פריז סן ז'רמן לא תזכור את משחק הליגה האחרון שלה בתור אחד מוצלח. היא אמנם ניצחה 1:3 את מונפלייה והגדילה את הפער בפסגה לחמש נקודות, אבל היא גם איבדה את קיליאן אמבאפה לפציעה שהתבררה לאחר בדיקות כמתיחה בשריר הירך האחורי, והוא צפוי להחמיץ את המשחק הראשון מול באיירן מינכן בשמינית גמר ליגת האלופות.
עם זאת, לא רק אוהדי אלופת גרמניה הם שסיימו מרוצים את אותו משחק, אלא גם הקשר וורן זאיר-אמרי, שבגיל 16 ו-330 ימים בלבד כבש שער בתוספת הזמן אחרי שעלה כמחליף בדקה ה-69 להופעתו התשיעית העונה בקבוצה הבוגרת של פ.ס.ז', ובכך הפך לכובש הצעיר בתולדות המועדון. בסיום המשחק הוא לא ניסה להסתיר את ההתרגשות: "כבשתי את השער הראשון שלי בבוגרים וחגגתי אותו עם מסי! אני לא מאמין". יש המון שחקנים מלהיבים בגילו ברחבי העולם, אך מעט מאוד מהם, אם בכלל, יוצרים הייפ גדול כמו שיוצר זאיר-אמרי, שכבר כעת מצליח להשפיע בקבוצה בה משחקים בין היתר לאו מסי, ניימאר ואמבאפה.
5 צפייה בגלריה
וורן זאיר-אמרי פ.ס.ז'
וורן זאיר-אמרי פ.ס.ז'
הכובש הצעיר בתולדות פ.ס.ז'. זאיר-אמרי
(צילום: AFP )
5 צפייה בגלריה
וורן זאיר-אמרי חוגג עם לאו מסי
וורן זאיר-אמרי חוגג עם לאו מסי
זאיר-אמרי חוגג עם מסי
(צילום: AFP )
זאיר-אמרי נולד בפרבר של פריז בשם מונטריי והצטרף לפ.ס.ז' ב-2014. הוא שיחק מהרגע הראשון עם מבוגרים ממנו בקבוצות הילדים, הנערים והנוער, ובעונה שעברה הפך לשחקן הצעיר ביותר בקבוצת ה-U19 של פריז, כשעשה זאת בגיל 15. גם שם הוא המשיך לבלוט, ואחרי הופעה אדירה בליגת האלופות לנוער, החליט מאוריסיו פוצ'טינו, שאימן בעונה שעברה את פ.ס.ז', לזמן אותו לסגל הקבוצה הבוגרת עוד לפני יום הולדתו ה-16.
באיירן מינכן, ר.ב לייפציג ומספר קבוצות נוספות הביעו בו עניין, אך זאיר-אמרי, ששכר את שירותיו של סוכן השחקנים המפורסם ז'ורז'ה מנדש, החליט לחתום על חוזה בוגרים ראשון בפ.ס.ז'. מאז הוא לא מפסיק לשבור שיאים, כשהוא כבר הפך לשחקן הצעיר ביותר שעורך הופעה בתולדות פ.ס.ז', לשחקן הצעיר ביותר של פ.ס.ז' שמשחק בליגת האלופות, וכאמור לשחקן הצעיר ביותר שלה אי פעם שמוצא את הרשת. "הוא היה טוב מאוד ורציני מאוד בהכנה לעונה, הייתי חייב לתת לו את הדקות הראשונות שלו", סיפר עליו מאמנו כריסטוף גאלטייה אחרי הבכורה בבוגרים.
5 צפייה בגלריה
כריסטוף גאלטייה
כריסטוף גאלטייה
מאמין בצעירים. גאלטייה
(צילום: AFP)
הבכורה של זאיר-אמרי בליגת האלופות, אותה רשם כשעלה ל-11 הדקות האחרונות ב-2:7 של הביתי של קבוצתו על לא אחרת מאשר מכבי חיפה, הפכה אותו ליליד 2006 הראשון שעורך הופעה במפעל היוקרתי ביותר. וזה לא הקשר היחיד לישראל. בקיץ האחרון היה זאיר-אמרי ליליד 2006 היחיד ולאחד המצטיינים בנבחרת הנערים של צרפת, שזכתה באליפות אירופה U17 שנערכה בישראל. הוא כבש שני שערים, כולל אחד בחצי הגמר מול פורטוגל.
מה שמלהיב כל כך הרבה פרשנים, מאמנים וסקאוטים בנוגע לזאיר-אמרי זה שמסתמן כי הוא משתייך לסוג החדש של הקשרים, דוגמת ג'וד בלינגהאם מדורטמונד ואנסו פרננדס שאתמול רשם הופעת בכורה בצ'לסי, שמסוגלים לעשות הכל. קשר שלם, שמסוכן התקפית כפי שהוא יעיל הגנתית. החוזקה הבולטת ביותר שלו היא היכולת לקבל את הכדור במיקום נמוך ואז לשבור את קווי ההגנה של היריבה בעזרת כדרור. "התחלתי לשחק במרכז הקישור כשהגעתי לפ.ס.ז'", הסביר בעבר. "לפני זה שיחקתי באגף ואהבתי לכדרר. עכשיו אני באמצע, שזו עמדה עם המון אחריות כי אתה האחד שמגשר בין ההגנה להתקפה".
באופן ברור לגמרי בשל היותו בן 16, לזאיר-אמרי יש עוד המון מה לשפר במשחק שלו, כמו למשל את יכולת המסירה, אך העתיד נראה ורוד מאוד. ייתכן גם שהוא נמצא במקום האידיאלי עבורו להתפתחות. למרות מה שניתן לחשוב על פ.ס.ז' בשל היותה מפלצת כסף שמקפידה להוציא סכומי עתק מדי חלון העברות, העונה תחת גאלטייה וניהולו המקצועי של לואיס קמפוס, היא הפכה למקום נעים בהרבה עבור צעירים - מלבד לזאיר-אמרי ניתן למצוא בסגל הקבוצה גם את הבלם בן ה-17 אל צ'אדייל ביצהיאבו (חמש הופעות העונה בכל המסגרות), הקשר ההתקפי בן ה-18 איסמעיל גרבי (שלוש הופעות) והמגן בן ה-20 טימותי פמבלה (הופעה אחת). כולם תוצרים של מחלקת הנוער של פ.ס.ז'.
אחרי ניצחון בודד ב-12 המחזורים האחרונים, פרנק למפארד פוטר מאימון אברטון ושון דייץ' מונה במקומו באמצע השבוע, כשחתם על חוזה לשנתיים וחצי. הוא הפך למאמן השמיני שלה בשבע העונות האחרונות, שזה הרבה מאוד במונחים שהם לא של ליגת העל הישראלית. הקבוצה מהמקום ה-19 ניסתה להביא את מרסלו ביילסה שאימן בעבר את לידס, אך כשזה לא הסתדר היא מינתה את דייץ', ויש בכך הרבה הגיון מבחינתה.
האנגלי בן ה-51 חוזר לפרמייר-ליג תשעה חודשים בלבד אחרי שפוטר מברנלי, אותה עד העונה הקודמת הצליח להשאיר בליגה פעם אחר פעם, כנגד כל הסיכויים. דייץ' הוא ההגדרה ל"מאמן שמכיר את קרבות הירידה", ולא רק אותם, אלא גם את שלושה משחקניו החדשים - הבלמים ג'יימס טארקובסקי ומייקל קין, ושחקן הכנף דווייט מקניל. כולם שיחקו תחתיו בהצלחה רבה בברנלי. לצערו של דייץ', ספק אם הבכורה שלו תהיה מוצלחת, כשהוא יפגוש את מוליכת הטבלה שנמצאת בקצב צבירת הנקודות הטוב בתולדותיה.
5 צפייה בגלריה
שון דייץ'
שון דייץ'
האיש הנכון במקום הנכון? דייץ'
(צילום: רויטרס )
שתי הקבוצות מקוות לחזור לפרמייר-ליג אחרי עונת היעדרות בודדת. הדרך של נוריץ' אל היעד מסתמנת כמסובכת, כשהיא נמצאת במקום השמיני, אך רחוקה שלוש נקודות בלבד מהמקום השלישי (בצ'מפיונשיפ שתי הראשונות עולות אוטומטית וישנה עוד עולה שנקבעת בפלייאוף של מקומות שלוש עד שש). מנגד, ברנלי כמעט בוודאות תחזור לליגה הבכירה בעונה הבאה, כשהיא במקום הראשון, רחוקה כבר 17 נקודות מהמקום השלישי.
תחת וינסנט קומפני כמאמן, ברנלי, שבשנים האחרונות הייתה הקבוצה הכי אפורה בפרמייר-ליג, עברה שינוי של 180 מעלות ובמשך כל העונה מציגה כדורגל קבוצתי, דומיננטי, התקפי ומהנה מאוד לצפייה. יש לה את ההתקפה הטובה בליגה (55 שערים ב-28 משחקים), היא מחזיקה בכדור 63.2 אחוז מהזמן בממוצע למשחק, ולא פחות מחמישה משחקניה כבר כבשו חמישה שערים או יותר. היא גם אלופת סרטוני הוולקאם לשחקנים חדשים, כך שאין ממש סיבה לא לאהוב אותה. עבור מי שעוד לא ראה את ברנלי משחקת העונה, היום זאת הזדמנות נהדרת לצפות במשחק שגם אמור להיות תחרותי.
הפער בין מוליכת הבונדסליגה באיירן מינכן לבין פרנקפורט שנמצאת במקום השישי הוא חמש נקודות, שזה הפער הקטן בהיסטוריה של הליגה אחרי 18 מחזורים. שתיים מהקבוצות שנמצאות ביניהן, דורטמונד ופרייבורג שבמקום הרביעי והחמישי בטבלה בהתאמה עם 34 נקודות כל אחת - שלוש נקודות פחות משל באיירן - נפגשות היום לקרב צמרת.
המארחת נמצאת בתקופה נהדרת עם שלושה ניצחונות רצופים מאז החזרה מהפגרה, והיא תרצה להמשיך אותה מול הקבוצה מהיער השחור, שצפויה לקבל חזרה להרכב את מלך השערים שלה וינצ'נזו גריפו (11 שערים העונה בכל המסגרות), אחרי שבשני משחקיה הקודמים הוא רק עלה מהספסל בשל מחלה. סבסטיאן האלר, שהחלים מסרטן תוך חצי שנה ובמחזור הקודם פתח לראשונה בהרכב דורטמונד, צפוי לעלות גם הפעם בחוד, מול הקבוצה מולה כבש הכי הרבה שערים בבונדסליגה - שלושה בארבעה משחקים כשחקן של פרנקפורט.
5 צפייה בגלריה
סבסטיאן האלר שחקן בורוסיה דורטמונד
סבסטיאן האלר שחקן בורוסיה דורטמונד
פוגש את היריבה האוהבה עליו. האלר וילדיו
(צילום: גטי אימג'ס)