במשך שנים ראיין ססניון נחשב לדבר הגדול הבא. בגיל 16 ושלושה חודשים הוא הפך למבקיע הצעיר ביותר בהיסטוריה של הליגה השנייה באנגליה וליליד המאה ה-21 הראשון שכובש בקבוצה מקצוענית במדינה. בגיל 17 כבר לא הייתה קבוצה בממלכה שלא התעניינה במגן/שחקן כנף השמאלי והיו כאלה שאפילו קראו לזמן אותו לסגל של נבחרת שלושת האריות. בגיל 19, אחרי שסיים עוד עונה מוצלחת עם פולהאם בליגת המשנה - בה כבש 16 שערים ובישל עוד שמונה - הוא עבר לטוטנהאם תמורת 27 מיליון אירו. העתיד נראה מבטיח.
עם המעבר מקבוצה לונדונית לבנה אחת לאחרת, בכירה בהרבה, כולם ציפו שססניון יהפוך להיות שחקן ברמה עולמית. זה לא קרה. הוא התקשה להתרגל לפיזיות של הפרמייר-ליג, סבל שוב ושוב מפציעות שעצרו את ההתקדמות שלו, וגם עונת השאלה בהופנהיים הגרמנית הייתה רחוקה מלהיות מוצלחת. היום, כשהוא בן 22, השם שלו מוכר בעיקר לחובבי הכדורגל האנגלי, לא יותר.
4 צפייה בגלריה
ריאן ססניון חוגג
ריאן ססניון חוגג
התפתח פיזית. ססניון חוגג
(צילום: gettyimages)
עם זאת, בסיום העונה הקודמת נראה היה כי הקריירה של ססניון בדרך לעלות חזרה על המסלול הנכון. אנטוניו קונטה נתן לו מקום בהרכב טוטנהאם על חשבון סרחיו רגילון הספרדי, והאנגלי הצעיר החזיר עם יכולת טובה. אבל שהקיץ טוטנהאם החתימה את איבן פרישיץ' הקרואטי על העמדה שלו, והציפייה הייתה שהאנגלי יחזור לספסל שאותו למד להכיר כל כך טוב בעונות האחרונות.
שלשום (שבת), בניצחון 1:4 של טוטנהאם על סאות'המפטון, ססניון דווקא פתח בהרכב (פרישיץ' עוד לא כשיר ב-100 אחוז), היה טוב וכבש את שער השוויון בדקה ה-21. זה השער הרביעי בלבד שלו מאז חתם בקבוצה לפני שלוש שנים, כאשר שניים מהם נכבשו בכלל בשנת השאלה בהופנהיים.
4 צפייה בגלריה
ריאן ססניון
ריאן ססניון
בגיל 17 כבר לא הייתה קבוצה באנגליה שלא התעניינה בו. ססניון במדי פולהאם בה פרץ
(צילום: gettyimages)
לא במקרה בחר קונטה לפתוח עם ססניון: בחודשים האחרונים הקשר עבד קשה להתאים את עצמו פיזית לפרמייר-ליג ובילה לא מעט בחדר הכושר. כעת, המאמן האיטלקי מאמין שהוא מוכן לעשות את קפיצת המדרגה לה חיכו בטוטנהאם כל כך הרבה זמן. "הוא כל הזמן היה בעמדה התקפית, והוא היה טוב", סיכם קונטה את ההופעה של ססניון. "אני שמח בשבילו כי יש לו הרבה פוטנציאל והוא צריך להראות אותו".

המורה הקרואטי

"אני חושב שזה מאוד חשוב שהחתמנו שחקן כמו פרישיץ', כי ככה הוא (ססניון) יכול ללמוד ממנו", הסביר קונטה מה יכול להרוויח האנגלי הצעיר מצירופו של הקרואטי. קונטה ידע למה הוא מזכיר את שני השחקנים שמתחרים על עמדה אחת; כבר לפני שבועיים הצהיר ססניון כי הוא מקבל מפרישיץ' טיפים על איך להפוך להיות כוכב. אחרי הכל, הקרואטי בן ה-33 יודע על כך דבר או שניים.
פרישיץ' הוא כמובן חיזוק מקצועי אדיר עבור טוטנהאם, אך בעיני קונטה תרומתו הקריטית ביותר היא בכלל לא על הדשא. הקרואטי מביא איתו ניסיון במשהו שטוטנהאם לא כל כך יודעת לעשות - לזכות בתארים. הוא זכה בליגת האלופות ובאליפות איטליה עם אינטר תחת קונטה כמאמן, באליפות הבונדסליגה עם באיירן מינכן ודורטמונד, ובגביעים עם ארבע קבוצות שונות.
4 צפייה בגלריה
קונטה
קונטה
"זה מאוד חשוב שהחתמנו שחקן כמו פרישיץ' כי ככה ססניון יכול ללמוד ממנו". קונטה
(צילום: AFP)
מעבר לכך, קונטה מאמין שפרישיץ' יכול ללמד ולפתח את ססניון, ובכך לקבל שני שחקנים מעולים על משבצת אחת בעונה שתהיה מרובת משחקים וצפופה בעקבות החזרה לליגת האלופות והמונדיאל בקטאר באמצע העונה.
על אף התחרות ביניהם, נראה כי ססניון כבר מאוהב לגמרי ב"מורה" החדש שהביאו לו. "אני יכול ללמוד ממנו הרבה על טכניקה, מנטליות ופיזיות. הוא כבר עזר לי עם דברים קטנים, טיפים על איך להשפיע יותר על המשחק מבחינה התקפית ולכבוש יותר שערים".
4 צפייה בגלריה
איבן פרשיץ
איבן פרשיץ
יעזור לססניון להפוך לכוכב? פרישיץ'
(צילום: gettyimages)
"זאת תחרות בריאה וכל מה שאני יכול ללמוד ממנו יעזור לי בטווח הארוך", אמר ססניון על צירופו של פרישיץ'. "הוא כבש הרבה שערים בקריירה מהעמדה הזאת. הוא רק יכול לעזור לי להתקדם".
לא פעם, שחקנים שפורצים בגיל צעיר נוטים לא לממש את הפוטנציאל שלהם. יש שיגידו כי זה גם המקרה של ססניון, אך הוא רק בן 22 ועוד מוקדם לקבוע איך תיראה הקריירה שלו. העונה, דווקא בזכות ההגעה של שחקן בכיר בדמותו של פרישיץ' על העמדה שלו, נראה כי ססניון מסוגל סוף-סוף לפרוץ.