נבחרת ברזיל ניצחה אמנם לפנות בוקר (שבת) 0:2 את אקוודור ומוליכה בבטחה את טבלת הבית הדרום אמריקני במוקדמות המונדיאל, אבל העניינים אצלה רחוקים מלהיות רגועים.
פוליטיקאים ואנשי ציבור דורשים מהשחקנים לא להופיע למשחקי הקופה אמריקה, טורניר שאמור להתחיל ב-14 ביולי בארץ הסמבה, בעקבות הביקורת הקשה שהוטחה בנשיא המדינה ז'איר בולסונרו על החלטתו לארח את המשחקים בעיצומו של משבר הקורונה. בברזיל פורסם שהשחקנים עשוים לקבל החלטה, להיענות לדרישת הציבור ולא לשחק.
3 צפייה בגלריה
צ'יצ'ה
צ'יצ'ה
הבלגן עשוי לגרום לכך שהוא יילך הביתה. צ'יצ'ה
(צילום: EPA)
על פי הדיווחים, המאמן צ'יצ'ה תומך בשחקנים ובשל כך פרץ עימות קשה בינו לבין אנשי ההתאחדות ונציגי הממשלה. בשעות האחרונות טענו כלי התקשורת בברזיל שהמשבר עשוי להוביל לכך שבעקבות זאת הוא יתפטר מתפקידו. המאמן נראה מתחבק ארוכות עם שחקניו אחרי השער הראשון שכבש רישארילסון ופרשנים במדינה טענו כי הדבר מעיד על פרידה צפויה.
מלבד סערת הקופה אמריקה, ההתאחדות המקומית עוברת זעזוע בימים אלה אחרי שנגד הנשיא שלה רוג'יירו קבוקלו הוגשה תלונה על הטרדה מינית והגעה לעבודה במצב שכרות. בשל כך נשאלו צ'יצ'ה והקשר קאסמירו בעיקר על האווירה העכורה ולא על הניצחון. קשרה של ריאל מדריד טען שהוא יתייחס לנושא רק אחרי המשחק הקרוב בחוץ נגד פרגוואי ביום שלישי.
3 צפייה בגלריה
צ'יצ'ה
צ'יצ'ה
צ'יצ'ה מתחבק עם ניימאר
(צילום: EPA)
"כולם יודעים מהי העמדה שלנו ואי אפשר להיות ברורים יותר", אמר קאסמירו אחרי המשחק שהתקיים בפורטו אלגרה. "צ'יצ'ה הבהיר את זה ויש היררכיה שאנחנו צריכים לכבד. ברור שאנחנו רוצים להביע את עמדתנו, אבל איננו רוצים להסיט את הריכוז שלנו מהמשימה הקרובה. כל אחד יכול לשפוט מה נכון או לא ואנחנו נדבר".
הקופה אמריקה הועבר כזכור לברזיל אחרי שהיה אמור תחילה להתקיים בקולומביה, אבל הועבר משם לארגנטינה, שסירבה לארח אותו בשטחה בעקבות המגפה. קאסמירו הבהיר: "אני כקפטן מאשר שנקטנו עמדה. נדבר בזמן המתאים. לא מדובר רק בשחקנים שמשחקים באירופה. כשמישהו מדבר כאן הוא מדבר בשם כולם. כולנו ביחד, השחקנים וצוות האימון".
3 צפייה בגלריה
קאסמירו במשחק נגד אקוודור
קאסמירו במשחק נגד אקוודור
קאסמירו במשחק נגד אקוודור
(צילום: EPA)
צ'יצ'ה סירב להתייחס לנושא במסיבת העיתונאים, הביע שביעות רצון מדבריו של קאסמירו ואמר: "אתם יכולים להעלות כל מיני השערות, חשוב רק להיזהר. אני רוצה לחשוב על המשחק שהיה לנו נגד אקוודור, על המצב שלנו בטבלה וכל כך שיש לנו את ההתקפה הטובה ביותר. אני שלם עם עצמי ועושה כמיטב יכולתי ואת מה שיש לי להגיד אני שומר לעצמי. אני רוצה לחזור על מה שברק אובמה אמר פעם - המצוקות שלי קטנות בהרבה יחסית לקשיים שיש לאנשים אחרים. כשאנשים שומעים מה אני אומר הם רוצים לשמוע פיתרון. אני מבורך ועושה את מה שאני אוהב".
צ'יצ'ה נשאל על החיבוק שקיבל מהשחקנים שהפך כאמור למושא לפרשנות לגבי עתידו, והשיב: "שמחנו בגלל שהשגנו 15 נקודות בחמישה משחקים. זה היה מאתגר אחרי שלא שיחקנו שבעה חודשים".