אוהדי הכדורגל הישראלי בכלל והפועל באר-שבע בפרט זוכרים את ז'וזואה כאחד השחקנים המוכשרים ששיחקו בשנים האחרונות בליגת העל, אך גם אחד הבעייתיים שבהם. הקשר הפורטוגלי, שעזב ב-2021 את בירת הנגב ועבר ללגיה ורשה הסתבך במסעה של קבוצתו הפולנית, שיצאה למשחק חוץ בהולנד נגד אלקמאר במסגרת הקונפרנס-ליג ונכלא על ידי המשטרה המקומית יחד עם שחקן נוסף, רדובן פאנקוב הסרבי.
מעצרם של ז'וזואה ופאנקוב גרמו לסערה גדולה, לאחר שהשניים הורדו על ידי המשטרה ההולנדית מהאוטובוס של לגיה, שעשה את דרכו לנמל התעופה. סיבת המעצר: עימות בין השניים לבין כוחות האבטחה.
1 צפייה בגלריה
שחקן לגיה ורשה ז'וזואה
שחקן לגיה ורשה ז'וזואה
הורד מהאוטובוס של לגיה על ידי השוטרים. ז'וזואה
(Ed van de Pol/AFP)
המקרה החריג גרם אפילו לתקרית דיפלומטית, כאשר ראש ממשלת פולין, מתאוש מוראביצקי התערב גם הוא, והנחה את משרד החוץ של ממשלתו "לנקוט בפעולה דחופה כדי להבין את אירועי ליל חמישי. כדורגלנים ואוהדים פולניים צריכים לקבל יחס ראוי בהתאם לחוק".
בתקשורת הפולנית נדהמו מהתנהלות משטרת הולנד וכינו אותה "שערורייתית". נשיא לגיה, דריוש מיודוסקי טען כי הוכה בידי השוטרים בזמן שניסה לפשר בין הצדדים, בעוד המשטרה סירבה לאפשר לאוטובוס של לגיה לעזוב את האיצטדיון עד שזו'וזאה ופאנקוב ייעצרו.
לפני המשחק אגב, נרשמה תקרית עם אוהדי לגיה, שהסתערו על שערי הכניסה של האיצטדיון כאשר חלקם נכנסו ללא כרטיס, מה שגרר עימותים בינם לבין כוחות השיטור המקומי, שהגיבה בגז מדמיע כלפי הקהל האורח. ממשטרת הולנד נמסר כי אחד השוטרים איבד את הכרתו בתקרית וגם כי חלק מהאוהדים הפולנים גנבו מיכלי גז מדמיע ואלות מהשוטרים.
ז'וזואה שיחק שנתיים בהפועל באר-שבע, והוביל אותה לזכייה בגביע המדינה בעונת 2019/20, אך בסופו של דבר חוזהו הותר והוא שוחרר מהקבוצה מבירת הנגב בעקבות עימות פיזי עם שגיב יחזקאל, שהיה אחד מבין שורה של תקריות בהן הסתבך.