מכבי חיפה צריכה למחוק מחר (רביעי, 20:00) מול שריף טירספול פיגור 1:0 מהמשחק הראשון במולדובה כדי לעלות לסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות, אך היריבה של הירוקים (או המולדבים) כבר נקבעה. מדובר באלופת סלובקיה, סלובן ברטיסלבה, שנפרדה ב-2:2 ביתי מול זרינסקי מוסטאר מבוסניה, ועלתה עם 2:3 בסיכום שני המשחקים (הסלובקים ניצחו 0:1 בחוץ בשבוע שעבר).
אלכסנדר קאבריץ' הסרבי כבש את השער הראשון במשחק כבר בדקה החמישית, לאחר בישול של יוראי קוצ'קה הוותיק, שחקנה לשעבר של מילאן. האורחת מבוסניה ניסתה לחזור לעניינים, אך הייתה עצבנית והרבתה בעיקר לעשות עבירות ולקבל כרטיסים צהובים וראתה את שראני זוברו הגנאי מכפיל את התוצאה בדקה ה-66. זרינסקי לא אמרה נואש, כאשר הרביה ברישיץ' צימק בדקה ה-75, ואף הצליחה להשיג שער שוויון דרמטי בתוספת הזמן מרגליו של אנטוניו איבנצ'יץ', אך זה לא הספיק.
1 צפייה בגלריה
שריף טירספול מכבי חיפה
שריף טירספול מכבי חיפה
יפגשו את הסלובקים אם יעלו שלב. שחקני מכבי חיפה
(צילום: מכבי חיפה, ראובן כהן)
כאמור, במשחק הראשון שנערך בבוסניה יצאו הסלובקים עם ניצחון 0:1 והשיגו מקדמה משמעותית לקראת המשחק הביתי, אותו עברו, למרות שהסתבכו לקראת סיום המשחק הערב. שראני זוברו, שכבש היום את השער השני, הבקיע אז את שער הניצחון עבור סלובן, בדקה ה-53.
המשחק הראשון במסגרת הסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות צפוי להיערך ב-8 או ב-9 באוגוסט, כאשר מפגש הגומלין צפוי להתקיים שבוע לאחר מכן. המנצחת תעלה לפלייאוף, ממנו אפשר לעלות לשלב הבתים של המפעל הבכיר ביבשת.

הכר את היריבה

סלובן ברטיסלבה היא קבוצה המעוטרת ביותר בכדורגל הסלובקי, כאשר באמתחתה 13 אליפויות מקומיות. באמחתה גם שני תארים אירופיים, כאשר בעונת 1968/69, אז כשעוד הייתה תחת צ'כוסלובקיה, זכתה בגביע אירופה למחזיקות וב-1964 זכתה בגביע מרכז אירופה, טורניר שהופסק ב-1992. שחקניה המרכזיים עם השוער הקנדי מילאן בוריאן, ששוחרר הקיץ על ידי ברק בכר מהכוכב האדום בלגרד, והחלוץ ולדימיר וייס, שכבש שלושה שערים בשני משחקים בסיבוב המוקדמות הראשון של ליגת האלופות.