איתות מרגש מהשחקן הנערץ: לפני שבוע וחצי שוחרר איתן יהלומי בן ה-12 משבי חמאס, זאת לאחר שנחטף מביתו בקיבוץ ניר עוז במהלך מתקפת הטרור על יישובי עוטף עזה בשבת הנוראה ב-7 באוקטובר. בחדרו של איתן, אוהד מנצ'סטר סיטי, אלופת אנגליה ואלופת אירופה, נמצא תלוי על אחד הקירות ציור של השחקן האהוב עליו, פיל פודן. היום (חמישי) זכה איתן למחווה הכי מרגשת שהיה יכול לדמיין.
פראן סוריאנו, מנכ"ל מנצ'סטר סיטי, הזמין את יהלומי לביקור במשחק של הקבוצה באצטדיונה הביתי. וחשוב לא פחות: איתן קיבל חולצה חתומה על ידי השחקן הנערץ עליו, פודן, וגם מארז גביעים של הקבוצה באמצעות נציגי המועדון בארץ, ניר זוהר נשיא חברת WIX בישראל (שמשמשת כספונסרית של המועדון) ואוהדי הקבוצה אביב לוי ועופר קדוש.
5 צפייה בגלריה
  איתן יהלומי והחולצה החתומה מפיל פודן
  איתן יהלומי והחולצה החתומה מפיל פודן
איתן יהלומי והחולצה החתומה מפיל פודן
(צילום: פרטי)
5 צפייה בגלריה
הציור של פודן
הציור של פודן
הציור של פודן שנמצא על קיר חדרו של איתן בביתו בניר עוז
(צילום: דובר צה"ל)
5 צפייה בגלריה
שחקן מנצ'סטר סיטי פיל פודן
שחקן מנצ'סטר סיטי פיל פודן
כוכב סיטי, פיל פודן
(צילום: Darren Staples/AFP)
5 צפייה בגלריה
איתן יהלומי עם אימו עם שובו אמש בנקודת המפגש בכרם שלום
איתן יהלומי עם אימו עם שובו אמש בנקודת המפגש בכרם שלום
איתן עם אמו בת-שבע בכרם שלום, לאחר ששוחרר מהשבי
(צילום: דובר צה"ל)
אחד מאוהדי מנצ'סטר סיטי שנכח במקום התייחס להזמנתו של יהלומי מטעם המועדון: "בתקווה שיגיע למשחק עם אביו אוהד שעדיין מוחזק בשבי בעזה. המחווה הזו נועדה לתת לו קצת אור ולעשות את המעט שאנחנו יכולים לעשות בימים קשים אלה. ההתרגשות והשמחה שהייתה על פניו של איתן הייתה שווה את כל המאמץ".
ביום שבו פרצה מתקפת הטרור על יישובי עוטף עזה, הסתתרה אמו של איתן, בת-שבע, איתו ועם שתי אחיותיו בממ”ד כשמחבלים פרצו לביתם. בעלה אוהד ניהל מולם קרב יריות, נפצע - ונחטף בנפרד לעזה, שם הוא עדיין מוחזק בשבי. המחבלים פרצו לממ"ד, העלו את האם וילדיה על אופנועים ויצאו לכיוון עזה, אלא שאז הבחינו בטנקים ושיחררו את בני המשפחה, חוץ מאיתן בן ה-12 שנחטף.
ביום שחרורו מהשבי לבש איתן חולצה של כוכב כדורגל אחר, כריסטיאנו רונאלדו, במדי אל-נאסר הסעודית. לאחר חזרתו לישראל הוא זכה לביקור משחקני הפועל באר-שבע. במהלך המפגש השחקנים שמעו את סיפורו וייחלו לחזרתו המהירה של אביו.
5 צפייה בגלריה
ביקור שחקני הפועל באר-שבע עם איתן יהלומי
ביקור שחקני הפועל באר-שבע עם איתן יהלומי
איתן יהלומי עם שחקני הפועל באר-שבע
(צילום: באדיבות הפועל באר-שבע)
לאחר שחרורו, סבתו אסתר סיפרה בבית החולים איכילוב: "ב-16 הימים הראשונים הוא היה לבד ואפילו בחדר סגור. דמיינו על עצמכם מה הוא עבר שם. לשמחתי הרבה העבירו אותו לפני כחודש לקבוצה של אנשים מניר עוז ושם היה לו הרבה יותר קל. קודם כל המטפלת שלו מהגן, מבית הילדים, הייתה שם. זה היה גם לה טוב וגם לו. הוא חזר רזה יותר, לא מחייך. אבל נראה לי שגופנית הוא בריא". אסתר תיארה: "עד עכשיו אני מרגישה את החיבוק הראשון, הוא היה חזק, זה היה נהדר. הייתי עם המון תקווה כל התקופה הזו, לא נפלתי ברוחי, ידעתי שאיתן יחזור והצבא החזיר לי אותו".
אסתר סיפרה כי איתן הוא ילד "מאוד מאופק", ותיארה כי "אני מאמינה שייקח לו זמן, יש לנו המון עבודה לעשות איתו כדי להחזיר אותו למצב שיוכל לדבר". עוד אמרה כי "למרות כל מה שאיתן עבר הוא גילה בשבי את האופי הנפלא שלו, וזה מסיפורים של אמהות שהיו שם. הוא עזר לילדים הקטנים, צייר איתם, חיבק אותם ודאג שיהיה להם טוב".