ערב עמוס בכדורגל אירופי משובח לפנינו, כשארסנל תארח את מנצ'סטר סיטי למשחק העונה באנגליה (21:30) ובורוסיה דורטמונד תארח את צ'לסי בשמינית גמר ליגת האלופות (22:00). אך הצופה הרומנטיקן אולי יעדיף בכלל לעקוב אחרי האנדרדוג קלאב ברוז', שתרשום הערב (22:00) השתתפות היסטורית בשלב הנוקאאוט בליגת האלופות כשתארח את בנפיקה ליסבון.
בשלב הבתים הדהימה הקבוצה הבלגית את אירופה כשסיימה במקום השני בבית 2 ועלתה לשלב הבא יחד עם פורטו על חשבון אתלטיקו מדריד ובאיירן לברקוזן. אלא שמאז הדברים השתבשו עבור ברוז' במסגרת הליגה, ואחרי פגרת המונדיאל היא נפרדה מהמאמן קארל הופקנס שהוביל אותה להישג ההיסטורי ובעונה שעברה לאליפות.
3 צפייה בגלריה
שחקני קלאב ברוז' חוגגים מול באיירן לברקוזן
שחקני קלאב ברוז' חוגגים מול באיירן לברקוזן
שחקני קלאב ברוז' חוגגים מול באיירן לברקוזן
(צילום: גטי אימג'ס)
3 צפייה בגלריה
סקוט פארקר
סקוט פארקר
לא מצליח לעצור את הדעיכה. פארקר
(צילום: גטי אימג'ס )
מי שמונה במקומו הוא סקוט פארקר האנגלי שפוטר בתחילת העונה מבורנמות' ויאמן הערב לראשונה בליגת האלופות, ובינתיים לא מצליח לעצור את הדעיכה של הקבוצה - כשבשבעה משחקים תחת הדרכתו היא ניצחה רק פעם אחת. כעת נמצאת ברוז' במקום הרביעי בבלגיה, רחוקה כבר שמונה נקודות מהמקום השלישי ו-20 נקודות מגנק המוליכה.
אם זה לא מספיק, ברוז' תאלץ להסתדר מול בנפיקה ללא שניים מהכוכבים הגדולים ביותר שלה שיחמיצו את ההתמודדות בשל פציעה, שחקני הכנף פראן ז'וטגלה (עשרה שערים ושבעה בישולים העונה בכל המסגרות) ואנדרס סקוב אולסן (תשעה שערים וארבעה בישולים העונה בכל המסגרות).
אז מי בכל זאת יכול להוביל אותה להפתעה מול הקבוצה מהמקום הראשון מפורטוגל שסיימה את שלב הבתים מעל פ.ס.ז' (ומכבי חיפה)? מומלץ לשים לב לקפטן והפליימייקר האנס ונאקן, לחלוץ טייז'ון ביוקנן, לשחקן הכנף הכישרוני נואה לאנג ובעיקר לחלוץ שהגיע לקבוצה בקיץ מבנפיקה עבור 15 מיליון אירו וירצה להוכיח לאחרונה שטעתה כי מכרה אותה - רומן ירמצ'וק.
3 צפייה בגלריה
רומן ירמצ'וק
רומן ירמצ'וק
פוגש את האקסית. ירמצ'וק
(צילום: גטי אימג'ס )
האוקראיני בן ה-27 אמנם חווה עונה מאכזבת מאוד והוא אולי לא גולר גדול (שני שערים בלבד העונה), אך הוא מסוג השחקנים שתרומתם אינה נמדדת רק במספרים, והלחץ שהוא יפעיל על שחקני ההגנה של בנפיקה עשוי להיות קריטי עבור ברוז' אם היא רוצה להמשיך את המסע האירופי שלה.
מנגד, בנפיקה מגיעה במומנטום נהדר כשהיא ניצחה את כל ארבעת משחקיה האחרונים בליגה מבלי לספוג. הקבוצה של רוג'ר שמידט אולי חסרה את אנסו פרננדס שנמכר בינואר לצ'לסי, אך הביאה במקומו את גונסאלו גדש, שלמעשה חזר בהשאלה למועדון נעוריו וצפוי לפתוח. במידה ובנפיקה תעבור את ברוז', היא תשחזר את ההישג מהעונה שעברה של עלייה לרבע הגמר, כשאשתקד הודחה בשלב הזה על ידי ליברפול.