גרהאם פוטר מונה הערב (חמישי) למאמנה החדש של צ'לסי, כשחתם על חוזה לחמש עונות. אחרי פתיחת עונה מקרטעת בליגה, והפסד מביך 1:0 לדינמו זאגרב בליגת האלופות ביום שלישי, הבעלים החדש טוד בולי פיטר את תומאס טוכל שזכה עם הקבוצה בליגת האלופות בעונת 2020/21. הבלוז השלימו את החתמתו של פוטר לפני משחק הפרמיירליג נגד פולהאם בשבת (14:30), ובכך נמעו ממצב של מאמן זמני שעומד על הקווים.
האיש החדש על הקווים של הבלוז נחשב לאחד המאמנים המבטיחים בפרמייר-ליג. הוא התחיל את קריירת האימון שלו עם קדנציה בת שבע עונות באוסטרסונד מהליגה הבכירה בשבדיה, ובעונת 2019/20 אימן את סוונסי מליגת המשנה, אך פוטר אחרי עונה אחת לאחר שהקבוצה סיימה במקום העשירי. בשתי העונות הקודמות, הוא עשה פלאים בברייטון, כשבזאת הנוכחית הוא הצעיד את השחפים למקום אחרי שישה מחזורים.
1 צפייה בגלריה
גרהאם פוטר
גרהאם פוטר
אחד המאמנים מבטיחים בפרמייר-ליג. פוטר
(צילום: AFP)
"אני גאה ונרגש לאמן את המועדון הפנטסטי הזה", אמר פוטר לאתר הרשמי של צ'לסי. "אני נרגש לעבוד עם ההנהלה החדשה ומצפה לפגוש ולעבוד עם חבורת השחקנים המרגשת הזאת ולבנות קבוצה ותרבות בה האוהדים הנהדרים שלנו יוכלו להתגאות. אני רוצה להודות לברייטון שאפשרו לי את ההזדמנות הזאת".
הבעלים טוד בולי אמר: "אנחנו נרגשים מאוד להביא את גרהאם לצ'לסי, הוא מאמן מוכח שמתאים לחזון שלנו. הייתה לו השפעה אדירה על המועדונים הקודמים שלו ואנחנו מצפים להשפעה החיובית הזאת גם על צ'לסי". הבעלים גם עקץ את טוכל כשאמר: "לא רק שהוא (פוטר) כשרוני באופן חריג על המגרש, יש לו כישורים גם מחוץ אליו שיהפכו את צ'לסי למועדון יותר מצליח".