באיירן מינכן עלתה לרבע גמר ליגת האלופות בשבוע שעבר לאחר שהדיחה את פ.ס.ז' (0:3 בסיכום שני המשחקים). אלופת גרמניה הייתה טובה יותר מאלופת צרפת בצמד המשחקים ועלתה בצדק, אך גם הרבה בזכות הבלם ההולנדי שלה מתייס דה ליכט, שבמשחק השני הציל כדור מהקו במצב של 0:0 (ו-0:1 בסיכום) אחרי טעות חמורה של השוער יאן זומר ברחבה.
השוויצרי, שהגיע לבאיירן בחלון ההעברות של ינואר בשל פציעתו של מנואל נוייר, לא נותר אדיש לפעולה של דה ליכט שהצילה אותו ואת הקבוצה, והצהיר מיד אחרי שריקת הסיום: "אני אארגן לדה ליכט משאית של שוקולד שווייצרי".
1 צפייה בגלריה
מתייס דה ליכט
מתייס דה ליכט
דה ליכט מציל מהקו
(צילום: Alexander Hassenstein/Getty Images)
דה ליכט, שחשב שמדובר בבדיחה, השתעשע ואמר שזה לא בריא. אבל זומר הוציא את התוכנית לפועל בכל זאת, עם שינוי קטן. היום (שלישי) דווח בגרמניה כי משאית עם תכולה של 700 ק"ג שוקולד שווייצרי נסעה שלוש וחצי שעות משוויץ למינכן. רק שהמשאית לא עשתה את דרכה אל ביתו של דה ליכט, אלא לארגון צדקה במינכן, שם השוקולדים ישמחו ילדים נזקקים.
דה ליכט ומשאית השוקולד
אגב, דה ליכט וזומר הם חלק מחוליית ההגנה שספגה הכי מעט שערים העונה בליגת האלופות - שניים בלבד. באיירן שמרה על רשת נקייה פעמיים מול פ.ס.ז', פעמיים מול ברצלונה ופעמיים מול אינטר, כשלמרבה ההפתעה הקבוצה היחידה שהצליחה לכבוש מולה היא ויקטוריה פלזן הצ'כית (שער אחד בכל משחק).