רומא אמנם הפסידה אתמול (שלישי) 4:2 לספציה בשמינית גמר הגביע האיטלקי, אך מסתבר שגם אם הייתה מנצחת - היא הייתה מודחת. הסיבה: מאמן הג'יאלורוסי, פאולו פונסקה, ביצע חילוף שישי במהלך ההארכה - אחד יותר מהמותר על פי החוקה.
במצב של 2:2, הורחקו תוך דקה בזה אחר זה המגן ג'יאנלוקה מאנצ'יני (91) והשוער פאו לופס (92). פונסקה, כך מסתבר, חשב שבגביע האיטלקי - כמו בגביעים שונים אחרים ברחבי אירופה - מותר לבצע מלבד חמשת החילופים, אחד נוסף בהארכה. לכן הכניס לכר הדשא בדקה ה-95 את דניאל פוזאטו ורוג'ר איבאנס. האחרון היה השחקן השישי שנכנס כמחליף - דבר שכאמור אסור באיטליה.
2 צפייה בגלריה
שחקני רומא
שחקני רומא
היו מודחים בכל מקרה. שחקני רומא
(צילום: EPA)
2 צפייה בגלריה
פאולו פונסקה
פאולו פונסקה
מעמדו הולך ומתערער. פונסקה
(צילום: AP)
בכל מקרה, רומא ספגה בהמשך פעמיים מרגלי דניאלה ורדה (107) וריקרדו סאפונרה (119) וארזה את המזוודות. מה שבכל מקרה היה קורה לה גם אם הייתה מנצחת. "הייתה טעות והצוות יבחן אותה בשיחה פנים מול פנים", אמר בסיום המאמן המפסיד פונסקה.
"זה רגע קשה כי רצינו להגיע לשלבים הגבוהים של הגביע", הוסיף פונסקה. "אבל אין לי טענות כלפי השחקנים, בטח באווירה שהייתה". המאמן, שספג ביום שישי האחרון 3:0 בדרבי מול לאציו, נשאל על מעמדו שהולך ומתערער: "מהרגע שהגעתי לכאן שואלים אותי על מעמדי. אנחנו במיקום טוב בסרייה א' ואני בוטח בקבוצה שלי. כל שבוע שאני לא מנצח, מתחילים עם השאלות הללו".