נכון לפתיחת המהדורה הנוכחית של ליגת האלופות, רוברט לבנדובסקי ניצב במקום השלישי בכל הזמנים ברשימת המבקיעים במפעל עם 86 שערים, יחד עם קארים בנזמה.
הוא עשה את זה ב-106 הופעות בלבד, שזה יוצא 0.81 שערים למשחק, מקום חמישי בטבלה ההיסטורית - כאשר המוביל והשחקן הקרוב ביותר כרונולוגית אליו הוא גרד מולר המנוח שכבש את האחרון שלו ב-1977; מדובר בהספק טוב יותר מאשר זה של כריסטיאנו רונאלדו ולאו מסי, שני הסקוררים הגדולים בתולדות גביע אירופה. והבחור הפולני הזה גם עבר השנה לאחת הקבוצות ההתקפיות ביותר שהאנושות ראתה, והבקיע בינתיים במדיה חמישה שערים בארבעה משחקים. בקיצור, שיהיה בהצלחה עם זה, ויקטוריה פלזן.
3 צפייה בגלריה
לבנדובסקי חוגג צמד שני ברציפות
לבנדובסקי חוגג צמד שני ברציפות
לבנדובסקי. כובש בלי הפסקה
(צילום: AP)
ממילא אלופת צ'כיה היא אחת הקבוצות הקטנות במפעל, ומה שחסר לה זה לפתוח הערב (רביעי, 22.00) בקאמפ נואו נגד מישהו כל כך חם. כמובן שאת לבנדובסקי, ובעיקר את המאמן שלו צ'אבי, זה לא מעניין: זו העונה שבה ברצלונה אמורה להשתקם. ממש לא רק בליגה, אצלם אין צעד קטן בכל פעם. בארסה מחפשת למחוק את השנים האיומות - מקצועית ותדמיתית - עם הופעה מרהיבה בליגת האלופות, אחרי שבשנה שעברה אפילו לא עברה את שלב הבתים ואחר כך נכשלה גם בליגה האירופית. אתה לא יכול לצפות לפחות עם לבנדובסקי.
העניין הוא שההשתלבות שלו בברצלונה הייתה בדיוק כצפוי. לא הייתה שום סיבה ששחקן התקפה חד ומגוון ברמה הזו ייתקל בבעיות בשיטה של צ'אבי, בטח אחרי שהתנסה בעבר בכדורגל עם מחשבה דומה תחת פפ גווארדיולה בבאיירן מינכן. משחקי ההכנה כבר הראו את השילוב האורגני הזה, ועכשיו הוא נחת בעוצמה על הליגה הספרדית.
3 צפייה בגלריה
לבנדובסקי
לבנדובסקי
לבנדובסקי. לא צפוי לרחם על פלזן
(צילום: gettyimages)
כרגע מדובר בשני צמדים ועוד שער בודד, כאשר רק ה-0:0 במחזור הפתיחה מול ראיו וייקאנו הרס לו ולקבוצה שרודפת אחרי ריאל מדריד המושלמת. השער הראשון שלו בליגה, בסוסיאדד, נכבש 46 שניות לתוך המשחק. מה שחקן שעושה תנועה מדהימה צריך יותר מאשר שותפים טכניים שלא מפסיקים לחפש אותו?

חוק חינוך חובה

קחו למשל את עוסמאן דמבלה. הקריירה שלו בברצלונה היא פארסה מתמשכת, כשבשיאה חודשים ביזאריים מלאי שמועות על עזיבה וקרבות עם הצוות המקצועי וההנהלה. בסוף הוא נשאר ונראה השנה כמו סופרסטאר. הוא סיפר השבוע: "בפגישה הראשונה שלי עם לבנדובסקי הוא אמר מיד: 'אתה הולך לבשל לי הרבה'. הוא וראפיניה עומדים לתרום המון להתקפה שלנו". בינתיים שיתוף הפעולה הזה נראה נפלא.
לא סתם הזכרנו דווקא את דמבלה מבין כל הצעירים המעולים שמקיפים את לבנדובסקי. פרשן ESPN גרהאם האנטר נתלה באילנות גבוהים ואויבים מרים של ברצלונה - אלופת אירופה ריאל מדריד - כדי לטעון שההשפעה של לבנדובסקי על דמבלה צריכה להיות זהה למה שקארים בנזמה הוציא מוויניסיוס ג'וניור בעונה שעברה, שהייתה הטובה ביותר בקריירה של שני חלוצי הבלאנקוס.
3 צפייה בגלריה
לבנדובסקי חוגג
לבנדובסקי חוגג
יש זיכרונות טובים, לא אהבה. לבנדובסקי במדי באיירן
(צילום: גטי אימג'ס)
"דמבלה מתאים להיות האיש הזה עבור לבנדובסקי יותר מאשר פדרי, ראפיניה או אנסו פאטי", ניתח האנטר. "גם ויניסיוס תיסכל בעקביות את החלוצים ששיחקו לצדו, אבל לבנדובסקי הוא לוחם ותיק שיודע שקרבות לא מנצחים עם חייל או שניים בלבד. דמבלה לא הוכיח עד כה שהוא עשוי מהחומר הנכון, אבל המהירות והכדרור שלו לצד לבנדובסקי לא יאפשרו ליריבות לשחק נגד ברצלונה בקו הגנה גבוה, כי הן יהיו חשופות".

באיירן באופק

כלומר, לבנדובסקי צריך לדחוף את דמבלה לשם, אבל לא רק אותו. ברצלונה היא חצי קבוצת נוער. אמנם שחקנים פנטסטיים, אבל צעירים בצורה יוצאת דופן. הם לא היו שייכים לימים הגדולים באמת, ובסגל יש רק מעט שמות כאלה, כמו סרחיו בוסקטס, ג'רארד פיקה וג'ורדי אלבה, שהתפקיד המקצועי שלהם כבר קטן מאוד.
אולי לבנדובסקי לא שיחק בעבר בברצלונה, אבל הוא כנראה מכיר את המנטליות וההיסטוריה שלה טוב יותר מחבריו להרכב. הוא לא רק שחקן הרכש החשוב ביותר שהביאה הקיץ, אלא זה שצ'אבי זקוק לו כדי שייתן דוגמה ויישר את שאר הסגל.
כמובן שאי אפשר היה להימנע מכך שהוא יוגרל מיד מול באיירן מינכן בבית 3, וכאילו זה לא מספיק, ייפול בבית המוות שבו משחקת גם אינטר (שתארח הערב את באיירן). לפיקנטריה אין שום חשיבות כרגע. על הנייר ברצלונה אמורה לסיים לצד באיירן באחד משני המקומות הראשונים, אבל בלי ניצחון ביתי על פלזן אין על מה לדבר. כבר הערב הוא צריך להראות לצ'כים שזה אותו לבנדובסקי רק במדים אחרים.
פורסם לראשונה: 14:12, 07.09.22