אומרים שיש שחקנים של פעם בדור. מדי פעם, עולה שם חדש כפוטנציאל להפוך לאחד מהם - ואין ספק שעכשיו מי שנמצא חם על הכוונת הוא הקמרוני הצעיר של בורוסיה דורטמונד, יוסופה מוקוקו. הילד הזה חוגג יום הולדת 16 היום (שישי) - מה שאומר שכעת הוא יכול באופן רשמי לשחק בליגה הבכירה, והצהובים-שחורים לא ימתינו הרבה עם הבכורה שלו, שצפויה לקרות מול הרטה ברלין בשבת (21:30) בבונדסליגה.
אז מה הופך אותו לכל כך מיוחד? אז ככה, מוקוקו משחק כבר ארבע שנים בליגות הנוער בגרמניה, ותמיד שותף בקבוצות עם שחקנים בוגרים ממנו. עונת השיא שלו הייתה ב-2018/19. ב-25 משחקים ילד הפלא כבש 46 שערים ובישל שמונה. בשלושת משחקי העונה שהספיק לשחק עד כה - כבש כבש עשרה שערים.
2 צפייה בגלריה
יוסופה מוקוקו
יוסופה מוקוקו
לא יכולים לחכות לבכורה. יוסופה מוקוקו
(צילום: gettyimages)
"אני קורא מה שהתקשורת כותבת, אבל אני לא מפעיל על עצמי לחץ", הודה הצעיר בראיון לאתר הרשמי של הקבוצה. "בפעם הראשונה שהגעתי למתחם, צילמתי וידאו כי ידעתי שלא אחווה עוד יום כזה. אמרתי לעצמי שאני עם הקבוצה הראשונה וזו הייתה תחושה חדשה. זה היה מדהים, אני עוד לא מעכל את זה. הייתי כל כך שמח באימון, אבל מיד לאחר מכן הבנתי שבשביל זה עבדתי כל כך קשה. המטרה שלי היא לכבוש שערים. זאת כל המהות של חלוץ".
אבל אם שופטים לפי הקולות מסביב, בהחלט יש למה לחכות. כוכב צעיר אחר בקבוצה, שלצד מוקוקו כבר מרגיש מבוגר - ארלינג הולאנד, אמר עליו בעבר: "בחיים לא ראיתי ילד בן 15 שמשחק ככה, הוא הרבה יותר טוב ממה שאני הייתי בגילו". גם חלוץ העבר סמואל אטו אמר שהכישרון הצעיר טוב בהרבה ממה שהוא עצמו היה באותו הגיל, והוסיף: "הוא יהיה הכוכב הבא אחרי ליאו מסי".
2 צפייה בגלריה
יוסופה מוקוקו
יוסופה מוקוקו
הדבר הגדול הבא?
(צילום: AP)
מאמן הקבוצה, לוסיאן פבאר - העלה את מוקוקו להתאמן עם הבוגרים כבר בינואר: "הוא עדיין לא יודע מה הרגל העדיפה עליו, הוא טוב בשתיהן וכיף לראות את זה, יש לו פוטנציאל אדיר". אם פביאר אכן יעלה את מוקוקו למגרש מחר, הוא יהפוך לשחקן הצעיר ביותר ששיחק בשורות הקבוצה.