, ומאז לא מחליטה אם היא ראש לשועלים או זנב לאריות. שימו לב למה שקרה מאז 2018: עלייה, ירידה, עלייה, ירידה, והשנה צפויה כאמור עוד עלייה. לפני כל דבר אחר, המועדון ישאף לשרוד בפרמייר-ליג בעונה הבאה ואז לחשוב קדימה. צריך לזכור שלמרות ההשקעה הכספית המשמעותית במועדון בשנות האלפיים, הוא עדיין נטול תארים והקרוב ביותר שהגיע היה ב־2010, עם הפסד לאתלטיקו מדריד בגמר הליגה האירופית.
את המועדון מאמן הפורטוגלי מרקו סילבה, שקיבל המלצות על סולומון מהמאמנים הפורטוגלים של שחטאר והמליץ להחתימו. חוד החנית של הסגל הוא החלוץ חם המזג אלכסנדר מיטרוביץ', מלך השערים של סרביה בכל הזמנים שגם העלה אותה למונדיאל עם שער דרמטי בפורטוגל.
4 צפייה בגלריה
מרקו סילבה
מרקו סילבה
מרקו סילבה. יאמן את סולומון
(צילום: גטי אימג'ס)
פולהאם נמצאת בבעלותו של איש העסקים שאהיד חאן, איש עסקים ממוצא פקיסטני. הונו של חאן נאמד ב-9 מיליארד דולר ועל פי "פורבס" הוא מדורג 291 ברשימת עשירי העולם. בבעלותו נמצאת גם קבוצת הפוטבול ג'קסונוויל ג'גוארס.
סולומון ייצא עם פולהאם ביום רביעי הבא למחנה אימונים בפורטוגל, שם תקיים הקבוצה משחקי ידידות נגד אותה ניס שרצתה אותו, בנפיקה ואשטוריל, ובמשחק ההכנה האחרון היא תארח בקרייבן קוטג' את ויאריאל.