הדרג הרביעי בהגרלת מוקדמות יורו 2024 זימן לישראל את קוסובו, אחת הנבחרות החזקות בו, ואותה היא תארח הערב (שבת, 20:00) למשחק הראשון של הקמפיין. השם לא מוכר, אך אין זאת משום שמדובר בנבחרת קיקיונית, אלא מכיוון שמשחקה הרשמי הראשון של קוסובו היה ממש לא מזמן, במוקדמות מונדיאל 2018 (רק ב-2016 היא התקבלה לאופ"א). לכן גם למרות סגל שכולל לא מעט שחקנים מהליגות הבכירות באירופה היא נמצאת רק במקום ה-107 בדירוג פיפ"א.
על פניו, נראה שלישראל, לפחות במשחק הביתי, יש יתרון עליה, אבל העניין עם קוסובו הוא שקשה לדעת למה לצפות ממנה, שכן מדובר כאמור בנבחרת חדשה, עמוסת כישרונות, ששחקניה לא שיתפו פעולה בנבחרות הצעירות כי היא פשוט לא הייתה קיימת. היא עדיין בשלבי בנייה ויצירת זהות. אך הערפל סביבה הוא גם מה שהופך אותה לכל כך מסוכנת - את מה שקוסובו לא יודעת על עצמה, גם מאמן נבחרת ישראל אלון חזן, למשל, לא יודע עליה.
7 צפייה בגלריה
ודאט מוריקי ומילוט ראשיצה קוסובו
ודאט מוריקי ומילוט ראשיצה קוסובו
מסוגלים להפתיע. מוריקי וראשיצה חוגגים
(צילום: רויטרס)
בקמפיין הקרוב, האחריות של מאמנה של הנבחרת מהבלקן, אגדת נבחרת צרפת אלן ז'ירס, היא להפוך אותה ליחידה אחת. החלקים שמרכיבים אותה בהחלט מסוגלים להפתיע. אז לקראת המשחק הערב, הנה השחקנים שחייבים להכיר.

אמיר רחמאני

בלם | בן 29 | נאפולי הקפטן, שיאן ההופעות (49) והשחקן הכי איכותי בנבחרת. בעונה שעברה קיבל מקום קבוע בהרכב נאפולי, והוכיח את יכולתו. העונה הוא גורם מרכזי במסע הקסם של קבוצתו לעבר אליפות איטליה ראשונה מאז 1990, כשהרבה בזכותו יש לה את ההגנה הטובה ביותר בסרייה א', שספגה 16 שערים בלבד ב-27 משחקים. רחמאני בעל משחק ראש מצוין וגם כבש שישה שערים בשתי העונות האחרונות.
7 צפייה בגלריה
אמיר רחמאני
אמיר רחמאני
השחקן הכי איכותי של קוסובו. רחמאני
(צילום: Francesco Pecoraro/Getty Images)

ודאט מוריצ'י

חלוץ | בן 28 | מאיורקה בחוד של נבחרת ישראל צפוי לפתוח שון וייסמן מגרנדה מליגת המשנה בספרד, ובחוד של נבחרת קוסובו יפתח מוריצ'י, שנמצא במקום השביעי בטבלת מלך השערים של הלה ליגה עם 10 כיבושים - 45 אחוז משעריה של מאיורקה העונה. מוריצ'י הוא חלוץ רחבה קלאסי, גדול וחזק עם אינסטינקט מצוין מול השער. הוא השחקן המסוכן ביותר בקוסובו ומלך שעריה בכל הזמנים (23).
7 צפייה בגלריה
ודאט מוריצ'י
ודאט מוריצ'י
10 שערים העונה בספרד. מוריצ'י
(צילום: Rafa Babot/Getty Images)

אריאנט מוריץ

שוער | בן 24 | ברנלי ברנלי דוהרת בפסגת ליגת המשנה באנגליה, וזה הרבה בזכות השוער שלה, שנקנה בקיץ ממנצ'סטר סיטי, שם למד להניע כדור. מוריץ שמר העונה על רשת נקייה ב-15 מ-35 משחקי הצ'מפיונשיפ של ברנלי, אבל החוזקה האמיתית שלו היא בהשתתפות בהנעת הכדור של הקבוצה - דבר שאינו מובן מאליו בהתחשב בכך שהוא מתנשא לגובה של 1.98 מטר. שיתוף הפעולה שלו עם מוריצ'י, שיודע היטב כיצד להשתלט על כדור עם הגב לשער, עלול להוות איום רציני על ההגנה של נבחרת ישראל.
7 צפייה בגלריה
אנטה מוריץ'
אנטה מוריץ'
משחק רגל נפלא. מוריץ
(צילום: Ashley Allen/Getty Images)

אדון ז'גרובה

קיצוני ימני | בן 23 | ליל היהלום הנוצץ. ליל רכשה אותו מבאזל בינואר 2022 עבור 7 מיליון אירו (רד בול זלצבורג שילמה סכום זהה עבור אוסקר גלוך). בשנה הראשונה שלו בצרפת מיעט לשחק, אבל לאחרונה הוא נכנס לעניינים עם שני שערים וארבעה בישולים בשש הופעותיו האחרונות, זאת למרות שבשתיים מהן עלה מהספסל. בעיטה מרחוק, מסירה, דריבל - לז'גרובה יש את הכל, והוא עשוי להתפתח להיות שחקן מצוין.
7 צפייה בגלריה
אדון ז'גרובה
אדון ז'גרובה
כישרון גדול. ז'גרובה
(צילום: AP)

מילוט ראשיצה

קיצוני ימני | בן 26 | גלאטסראיי אחרי שכבר היה בפרמייר-ליג (נוריץ') ובבונדסליגה (ורדר ברמן), ראשיצה נמצא בסוג של דעיכה בקריירה. עם זאת, עדיין מדובר ביוצר מצוין, ולמשחק מול ישראל הוא מגיע בכושר טוב אחרי שהיה מעורב בשער בכל אחד משלושת משחקיו האחרונים. בסך הכל הוא תרם ארבעה שערים וחמישה בישולים ב-25 הופעות העונה בכל המסגרות עבור מוליכת הליגה הטורקית.
7 צפייה בגלריה
מילוט ראשיצה
מילוט ראשיצה
עבר בפרמייר-ליג ובבונדסליגה. ראשיצה
(צילום: AP)

ואלון ברישה

קשר אמצע | בן 30 | מלבורן סיטי התבסס כבר כשחקן חשוב בנבחרת נורווגיה (20 הופעות), אבל לפני שבע שנים, כמו רבים, עבר לנבחרת קוסובו, במדיה יש לו ארבעה שערים ב-36 הופעות. פעם הוא גם היה שחקן מפתח ברד בול זלצבורג וב-2018 חתם בלאציו, אבל שם נכשל לחלוטין וכיום הוא משחק אצל אלופת ומוליכת הליגה האוסטרלית. ועדיין, מדובר בשחקן החשוב ביותר במרכז הקישור של קוסובו.
7 צפייה בגלריה
ולון ברישה
ולון ברישה
לא מה שהיה פעם. ואלון ברישה
(צילום: AP)
ראויים לאזכור: אלבסן רשאני (קיצוני שמאלי, קלרמון), ארבר זנלי (קיצוני שמאלי, ריימס) ומרגים וויבודה (מגן ימני, טורינו).
פורסם לראשונה: 10:46, 25.03.23