כריסטיאנו רונאלדו הראה העונה שגם בגיל 35 הוא פשוט בלתי ניתן לעצירה. הפורטוגלי של יובנטוס כיכב עם 31 שערי ליגה והוביל את הגברת הזקנה לאליפות תשיעית רצופה ושנייה שלו במדי הזברה.
אבל... בסרייה א' החליטו שזה עדיין לא מספיק כדי לקבל את תואר שחקן העונה, ונתנו אותו לחברו להתקפה פאולו דיבאלה. הארגנטינאי בן ה-26 חזר להציג את היכולת שהתרגלו לראות ממנו בטורינו אחרי שבעונה שעברה התקשה לבוא לידי ביטוי ואף היו דיבורים על עזיבה אפשרית שלו.
3 צפייה בגלריה
דיבאלה חוגג
דיבאלה חוגג
מקבץ שערים בלתי נשכחים. דיבאלה
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו ופאולו דיבאלה
כריסטיאנו רונאלדו ופאולו דיבאלה
האם הליגה התבלבלה? כריסטיאנו רונאלדו ופאולו דיבאלה
(צילום: AFP)
היכולת של דיבאלה השתפרה בעיקר בחזרה מפגרת הקורונה, כשהוא היה אחראי מחזור אחרי מחזור אחרי מחזור לשערים מטורפים, כל אחד מהם מועמד אפשרי לתואר שער העונה. בסופו של דבר כוכב יובה סיים עם 11 שערים ושישה בישולים ב-33 הופעות ליגה.
לא ברור מה רונאלדו חושב על הבחירה הזו, וכנראה שהוא יברך את חברו, אבל נראה שגם ראשי הליגה הבינו שתהיה ביקורת ולכן מנכ"ל סרייה א' לואיג'י דה סיירבו הסביר את הבחירה בדיבאלה.
"הבחירה התבססה על הסטטיסטיקה הרשמית של הליגה, שתלויה בקריטריונים מדויקים על פיהם אנו פועלים", אמר דה סיירבו. "הצלחנו לסיים את העונה הודות לנחישות נהדרת, והתגברנו בדרך על קשיים רבים. זו הייתה שנה בלתי נשכחת, עם סיום שנדחס לזמן קצר, אבל השחקנים הצליחו להציג את הכישרון שלהם בכל המשחקים הללו, והאירו את הליגה שלנו עם הופעות נהדרות. מודים לכולם על המקצועיות, המחויבות וההקרבה שלהם".
3 צפייה בגלריה
אימובילה חוגג
אימובילה חוגג
תיראו מופתעים. אימובילה
(צילום: AFP)
שאר הבחירות היו פחות או יותר צפויות, כשצ'ירו אימובילה, חלוץ לאציו, שסיים עם 36 שערי ליגה וגם זכה בתואר נעל הזהב האירופית, קיבל את פרס חלוץ העונה. דיאן קולוסבסקי מפארמה הוא השחקן הצעיר המצטיין. בקשר העונה זכה אלחנדרו גומס מאטאלנטה, סטפן דה פריי (אינטר) בשחקן ההגנה ו-וויצ'ך שצ'סני בשוער המצטיין.