מילאן עלתה אמש (שלישי) לחצי גמר ליגת האלופות לראשונה מזה 16 שנה. זה היה מסע ארוך מאוד, במהלכו היא גם נעדרה מהמפעל היוקרתי במשך שבע שנים ודישדשה בליגה האיטלקית. לא רבים האמינו כי מילאן תשחזר את הישגיה הגדולים, אבל אחרי ה-1:1 עם נאפולי אמש (1:2 לרוסונרי בסיכום) - אפשר להגיד בביטחון: מילאן הגדולה חזרה. אגב, בפעם האחרונה שמילאן הגיעה לחצי הגמר (2007) היא גם זכתה בליגת האלופות אחרי 1:2 בגמר על ליברפול כשעל המגרש היו לה כוכבי-על כמו פאולו מלדיני, קאקה, פיליפו אינזאגי ואנדראה פירלו. קרלו אנצ'לוטי, היום בריאל מדריד, היה על הקווים. גם אנצ'לוטי וריאל עלו אמש לחצי הגמר, ומילאן תוכל לפגוש אותם בגמר הגדול. הערב (רביעי) היא תדע מי תהיה היריבה שלה בחצי הגמר, בנפיקה או אינטר (0:2 לאינטר במשחק הראשון).
המאמן סטפנו פיולי עבר עם מילאן דרך ארוכה. הוא מונה באמצע עונת 2019/2020 כשהקבוצה הייתה במקום ה-13 בליגה, והצליח לסיים איתה במקום השישי שנתן הרבה דווקא לעתיד. פיולי נזכר אחרי העלייה לחצי הגמר במשחק העלייה לליגת האירופית בתחילת 2020/21 מול ריו אבה הפורטוגלית. מילאן כמעט הודחה בבושת פנים אבל ניצחה בפנדלים: "אנחנו זוכרים היטב את המשחק הזה ומאיפה באנו, יש לי חבורת שחקנים על לב גדול. חרקנו שיניים וסבלנו מאוד, גם הערב היינו האנדרדוג, אבל הצלחנו לעלות בצדק. מגיע לנו".
3 צפייה בגלריה
פיולי חוגג
פיולי חוגג
פיולי חוגג. עבר מסע ארוך
(צילום: ALBERTO PIZZOLI \ AFP)
3 צפייה בגלריה
שחקני מילאן
שחקני מילאן
שחקני מילאן. "היינו האנדרדוג"
(צילום: ALBERTO PIZZOLI \ AFP)
3 צפייה בגלריה
שחקני מילאן
שחקני מילאן
חצי גמר ראשון מאז 2007
(צילום: ALBERTO PIZZOLI \ AFP)
"אם אתה מאמין, אתה יכול להגשים את כל החלומות שלך", הוסיף הקפטן דוידה קלבריה, "אני גאה בקבוצה הזאת, יש לנו הרבה רוח לחימה ואנחנו מוכנים להקריב הרבה בשביל לנצח. כשאתה משחק ככה, אין פלא שאתה מנצח אפילו קבוצות וחזקות כמו נאפולי בליגת האלופות. אני לא יכול לחכות לחצי הגמר. אנחנו רוצים להגיע לגמר. זה החלום שלנו כרגע. יש קבוצות יותר מנוסות מאיתנו במעמדים האלה, אבל אני חולם להניף את הגביע".
החלוץ הפורטוגלי רפאל לאאו, שרשם אמש בישול גדול לאוליבייה ז'ירו ונבחר למצטיין של המשחק ע"י אופ"א, אמר: "אני יודע שאני שחקן שיכול לעשות את ההבדל. אם אני לא מוצא את הרשת, אז החברים שלי לקבוצה יכבשו שערים. אני שמח להיות כאן, אני גאה ללבוש את החולצה של מילאן"
"אין לי מספיק מילים כדי להודות לכל מי שעובד איתי כל יום. העונה שעברה הייתה טובה וזכינו באליפות, העונה רצינו להראות שאנחנו יכולים להיות טובים גם בליגת האלופות. אנחנו רוצים לזכות בליגת האלופות ואנחנו רחוקים משם צעד אחד, אנחנו חייבים להילחם על זה עד הסוף", סיכם החלוץ