פריז סן ז'רמן לא הפסידה בבית בשלב הבתים של ליגת האלופות מאז דצמבר 2004 – כמעט 16 שנים לאחר מכן זה קרה שוב, כשאתמול (שלישי) מנצ'סטר יונייטד גברה עליה 1:2 בפארק דה פראנס הריק.
סגנית אלופת אירופה הציגה משחק חלש מאוד, ושני הכוכבים הגדולים שלה ניימאר וקיליאן אמבאפה סיפקו ערב מאכזב במיוחד. מי שהכריע את המשחק עבור האנגלים הוא מרקוס רשפורד שהבקיע שער ניצחון חשוב בדקה ה-87. "הרגשה נהדרת, הכי חשוב זה שניצחנו ואנחנו בעמדה מצוינת בבית", אמר החלוץ האנגלי בסיום. "היינו מרוכזים הערב וככה צריך להמשיך גם במשחק הבא".
5 צפייה בגלריה
מרקוס רשפורד
מרקוס רשפורד
מרקוס רשפורד
(צילום: AFP)
למרות הניצחון, רשפורד יודע שזה יכול יהיה ללכת גם לכיוון השני: "היו הזדמנויות גם לפ.ס.ז'. המנטליות שלי כחלוץ היא לנצל את הצ'אנסים שניתנים לי, כי יכול להיות שהם לא יחזרו. שיחקנו טוב ואנחנו צריכים להמשיך ככה, אני מאמין בקבוצה וזה חשוב להאמין במערכת שהמאמן מוביל. עשינו זאת בצורה פנטסטית. הגנו עם הרבה שחקנים, יש להם שחקנים מדהימים, אבל החלק האחורי שלנו עשה עבודה מדהימה".
באופן טבעי רשפורד זכה בסיום למחמאות. "הוא יהיה בטופ העולמי אם ימשיך להשתפר", אמר ריו פרדיננד. "הוא צריך להיות אובססיבי לכיבושים כמו וויין רוני, לא רק להבקיע שערים יפים. הוא צריך לפתח גם את הצד ה'מגעיל' במשחק שלו, הוא יכול להיות מדהים. ההבדל בין רשפורד לאמבאפה? כשהאחרון מקבל את הכדור אני בקצה המושב כי אני יודע שהוא הולך לשער, רשפורד יותר לוקח את הזמן".
5 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
עצרו אותו. ניימאר
(צילום: AP)
דארן פלטשר אמר דברים דומים בנוגע לשניים: "רשפורד אוהב יותר נגיעות בכדור והוא מוסר גדול, אמבאפה ישיר יותר. רשפורד לפעמים מחפש את המסירה יותר מאשר את השער". אואן הארגריבס הוסיף: "אני לא יודע למה מבקרים אותו ואת העמדה שלו במגרש, הוא שחקן נהדר שרק ישתפר יותר ויותר".
מאמן יונייטד אולה גונאר סולשיאר הוסיף: "זו הרגשה שונה מהניצחון האחרון בפריז (1:3 בשמינית הגמר ב-2018/19) כי מדובר בשלב הבתים, אבל עשינו זאת מול קבוצה פנטסטית. בפעם הקודמת זה היה משחק נוקאאוט והדחנו אותם, התחושה הייתה אופורית, והפעם זה יותר סטרילי בגלל שאין קהל. ההרגשה עדיין מצוינת והניצחון הגיע לנו".
"כשמשחקים מול אמבאפה וניימאר חייבים לשמור עליהם ממש טוב והשוער צריך להיות במיטבו", המשיך הנורבגי. "אקסל טונזבה הוא שחקן הגנה נהדר והעובדה שזה היה המשחק הראשון שלו מזה 10 חודשים מראה כמה איכויות יש לו. ברונו החמיץ שני פנדלים רצופים, אך הוא לא יפסיק לבעוט אותם. אנחנו צריכים עשר נקודות כדי לעלות שלב והמשחק הבא הוא מאוד חשוב".
5 צפייה בגלריה
אולה גונאר סולשיאר
אולה גונאר סולשיאר
אולה גונאר סולשיאר
(צילום: AP)
גם המאמן תומאס טוכל נשמע מאוכזב מאוד בסיום וביקר את היכולת של שחקניו: "במחצית הראשונה פשוט לא היינו על המגרש. לא הצגנו את הרמה האמיתית שלנו".
טוכל המשיך: "אני לא יודע למה, אבל יכול לומר שככה אנחנו לא משחקים בדרך כלל – אם זה הנעת הכדור, ההחזקה בכדור, ההתקפות המתפרצות או התיקולים. בקלות זה היה אחד המשחקים הגרועים ביותר שלנו. אחת המחציות הגרועות ביותר שלנו".
5 צפייה בגלריה
תומאס טוכל
תומאס טוכל
מאוכזב ובצדק. תומאס טוכל
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
ניימאר ותומאס טוכל
ניימאר ותומאס טוכל
"לא הצגנו את הרמה האמיתית שלנו". ניימאר ותומאס טוכל
(צילום: AFP)
בלם פ.ס.ז' פרסנל קימפמבה הוסיף: "אין לזה שום תירוץ. פשוט לא היינו מספיק טובים. לא הצלחנו להתמודד מולם, והיינו איטיים מדי בחזרה להגנה – וכשזה קורה ברמות האלו, משלמים על זה. אנחנו יכולים להאשים רק את עצמנו בהפסד. חבל מאוד שאיבדנו נקודות חשובות בבית. נצטרך להרים את הראש שלנו לקראת המשחקים הבאים".
פורסם לראשונה: 00:47, 21.10.20