כשבועיים לאחר התקרית האלימה במשחק שמינית גמר הגביע הקפריסאי, בו ניצחה אפולון לימסל 1:3 את יריבתה העירונית אא"ל, ההתאחדות הקפריסאית החליטה להטיל עונשים על לואי דה לוקאס וגם על אליאל פרץ. כזכור, דה לוקאס נתן אגרוף לפרצופו של הישראלי - שעלה כמחליף בדקה ה-77 - ושופט המשחק החליט להרחיק את שניהם. כעת, החליטו בהתאחדות הקפריסאית להשעות את דה לוקאס מעשרה משחקים.
השעייתו של דה לוקאס כוללת את הרחקתו המקורית שספג משני משחקים, לאור האדום שספג. בנוסף, הוא נקנס ב-1,200 אירו. גם פרץ נקנס על מעורבותו בתקרית, כאשר על פי דוח השיפוט הוא "גרם לפרובוקציה".
1 צפייה בגלריה
 אליאל פרץ במדי וולפסברגר
 אליאל פרץ במדי וולפסברגר
גם הוא נקנס. אליאל פרץ במדי וולפסברגר
(AP Photo)
צפו בתקרית
לפני עשרה ימים פירסם דה לוקאס הודעת התנצלות כלפי חבריו לקבוצה והאוהדים בחשבונו ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר), בה טען כי פרץ סינן לעצמו "קללות גזעניות" לאורך כל המשחק (כאמור, פרץ נכנס 13 דקות לסיום) ואף הצהיר כי התלונן נגד הישראלי במשטרה המקומית באי השכן.
"אף פעם בקריירה המקצוענית שלי לא הייתי מעורב בתקרית כזו", כתב אז דה לוקאס. "ההתנהגות שלי תמיד הייתה נקייה ולא נקלעתי לעימותים עם חבריי לקבוצה או עם שחקנים יריבים. אני לא מנסה לתרץ את מה שעשיתי. לצערי הייתי מעורפל בעקבות ההתנהגות של השחקן השני, שמתחילת המשחק ועד סופו קילל אותי ללא הפסקה בצורה גזענית וברמה האישית".
הכדורגלן מהרפובליקה הדומיניקנית הוסיף: "מעולם לא חוויתי גזענות כזו. התסכול וההשפלה שחשתי עירפלו את שיקול דעתי. התגובה שלי הייתה נוראית, אבל ניסיתי להפסיק את מה שקרה לי. אני שוב רוצה להדגיש שאין שום תירוצים לצורה בה התנהגתי, אבל חשוב לי להבהיר מה קרה לפני מה שעשיתי".
פרץ בן ה-27 עבר לאפולון לימסול לאחר ששיחק בעונה שעברה בהפועל חיפה. הוא כבש עד כה העונה שלושה שערי ליגה ב-23 משחקים. לפני כן שיחק בוולפסברגר האוסטרית, הפועל חדרה, בני יהודה ומכבי ת"א, בה החל את קריירת הבוגרים שלו.