מקרה חריג בספרד: 15 שחקניות נבחרת הנשים הודיעו כי הן פורשות בשל סירוב ההתאחדות לפטר את המאמן חורחה וילדה. לאחר הזימונים ופרסום הסגל לחלון הנבחרות האחרון, חלק מכוכבות הנבחרת דרשו את שחרורו של המאמן. הדרישה לא נענתה, והשחקניות החליטו בכל זאת לשחק כרגיל בשני המשחקים האחרונים של מוקדמות גביע העולם.
כעת פרסמו השחקניות כי הן חשות "מצוקה רגשית" בעקבות סירובה של ההתאחדות לפטר את וילדה, שמחזיק בחוזה עד 2024 בנבחרת, שנחשבת לאחת הטובות בעולם. יש לציין כי הכוכבת הגדולה של הנבחרת הספרדית אלכסיה פוטייאס, שזכתה בתואר כדורגלנית השנה לפני כחודש, אינה בין השחקניות המורדות, כך גם שחקניות ריאל מדריד.
1 צפייה בגלריה
נבחרת הנשים של ספרד בכדורגל
נבחרת הנשים של ספרד בכדורגל
נבחרת הנשים של ספרד
(צילום: Getty Images)
מההתאחדות הספרדית נמסר: "קיבלנו 15 מיילים מ-15 שחקניות שונות בנבחרת לפיהן הן יפרשו אם ההחלטה לא תשתנה. ההתאחדות לא מתכוונת לאפשר לשחקניות לקבוע את המשך העסקתו של המאמן וצוותו. ההחלטה בנושא זה אינה תחת סמכותן. מהלכים מסוג זה רחוקים מהערכים של עולם הכדורגל והספורט וגורמים נזק. סירוב לשחק בנבחרת עשוי לגרור עונשים של עד חמש שנות השעיה".
לסיום כתבו בהתאחדות הספרדית: "הנושא הפך מספורטיבי לענייני אגו. הנבחרת הלאומית אינה נתונה למשא ומתן. לא היה תקדים דומה בהיסטוריה של הכדורגל, גם בגברים וגם בנשים. בספרד - או בכל העולם כולו".