האם הלחץ של האוהדים והכישלונות המקצועיים עושים את שלהם? ב"בלומברג" האמריקני מדווחים הערב (רביעי) כי משפחת גלייזר שוקלת למכור חלק קטן מהמניות של מנצ'סטר יונייטד, אולי בדרך להעברת הבעלות על הקבוצה.
על פי הדיווח, הגלייזרים נמצאים בלחץ גדול בזמן האחרון והחליטו להניע את תהליך מכירת המניות. הנהלת מנצ'סטר יונייטד כבר התחילה בשיחות עם משקיעים פוטנציאלים שכרגע לא רוצים להיחשף, עד אשר העסקה תהיה בשלבים יותר מתקדמים. השווי של מנצ'סטר יונייטד, אומרים ב"בלומברג" היא 5 מיליארד ליש"ט (6 מיליארד דולר). המשקיע הפוטנציאלי עדיין יהיה מיעוט בהנהלת הקבוצה, לפחות בהתחלה.
3 צפייה בגלריה
אוהדי יונייטד
אוהדי יונייטד
אוהדי יונייטד רוצים בעלים חדש
(צילום: gettyimages)
בסוכנות הידיעות האמריקנית ציינו כי המועדון צפוי למשוך אליו משקיעים עם שם גדול, בשל היותו אחד המועדונים האהובים והגדולים בעולם. לאחרונה צ'לסי נמכרה ב-4.25 מיליארד ליש"ט למיליארדר האמריקני טוד בולי. משפחת גלייזר קנתה את מנצ'סטר יונייטד ב-2005 והמשיכה לזכות איתה בתארים, אבל מאז פרישתו של אלכס פרגוסון ב-2013 הקבוצה לא זכתה באליפות אנגליה. אוהדי יונייטד מוחים נגד הגלייזרים לא מעט זמן, וקוראים להם לעזוב את המועדון. "ייתכן כי זאת תחילת הפרידה של הגלייזרים ממנצ'סטר יונייטד", נכתב בדיווח.

ההטרלה של מאסק

מוקדם יותר היום, איילון מאסק הטריל את עולם הספורט הלילה (בין שלישי לרביעי) צייץ מאסק: "אני רוכש את מנצ'סטר יונייטד" - ועורר, כמו שהוא אוהב, סערה. כמה שעות לאחר מכן, הודה: "זו בדיחה, אני לא קונה שום קבוצת ספורט".
הציוץ הגיע בזמן שאחד המועדונים הפופולרים בעולם נמצא בשפל חסר תקדים. יונייטד נוצחה בשני משחקיה הראשונים העונה בפרמייר-ליג, כולל 4:0 משפיל במיוחד לברנטפורד וישנו רצון מצד אוהדי הקבוצה לראות את הבעלים הנוכחי, משפחת גלייזר, עוזבת. הציוץ זכה ל-350 אלף לייקים וצוייץ מחדש 65 אלף פעם.
3 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
ממשיך בשלו. מאסק
(צילום: GettyImages)
הציוץ של מאסק
למאסק יש היסטוריה של ציוצים מעוררי מחלוקת. באוקטובר שנה שעברה, למשל, צייץ מאסק, חובב מטבעות קריפטו ידוע, על הכלב שלו. בעקבות כך, "שיבה אינו", מטבע שקרוי על גזע של כלב, נסק ואף נכלל בין ה-5 הגדולים בעולם לפי שווי שוק. מאסק, יזם קנדי-אמריקני, נולד בדרום אפריקה ונחשב, כאמור, לאיש העשיר בעולם לפי מגזין "פורבס". באוקטובר 2021 הונו הוערך ביותר מ-274 מיליארד דולר.
אגב, רכישת מנצ'סטר יונייטד, אחד ממועדוני הכדורגל הגדולים בעולם, תעלה למאסק לפחות שני מיליארד ליש"ט, לפי הערכת השווי הנוכחי שלה בבורסה. הגלייזרים רכשו ב-2005 את המועדון תמורת - יחי ההבדל הקטן - 790 מיליון ליש"ט (955.51 מיליון דולר).

כריסטיאנו עצבני

ויש עוד מישהו שניצל הלילה את הרשת החברתית כדי לגרום לתהייה בנוגע לעתידו. כריסטיאנו רונאלדו כמובן. אחרי שספג אש מפתיחת העונה - ונראה כמו הצל של עצמו על כר הדשא, הפורטוגלי, שלא ברור אם יישאר ביונייטד, כתב בחשבון האינסטגרם שלו.
3 צפייה בגלריה
רונאלדו
רונאלדו
יעזוב? רונאלדו
(צילום: רויטרס)
"בעוד שבועיים כולכם תדעו את האמת בראיון איתי. התקשורת מספרת שקרים. יש לי מחברת עם כותרות מכל החודשים האחרונים ועל כל 100 כאלה, רק 5 היו נכונות. דמיינו איך זה מרגיש. תחשבו על זה", כתב. בימים האחרונים ישנו גל של שמועות ודיווחים שוטפים את הרשת. בין השאר, דווח כי אתלטיקו מדריד שוב מתעניינת בו וכי גם בנפיקה עשויה לפנות לסוכנו על מנת להחזירו לפורטוגל.
פורסם לראשונה: 07:19, 17.08.22