במסר נגד הגזענות, נבחרת ברזיל נטשה את החולצות הצהובות האייקוניות שלה עבור תלבושת שחורה לגמרי, כשניצחה הלילה (בין שבת לראשון) את גינאה 1:4 בברצלונה במשחק ראווה.
התצוגה העוצמתית הגיעה בעקבות קריאות גזעניות שחווה כוכב הנבחרת ויניסיוס בספרד, כששיחק עם קבוצתו ריאל מדריד במשחקי חוץ. זו הפעם הראשונה כמובן ששחקני השדה של ברזיל לובשים תלבושת שחורה לגמרי. במחצית החליפה ברזיל לחולצות הצהובות המסורתיות, אך עם סימן נגד הגזענות על החזה. ויניסיוס, שלבש את החולצה מספר 10 בהיעדרו של ניימאר, וחבריו גם כרעו ברך, ולפני המשחק שחקני שתי הנבחרות הצטלמו עם שלט שנשא את הכיתוב "עם גזענות, אין משחק" בפורטוגזית.
3 צפייה בגלריה
ויניסיוס
ויניסיוס
לבש את החולצה מספר 10. ויניסיוס
(צילום: Alex Caparros/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ברזיל כורעים ברך
שחקני נבחרת ברזיל כורעים ברך
שחקני נבחרת ברזיל כורעים ברך
(צילום: AP Photo/Joan Monfort)
3 צפייה בגלריה
סמל נגד הגזענות על חולצת נבחרת ברזיל
סמל נגד הגזענות על חולצת נבחרת ברזיל
הסמל על התלבושת הצהובה
(צילום: Alex Caparros/Getty Images)
אך היה גם מה שהעיב על המחווה. לטענת הברזילאים, אחד המאבטחים בשדה התעופה בברצלונה נופף לעבר חברו הטוב של ויניסיוס בבננה ואמר לו: "זה האקדח שלי בשבילך היום".
במשחק עצמו, ברזיל ניצחה כאמור 1:4. ג'ואלינגטון העלה אותה ל-0:1 בדקה ה-27, וכעבור שלוש דקות רודריגו הכפיל במבצע אישי יפה. סרהו ג'יראסי צימק ל-2:1 בדקה ה-36, אבל אדר מיליטאו כבש בדקה ה-47 את השלישי עם נגיחה, ובדקה ה-87 קבע ויניסיוס את תוצאת המשחק מהנקודה הלבנה.
יש לציין כי בשבוע שעבר הכריז נשיא פיפא ג'אני אינפנטינו כי תוקם ועדה מיוחדת מטעם הארגון האירופי שתיאבק בגזענות בכדורגל וכי ויניסיוס יעמוד בראשה. הוועדה תורכב משחקים פעילים, שיעסקו בקידום ענישה מחמירה נגד גזענות ואפליה במגרשי הכדורגל. עוד הוסיף אינפנטינו ש"לא יהיה עוד כדורגל עם גזענות, על משחקים להיעצר מיד כשזה קורה".