מספר ארגוני נשים הגישו לפני המשחק מול אלבניה עתירה לבית הדין של ההתאחדות לכדורגל בדרישה לבטל את ההחלטה לזמן את עומר אצילי לסגל נבחרת ישראל. היום (שני) קבע בית הדין של ההתאחדות דיון בנושא העיתירה, שיערך ב-19.10 בשעה 10:00. זו תהיה הפעם הראשונה שבית הדין של ההתאחדות לכדורגל מקיים דיון בנושא זימון של שחקן לנבחרת.
מאז צפה מחדש "פרשת הנערות" לאחר תחקיר ערוץ 13, אצילי נמצא באופן קבוע במרכז השיח הציבורי. הוא ספג שריקות בוז צורמות כשעלה כמחליף בניצחון 1:2 של ישראל על אלבניה שהעלה את הנבחרת לדרג א' של ליגת האומות, ולאחר מכן קיבל גיבוי מרבים מחבריו לנבחרת ומהמאמן אלון חזן. אצילי גם קיבל תמיכה גדולה ממאות מאוהדי מכבי חיפה, גם בהודעות וגם באמצעות מפגן עידוד לכבודו בניצחון 0:2 על מכבי ת"א.
3 צפייה בגלריה
אצילי
אצילי
ימשיך לשחק בנבחרת? אצילי
(צילום: יאיר שגיא)
בעתירת ארגוני הנשים נכתב כי: "החלטת ההתאחדות להחזיר את אצילי לנבחרת ישראל, בתקופה סמוכה כל-כך למעשים החמורים ולחשיפת ההתכתבויות (בפרשת 'הכדורגלנים והקטינות' - נ.צ) החושפות את האמת בפרט, אינה סבירה... ההתאחדות פעלה בניגוד לקוד האתי של הנבחרת ובניגוד לתקנון המחייב הליך בדיקה של ועדת האתיקה בטרם החלטה האם אצילי מתאים לייצג את ישראל במדי הנבחרת הלאומית".
3 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
חשיפת ההחלטה להחזיר את אצילי לנבחרת במוסף הספורט של "ידיעות אחרונות" ב-11 בספטמבר
במסגרת העתירה חברו יחד שדולת הנשים, איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית וקבוצת "בונות אלטרנטיבה" לבית הדין בדרישה לבטל את השתתפותו של אצילי כבר במשחק הקרוב נגד אלבניה ולהקפיא את זימונו לנבחרת ישראל עד לעריכת שימוע בפני ועדת האתיקה של ההתאחדות שתבחן את התאמתו. עוד נטען כי ההחלטה לזמן את אצילי סותרת את סעיף 4 בקוד האתי בתקנון נבחרת ישראל המתייחס להיותו של שחקן הנבחרת מודל לחיקוי, במיוחד לבני נוער ולשחקנים צעירים.
עוד בעתירה: "העובדה כי יושב ראש ההתאחדות החליט להתיר זימונו של השחקן לא רק נוגדת כל נורמה בסיסית, אלא נוגדת באופן מפורש את הכללים בהם מחוייבת ההתאחדות מכח כללי האתיקה שהיא עצמה קבעה". בנוסף נכתב כי ההתאחדות "בחרה לתת גיבוי למעשיו החמורים של השחקן, אף שלא טרח הוא להתנצל בפני הקטינה, ונדמה כי טרם הפנים את חומרת מעשיו. בכך, משדרת המשיבה מסרים קשים לכלל הציבור, גברים ונשים כאחד, מוזילה את הכבוד שבלבישת המדים הלאומיים של נבחרת ישראל, ופוגעת בכל ערכי המוסר המגולמים בהם".
מנכ"לית שדולת הנשים עינת פישר לאלו: "החלטת ההתאחדות לכדורגל לאפשר למי שניצל מינית וביזה נערות לייצג את ישראל הינה החלטה בלתי סבירה ובלתי תקינה, המביישת את ישראל והשולחת לבני ובנות הנוער בישראל מסר מכיל וסלחני כלפי התנהלות חמורה זו. אנחנו קוראות להתאחדות לחזור בה לאלתר מההחלטה ולזמן את אצילי לשימוע בפני ועדת האתיקה, כפי שמתחייב מתקנון הנבחרת".
3 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
"בהתאחדות בחרו לתת גיבוי למעשיו החמורים של השחקן". אורן חסון
(צילום: עוז מועלם)
מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית אורית סוליציאנו: "לא ברור איך התקבלה ההחלטה הבלתי סבירה של ההתאחדות לכדורגל לאפשר לאצילי לייצג את מדינת ישראל. זו החלטה המבטאת אטימות קיצונית ממעשיו הפסולים ומהתבטאויותיו הבלתי נסבלות. אצילי פסול מוסרית וערכית. עצם העובדה שנותנים לו לשחק, מעידה שהגברים שקיבלו החלטה זו, בפועל מגבים את מעשיו ולא ראויים לכהן בתפקידם".
מורן זר-קצנשטיין מקבוצת "בונות אלטרנטיבה": "ניכר שראשי ההתאחדות בהובלת אורן חסון החליטו שאין מקום לדוגמא אישית, ערכים או מוסר בנבחרת שמייצגת את מדינת ישראל. אין גאווה בנבחרת כזאת. ועל כל ניצחון בהשתתפות עומר אצילי יש כתם. מוכשר ככל שיהיה".

יו"ר ההתאחדות הבהיר: "בדקתי מול הפרקליטות"

ההחלטה לזמן את אצילי לקראת המשחק מול אלבניה בליגת האומות, התקבלה לאחר שיו"ר ההתאחדות אורן חסון אמר בריאיון ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet כי "בדקתי מול הפרקליטות והבנתי שאין משהו נגדו". כל זאת לאחר שבהתאחדות כבר החליטו לפני חודש וחצי להדיח את קשר מכבי חיפה מהנבחרת בעקבות פרסום הקלטות בפרשת "הכדורגלנים והקטינות".
כזכור, אצילי הוחזר לנבחרת בתקופת וילי רוטנשטיינר, במהלך שכלל סוג של התנצלות מצד קשר מכבי חיפה. אלא שעם מינויו של יוסי בניון למנהל המקצועי של הנבחרת, הוא החליט כמדיניות שלא לזמן את אצילי ומיכה לסגל, בדיוק כפי שנהג בכובעו כמנהל המקצועי של בית"ר ירושלים, כשסירב לקלוט את אצילי בקבוצה מנימוקים ערכיים. פרסום הקלטות רק חיזק את עמדתו.
ואולם, לאחרונה חסון הבהיר לבניון כי לאור הבדיקה שביצע אין מבחינתו כל מניעה שאצילי ישוב למדים הלאומיים, אבל מדובר בהחלטה מקצועית נטו של בניון ושל המאמן אלון חזן. בניון עדיין לא השתכנע ונשאר איתן בדעתו, אבל אחרי פגישה עם חזן קיבל את דעתו של המאמן הלאומי. "הוא השחקן הכי טוב בליגה הישראלית", הסביר חזן. "איזה הסבר מקצועי יש שלא לזמן אותו?"
פורסם לראשונה: 13:38, 21.09.22