מנצ'סטר יונייטד רשמה אמש (ראשון) ניצחון חמישי בששת משחקיה האחרונים בפרמייר-ליג, 0:3 בחוץ על אברטון, שייזכר בעיקר בזכות המספרת המדהימה ששלח אלחנדרו גראנצ'ו לחיבורים של ג'ורדן פיקפורד – שער שכבר עכשיו מועמד לאחד משערי העונה. מדובר גם בניצחון הגדול ביותר של השדים האדומים מפתיחת העונה, אחרי שכל שבעת הניצחונות הקודמים שלהם היו בהפרש שער אחד בלבד.
בלי לשים לב, שחקניו של אריק טן האח מרוחקים אחרי 13 מחזורים רק שש נקודות מהמוליכה ארסנל. ועדיין, גם אחרי החגיגה בגודיסון פארק, המבקרים מסרבים "לרדת" מהמאמן ההולנדי.
3 צפייה בגלריה
מאמן מנצ'סטר יונייטד אריק טן האח
מאמן מנצ'סטר יונייטד אריק טן האח
אין הנחות. טן האח
(Maja Hitij/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
ברונו פרננדס
ברונו פרננדס
עדיין תחת ביקורת קשה. פרננדש
(צילום: REUTERS/Jason Cairnduf)
אתמול היה זה שחקן העבר ופרשן "סקיי", רוי קין, ששלח חיצים אל עבר טן האח רק משום שהרעיף שבחים על הקפטן, ברונו פרננדש, על שאיפשר למרקוס רשפורד לבעוט את הפנדל במשחק (שקבע 0:2). החלוץ האנגלי פתח את העונה ברגל שמאל ומספר שעריו עומד על 2 בלבד ב-12 הופעות ליגה.
"זה קשקוש מוחלט, מה יש בכלל במחווה הזאת?", תהה קין והמשיך לתקוף את המאמן, "הוא גם מדבר על הקירבה למקומות שמובילים לליגת האלופות, נו באמת. אם לפני כמה שנים מנצ'סטר יונייטד הייתה מדורגת במקום השישי, זאת הייתה בושה. אבל ברור שהם נראים מרוצים מהמקום השישי כי יש להם עוד דרך ארוכה לעשות. מנצ'סטר יונייטד צריכה להתחרות עם הקבוצות הטובות ביותר, וזה כולל את ליברפול, סיטי וארסנל".
3 צפייה בגלריה
רשפורד ופרננדס
רשפורד ופרננדס
רשפורד חוגג את הפנדל עם הקפטן
(צילום: Paul ELLIS / AFP)
"אני מבין, הם ניצבים עכשיו בעמדה יחסית טובה עם כמות הכישרון המוגבלת שיש להם כרגע בקבוצה", המשיך האירי. "אבל כשאתה משחק במנצ'סטר יונייטד המטרה היא תמיד להתמודד נגד הטובים ביותר, נגד הקבוצות המובילות".
פרננדש עצמו, שספג לא מעט ביקורת מפתיחת העונה, הסביר מדוע נתן את הכדור לחברו לקבוצה: "הרגשתי שמרקוס צריך קצת ביטחון, צריך שערים. הוא גם בועט פנדלים מצוין, אתה בטוח ב-100 אחוז שהוא יעשה את העבודה.
"ברור שחלוצים, שחקני כנף, רוצים להבקיע כמה שיותר שערים, הם צריכים להבקיע שערים, זה חלק מהמשחק שלהם וזה נותן לך דחיפה. אחרי הפנדל ראו שהוא היה בלתי ניתן לעצירה – הוא היה יכול היה להתמודד עם כולם. אני חושב שלפעמים אתה צריך את ההזדמנות הזו כדי לקבל בחזרה את הביטחון.
"בעונה שעברה הוא היה מדהים", סיכם הקפטן, "אז הציפיות של כולם מהעונה הזו היו גבוהות יותר. המטרה היא שהוא יחזור לכבוש, ואז כולם ייזכרו עד כמה הוא שחקן ברמה עולמית".