האצטדיון האולימפי בברלין, 2015. עונת הכדורגל האירופית מגיעה לסיומה בגמר ליגת האלופות בין ברצלונה ליובנטוס. בארסה משלימה טרבל עם ניצחון 1:3, וצ'אבי עולה בדקה ה-78 להופעת הפרידה שלו לפני המעבר לקטאר.
רק ארבעה שחקנים נוספים מהגמר הזה, כולם בהרכב בערב ההוא, עדיין מופיעים בברצלונה - מארק-אנדרה טר-שטגן, ג'רארד פיקה, ג'ורדי אלבה וסרחיו בוסקטס. שלושת האחרונים נמצאים העונה במלחמת ההישרדות בקאמפ נואו, בגלל שאותו צ'אבי, פעם חבר קרוב לקבוצה והיום המאמן שלה, עושה הכל כדי להבהיר להם שהם לא בתוכניות שלו.
3 צפייה בגלריה
בוסקטס ואלבה
בוסקטס ואלבה
נמצאים העונה במלחמת ההישרדות בקאמפ נואו. בוסקטס ואלבה
(צילום: gettyimages)
3 צפייה בגלריה
צ'אבי ואלבה בימים היפים של שניהם על כר הדשא
צ'אבי ואלבה בימים היפים של שניהם על כר הדשא
היו ימים. צ'אבי ואלבה חוגגים את הזכייה בצ'מפיונס ב-2015
(צילום: gettyimages)
לא מדובר במהלך דרמטי כמו העזיבה של לאו מסי בשנה שעברה, אבל עדיין מדובר בשמות שכבר יותר מעשור נחשבים לשותפים בכירים בהצלחה של בארסה. הנסיגה של פיקה נמשכת כבר כמה שנים, אבל קשה לדמיין את הקישור האחורי בלי בוסקטס שיורד לתיקול אכזרי, או אלבה שטס באגף שמאל. שניהם גם נכללים בסגל נבחרת ספרד למשחקיה הקרובים ועשויים לצאת למונדיאל, אבל צ'אבי מנסה לבצע מהפכה שקטה והם משלמים את המחיר. לפחות טר-שטגן מרוצה - תחת צ'אבי הוא חזר לכושר שיא בשער.
טר-שטגן בן ה-32 גם היה השחקן המבוגר ביותר בברצלונה עם שריקת הסיום בניצחון על אלצ'ה בשבת. הגיל הממוצע של ה-11 שסיימו - 23 ו-88 ימים. הגיל הממוצע של הסגל - 25 ו-169 ימים, הצעיר ביותר במועדון מאז 2005. פיקה (35), בוסקטס (34) ואלבה (33) מבוגרים מדי עבור החריש העמוק בסגל.
3 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
לא נשאר חבר. צ'אבי
(צילום: AFP)
אלבה הוא הזועם שבין הוותיקים. עם סיום מועד ההעברות ברצלונה ניסתה לשלוח אותו בהשאלה לאינטר, אבל הוא סירב למהלך ותקף: "אני אוהב לדבר ישירות ורוצה שכך גם ינהגו איתי. שום דבר כבר לא מפתיע אותי בכדורגל". הוא ערך העונה רק ארבע הופעות, שתיים כמחליף, ומול אלצ'ה הוא צולם יושב בספסל כמו על כיסא נוח בחוף ומפהק מרוב שעמום. אלחנדרו באלדה בן ה-18 תפס את מקומו, נראה פשוט נפלא ומקבל מחמאות מצ'אבי, ובארסה התחזקה גם במרקוס אלונסו מצ'לסי אחרי זמן רב בו רדפה אחריו, מה שדחק את אלבה לקצה הרוטציה. ב"מארקה" דווח כי אלבה מרשים באימונים ועושה הכל כדי לשנות את מעמדו, אבל בינתיים צ'אבי לא משתכנע. הוא מחפש פיזיות, דינמיות ומהירות בסגנון אחר.
פיקה, כאמור, הוזז הצידה עוד לפני הקיץ בגלל הירידה בכושר, ועכשיו הוא נראה כמו הבלם החמישי בהיררכיה, אחרי אריק גרסיה, רונלד אראוחו והרכש ז'ול קונה ואנדראס כריסטנסן. זה כבר לא חדש עבורו. אבל המצב של בוסקטס השתנה מאוד. חבריו עוד נלחמים על מעמדם, בעוד הוא יודע כי מדובר בעונתו האחרונה בברצלונה. אחרי 685 הופעות מאז 2008, הוא הבין היטב שהדור החדש מוכן לתפוס את מקומו. הוא משחק יותר מאשר פיקה ואלבה אבל פחות מאשר בעבר, מקומו בהרכב רחוק מלהיות מובטח, ובספרד נטען אתמול כי עם סיום חוזהו בקיץ הוא יעבור לאינטר מיאמי אחרי שסירב לחוזה חדש במועדון הבית שלו - שם כבר אינו המנהיג של הפעם. מרטין סובימנדי מסוסיאדד, רובן נבש מוולבס ובעיקר ז'ורז'יניו מצ'לסי עלו כמועמדים להחליפו. כבר עכשיו פרנק קסייה משחק יותר ויותר במקומו.
התמונה שהכתה גלים: אלבה מתייבש על הספסל
המהפכה של צ'אבי קיצונית והכרחית. אמנם גם רוברט לבנדובסקי אינו ילד, אבל הוא ממלא צורך גדול בקבוצה. ובינינו, עם פתיחה חזקה בליגה, ודיווח טרי על השיפור הניכר במצב הכלכלי של המועדון - רווח של 98 מיליון בעונה שעברה, איש לא מטיל ספק בהחלטות של צ'אבי וההנהלה החדשה. למרות שיהיה מוזר לראות את ברצלונה בלי השלישייה הזו.