מנצ'סטר יונייטד פתחה אתמול (שני) את משחקיה בפרמייר-ליג לעונת 2023/24 עם ניצחון 0:1 דחוק על וולבס תוך כדי שהיא מציגה יכולת לא משכנעת. לצד שלוש הנקודות, התקיימה מחאה לפני המשחק מצד אוהדי, ובעיקר אוהדות הקבוצה, שזעמו על האפשרות שהקבוצה תחזיר לשורותיה את מייסון גרינווד, שהואשם בתקיפה מינית, וההאשמות נגדו בוטלו בעקבות החלטתה של עדת מפתח למשוך את עדותה.
"אנחנו קוראות למועדון לקבל את ההחלטה הנכונה", נאמר מצד האוהדות שהפגינו בתחומי אצטדיון אולד טראפורד. "למען האוהדים, למען עובדי המועדון, למען מיליוני צעירים וצעירות ברחבי העולם שרואים בכדורגלנים כמודל לחיקוי - ומיליוני נשים שחייהן נהרסו בעקבות אלימות והתעללות. אנו קוראות למקבלי ההחלטות לזכור - מדובר בהרבה מעבר לכדורגל, ההחלטה הזו משקפת את הערכים שלכם כאינדיבידואלים, כבני אדם".
2 צפייה בגלריה
מייסון גרינווד
מייסון גרינווד
אוהדות מנ'צסטר יונייטד מחו נגד האפשרות שישוב לסגל. מייסון גרינווד
(צילום: AP)
המוחות המשיכו: "האם תעמדו לצד המתעללים או הקורבנות? ההיסטוריה תשפוט אתכם על הבחירה שתעשו. תבחרו לעשות את הדבר הנכון. אנו, אוהדות מנצ'סטר יונייטד, דורשות כי המועדון ימלא את חובתו וידאג לעמוד לצד האוהדות והעובדות שלו. הפגינו אפס סובלנות כלפי מעשי אלימות נגד נשים וסרבו להחזיר את מייסון גרינווד לסגל הקבוצה".
כזכור, גרינווד נעצר בתחילת 2022 לאחר שזוגתו דאז, הארייט רובינסון, פרסמה בחשבון האינסטגרם שלה כי הוא הכה אותה, התעלל בה ואף כפה עליה לקיים עמו יחסי מין. רובינסון אף שיתפה תמונות וסרטון של החבלות הקשות. גרינווד הואשם בהתנהגות כופה ואלימה במשך ארבע שנים, כולל איומים והתנהגות משפילה ברשתות החברתיות. כמו כן, הוא נאשם בניסיון אונס ובתקיפה.
2 צפייה בגלריה
מייסון גרינווד שחקן מנצ'סטר יונייטד
מייסון גרינווד שחקן מנצ'סטר יונייטד
גרינווד מחוץ לבית המשפט
(צילום: גטי אימג'ס)
בתחילת 2023, כמעט שנה מפרסום אירוע התקיפה, הודיעה המשטרה באנגליה על סגירת התיק, והסבירה כי עשתה זאת לאחר שעדת מפתח הפסיקה לשתף פעולה וכי עדויות חדשות באו לידיה. שילוב הגורמים הללו הביא לכך שלא היה סיכוי ממשי להרשיע את גרינווד ועל כן, התביעה החליטה לא להמשיך עם התיק.
על אף שבוטלו האישומים נגדו, במנצ'סטר יונייטד אמרו כי הם בוחנים את התנהלותם מולו, כאשר עד כה לא נמסרה כל החלטה בנוגע להחזרתו לסגל. ב'סאן' דווח בשבוע שעבר כי שחקני המועדון תומכים בהחזרתו של החלוץ, שבעוד חודש וחצי יהיה בן 22, כמו גם המאמן אריק טן האח.