בוטלו כל ההאשמות נגד חלוץ מנצ'סטר יונייטד מייסון גרינווד. החלוץ בן ה-21 הואשם בניסיון אונס, תקיפה ושליטה כופה אחרי שנעצר בינואר 2022 באחוזה שלו.
משטרת מנצ'סטר הודיעה היום ששירותי התביעה ביטלו את כל ההאשמות נגד גרינווד. מיכאלה קר, ראש התביעה, אמרה: "צוות החקירה נשאר בקשר קבוע עם צוות התביעה וסיפק עדכונים שוטפים, ולכן אתם צריכים להבין את הרציונל להחלטה הזו ואת העובדה שהיא לא התקבלה בקלות. למרות העניין הציבורי במקרה, החלטנו לא לספק תגובות נוספות לעת עתה".
2 צפייה בגלריה
מייסון גרינווד שחקן מנצ'סטר יונייטד
מייסון גרינווד שחקן מנצ'סטר יונייטד
לא יעמוד לדין. גרינווד
(צילום: גטי אימג'ס)
למרות זאת, היא המשיכה ואמרה: "אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזו כדי להדגיש את המחויבות של רשויות התביעה להילחם ולחקור האשמות בגין אלימות נגד נשים ובחורות ולתמוך בנשים כאלה שנפגעו, ללא קשר לנסיבות. צוות רחב של שופטים מקבלים אימונים מיוחדים כדי לטפל במקרים האלה באופן מיוחד".
גרינווד הופיע בבית המשפט בפעם האחרונה בנובמבר, אז נקבע שהמשפט ייפתח ב-23 בנובמבר 2023, אולם כעת הוא לא ייצא אל הפועל. ההאשמות הגיעו ממי שהייתה בת זוגו של גרינווד וטענה שהוא תקף אותה ב-1 בנובמבר 2018 וב-15 באוקטובר 2022. בנוסף, גרינווד הואשם בהתנהגות כופה ואלימה במשך ארבע שנים, כולל איומים והתנהגות משפילה ברשתות החברתיות. כמו כן, הוא נאשם בניסיון אונס ב-21 באוקטובר 2021 ובתקיפה של אותה אישה ב-12 בדצמבר 2021 וב-31 בדצמבר 2021. אותה אישה אפילו העלתה לאינסטגרם תמונות שלה מדממת בשל מה שהיא טענה שהיו תקיפות של החלוץ.
גרינווד הושעה ממנצ'סטר יונייטד מיד עם היוודע המקרה, אך המשיך לקבל שכר של 75 אלף ליש"ט בשבוע. הוא הוסר מפיפ"א 22 ו"נייק" ביטלה את החוזה איתו לאור ההאשמות. כל המזכרות מהחנות של יונייטד עם המספר 11 הוסרו וחבריו לקבוצה אפילו הפסיקו לעקוב אחריו באינסטגרם.
גרינווד עצמו הוציא הודעה, בה מסר: "אני חש הקלה שהעניין הזה נגמר ואני רוצה להודות למשפחה שלי, ליקרים לי ולחברים שלי על התמיכה. לא אמסור תגובה נוספת בשלב זה".
2 צפייה בגלריה
מייסון גרינווד שחקן מנצ'סטר יונייטד
מייסון גרינווד שחקן מנצ'סטר יונייטד
יחזור לשחק? גרינווד
(צילום: גטי אימג'ס)
המשחק האחרון של גרינווד היה ב-22 בינואר 2022, אז יונייטד ניצחה 0:1 את ווסטהאם. הוא הצטרף אל השדים האדומים בגיל שש וגדל שם עד שעלה אל הקבוצה הבוגרת. ב-2019 הוא הפך לכדורגלן הצעיר ביותר ששיחק במנצ'סטר יונייטד בליגת האלופות, בגיל 17. גרינווד רשם בסך הכול 129 הופעות וכבש 35 שערים ביונייטד.
בעקבות כך, מנצ'סטר יונייטד שחררה הודעה רשמית בה נכתב: "התבשרנו על החלטת בית המשפט בנוגע למייסון גרינווד, וכי האישומים נגדו בוטלו. המועדון יקיים תהליך בסיומו תתקבל ההחלטה באילו צעדים לנקוט".