כנראה שאם הייתם מתארים את המצב הנוכחי לאוהד כדורגל ממוצע לפני חמש שנים, הוא היה משוכנע שזה יהיה סיפור גדול. פייר אמריק אובמיאנג מגיע כשחקן צ'לסי לשחק מול הקבוצה בה פרץ בגדול לתודעה, בורוסיה דורטמונד, ועוד בשמינית גמר ליגת האלופות. אותה קבוצה שמכרה אותו בטונים די צורמים לארסנל תמורת מה שהיה אז הרכש היקר בתולדות התותחנים, 56 מיליון ליש"ט.
אלא שהדברים השתבשו לגאבוני בענק בדרך ובגיל 33 הוא נראה בדרך הבטוחה לאחת הליגות אליהן קריירות מגיעות כדי להיגמר - בארה"ב או באחת ממדינות המפרץ. אובמיאנג, שעבר בקיץ מברצלונה שרכשה את רוברט לבנדובסקי, לצ'לסי תמורת 12 מיליון אירו, הוא הקורבן הראשי והמיידי של ההשתוללות הגדולה בסטמפורד ברידג' בחלון ההעברות של ינואר וכרגע נראה כמו מישהו שאין לו שום עתיד בצ'לסי.
2 צפייה בגלריה
פייר אמריק אובמיאנג שחקן צ'לסי
פייר אמריק אובמיאנג שחקן צ'לסי
צופה מהצד בעניין. אובמיאנג
(צילום: רויטרס)
אובמיאנג הגיע לצ'לסי ממש בסוף חלון ההעברות של הקיץ וחתם ב-2 בספטמבר רשמית על חוזה לשנתיים. תומאס טוכל, שאימן אותו בדורטמונד, הביא אותו לצ'לסי, אבל פוטר בעצמו חמישה ימים לאחר מכן. גרהאם פוטר לא ממש ספר או סופר את אובמיאנג ומעדיף לשחק עם קאי האברץ כחלוץ. הרכש המאסיבי של צ'לסי בינואר הוריד את החלוץ בהיררכיה בצורה משמעותית לעומת מה שכבר היה ובשני המשחקים האחרונים הוא אפילו לא נכלל בסגל של הקבוצה למרות שהיא סובלת מחסרונות של שחקנים רבים. בהרכב הוא לא פתח מאז 6 בנובמבר.
ההשפלה הגדולה ביותר מבחינת אובמיאנג הייתה כשהוא לא נכלל בסגל של 25 השחקנים של צ'לסי להמשך העונה בליגת האלופות. לפי הדיווחים הוא נותר בהלם אחרי שלא נכלל בסגל ובעיקר התאכזב שהוא בחוץ, בעוד כריסטיאן פוליסיץ' וחכים זייש בפנים. הראשון, ששיחק איתו גם בדורטמונד, בכלל פצוע ולא ברור מתי יחזור, וצ'לסי הייתה נפטרת ממנו בינואר אלמלא הפציעה. גם זייש היה כבר עם שתי רגליים מחוץ למועדון ובדרך אל פריז סן ז'רמן, אבל העניין התפספס בגלל עניינים ביורוקרטים בסופו של דבר.
מי שהתייחס לעתידו של אובמיאנג, שנראה כרגע כמו דמות בלתי רצויה בצ'לסי, הוא קשר העבר של ארסנל ריי פרלור. "זה מדהים מה שקרה, הוא נראה חסר כל ביטחון", אמר פרלור ב-TALKSPORT, "כנראה שה-MLS תתאים לו, קצת רעש וצלצולים, האוהדים האמריקאים יאהבו את מה שהם יקבלו והוא יוכל לכבוש בליגה הזו שערים בלי סוף. בצ'לסי זה לא עבד, המאמן גרהאם פוטר כנראה לא רואה בו חלק מהעתיד של הקבוצה עם כל ההחתמות שהוא ביצע בינואר. אובמיאנג לא הולך לשחק שם. אם אובמיאנג לא רוצה ללכת והוא מרוצה מהמקום בו הוא נמצא, אז הוא לא יילך, הוא צריך להמשיך כך עד סוף העונה. הוא לא יילך לקבוצה אחרת בליגה, מי תיקח אותו עם המשכורת שלו? מי תהמר על זה?".
2 צפייה בגלריה
גרהאם פוטר מאמן צ'לסי
גרהאם פוטר מאמן צ'לסי
יתחיל לספור את אובמיאנג? פוטר
(צילום: רויטרס)
למרות זאת, פוטר מתעקש שלאובמיאנג דווקא יש עתיד בצ'לסי והוא אמר: "כל שחקן שכאן הוא חשוב. כל אחד צריך להבין את המצב שלו ולזכות לכבוד. הוא מתנהל בצורה נהדרת. יש לנו את קאי האברץ, ז'ואאו פליקס ודויד דטרו פופאנה. היינו צריכים להיות כנים עם פייר ולתת לו זמן, בגלל זה הוא לא שותף במשחקים האחרונים. אבל כל עוד הוא כאן, המצב יכול להשתנות".
אובמיאנג שיחק העונה 8 דקות במדי ברצלונה ב-0:0 הביתי מול ראיו וייקאנו אי שם ב-13 באוגוסט. אותן דקות מנעו ממנו את האפשרות לעזוב את צ'לסי כבר בינואר כיוון שלא ניתן לשחק ביותר משתי קבוצות בעונה אחת. עם זאת, בארה"ב תתחיל בקרוב כבר העונה הבאה, כך שמעבר לשם הוא עדיין אפשרי. בינתיים, כאמור, הגאבוני יצפה מהצד ואולי בכלל מהבית בחבריו משחקים מול קבוצתו לשעבר. למי הוא יחזיק אצבעות? אלה כבר ספקולציות שנשאיר לכם.