מי אמר שאין יותר רומנטיקה בכדורגל? הניצחון 0:2 של העולה החדשה, ברנטפורד, אמש (שישי) על ארסנל במחזור הפתיחה של הפרמייר-ליג היה הכי רומנטי שאפשר. קבוצה שלא שיחקה בליגה הבכירה באנגליה מזה 74 שנים מנצחת יריבה עדיפה בהרבה על הנייר מכל הבחינות, שחקנים, תקציב והיסטוריה.
בכלל, זה היה משחק שההיסטוריה נטפה ממנו. השער הראשון שנכבש על ידי סרג'י קאנוס הספרדי היה הראשון של העולה החדשה אי פעם בפרמייר-ליג (כזכור, הפרמייר-ליג נוסדה ב-1992), שער ראשון העונה בכלל בכל הליגה ושער ראשון באצטדיון הקומפקטי והמיוחד שלה, שהשם שלו, ברנטפורד קומיוניטי, מזכיר בכלל מתנ"ס ולא איזה מתקן מפואר.
5 צפייה בגלריה
שחקני ברנטפורד חוגגים
שחקני ברנטפורד חוגגים
שחקני ברנטפורד חוגגים
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
אוהדי ברנטפורד
אוהדי ברנטפורד
אוהדי ברנטפורד חוגגים
(צילום: AFP)
מי שגנבו את ההצגה הם דווקא האוהדים הוותיקים ביציע, שחלקם היו בני שנה או קצת יותר כאשר הקבוצה שיחקה בליגה הבכירה באנגליה. אחד מהם אף נקלט במצלמות הטלוויזיה כשהוא בוכה מרוב אושר.
"אני לא יכול לשמוע כלום, זה קשה. זאת הרגשה מדהימה. חלמתי לכבוש את השער הראשון של הקבוצה בפרמייר-ליג. האוהדים ראויים לזה וגם אנחנו", אמר קאנוס כאשר אוהדי קבוצתו עוד רגע קופצים עליו ועוצרים את הריאיון בסיום ההתמודדות.
על השער הראשון במשחק שכבש, אמר הספרדי: "זה הרגע הגדול בקריירה שלי, פנטסטי. שני הדודים שלי ביציע נתנו לי הרבה מוטיבציה וכל המשפחה שלי בספרד שצפתה בי בטלוויזיה".
דרך אגב, השער השני מגדיר בצורה הטובה ביותר מיהי בדיוק ברנטפורד, וכיצד היא יודעת לנצל בצורה מקסימלית את המשאבים שלה. המועדון האנגלי הקטן הזה הוא מחלוצי המצבים נייחים, ואף משתף פעולה בנושא עם מיטיולן הדנית. ברנטפורד הייתה מהראשונות שהחתימו מאמנים ספציפיים למצבים נייחים. הוצאת חוץ ארוכה בדקה ה-73 קפצה ברחבת ארסנל ומצאה את ראשו של כריסטיאן נורגארד שנגח מקרוב וסגר סיפור.
5 צפייה בגלריה
סרג'י קאנוס בטירוף
סרג'י קאנוס בטירוף
סרג'י קאנוס בטירוף
(צילום: רויטרס)
"אנחנו עובדים המון על בעיטות חופשיות והוצאות חוץ. תמיד יש לנו תרגיל מוכן. אני שמח שזה עבד", הוסיף קאנוס, וסיכם: "לקחנו את המשחק לכיוון שלנו. לחצנו גבוה, שיחקנו בגבורה ואנחנו ראויים לשלוש הנקודות".
מאמן הקבוצה, תומאס פרנק, הוסיף: "איזה אטמוספרה, אני קצת חסר מילים. משחק ראשון שלנו בפרמייר-ליג, משחק פתיחה של כל הליגה ואנחנו במקום הראשון. חתיכת סיפור. אנחנו לא צריכים להיות במיקום הזה, ואנחנו הולכים לחגוג את זה".
5 צפייה בגלריה
מנג'ר ברנטפורד תומאס פרנק
מנג'ר ברנטפורד תומאס פרנק
פרנק. ניצח על המקהלה
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
ארטטה לא מאמין
ארטטה לא מאמין
ארטטה לא מאמין
(צילום: gettyimages)
בצד השני, כרגיל אפשר לומר, ארסנל שוב מאכזבת. מאמנה, מיקל ארטטה, ניסה להסביר מה לא עבד לשחקניו על הדשא: "ערב מאוד מאכזב עבורנו, רצינו לפתוח את הליגה בצורה אחרת לגמרי. ההופעה שלנו בשתי המחציות הייתה שונה. בראשונה לא היינו אנחנו והסתבכנו. הייתי מאוד מאוכזב. הגבנו יפה בחצי השני בפיגור 1:0 וכשכל הקהל מאחוריהם. יצרנו הרבה מצבים, אבל האיומים לא היו מספקים כדי לנצח משחק כדורגל. ואז, כשאתה סופג שער נוסף, זאת משימה קשה לחזור. ברכות לברנטפורד על מה שהם עשו, וגם על הקהל המדהים שיש להם".

המספר הנוסף

  • 27,110 - השער הקודם של ברנטפורד בליגה הבכירה באנגליה נכבש לפני 27,110 ימים.
  • 1946 - זאת הפעם הראשונה מאז ה-1 בספטמבר 1946 (74 שנים ו-346 ימים) שברנטפורד נמצאת בפסגה טבלת הליגה הבכירה באנגליה.
  • 2- סרג'י קאנוס הוא הספרדי השני בהיסטוריה שכובש את השער הראשון בעונת פרמייר-ליג. הקודם היה מונצ'י, שעשה זאת במדי סוונזי מול ק.פ.ר בעונת 2012/13.
  • 86 - השער של כריסטיאן נורגארד היה הראשון שלו אחרי 86 משחקים. הכיבוש הקודם שלו היה בכלל במדי ברונדבי מול קופנהגן בליגה הדנית בנובמבר 2017.
  • 15 - למעט משחק הפתיחה של הפרמייר-ליג ב-1992 והמפגש בין קריסטל פאלאס לנוריץ' באוגוסט 2004, בהתמודדות אמש היו הכי הרבה בכורות אי פעם לשחקנים בפרמייר-ליג. לא פחות מ-15 שחקנים ערכו את ההופעה הראשונה שלהם בליגה הבכירה באנגליה (12 מברנטפורד ו-3 מארסנל).
  • 22 - ארסנל בעטה 22 פעמים לשער מבלי לכבוש, הכי הרבה ניסיונות שלה במשחק אחד מאז המשחק מול ווסטהאם בדצמבר 2017, אז בעטה גם כן 22 פעמים.
  • 2015 - זאת הפעם הראשונה שארסנל מדורגת במקום האחרון בפרמייר-ליג מאז ה-9 באוגוסט 2015, אז הפסידה 2:0 לווסטהאם.