פרק חדש בקריירה המפוארת של לאו מסי. הסופרסטאר הארגנטינאי הוצג היום (רביעי) בפריז סן ז'רמן, קבוצתו החדשה, במסיבת עיתונאים חגיגית באצטדיון פארק דה פראנס בבירת צרפת. בסיומה, כמה מהנוכחים שאגו: "מסי, מסי, מסי!"
דקות אחרי מסיבת העיתונאים, מסי יצא החוצה ונופף לעבר האוהדים הרבים שחיכו לו. הם הגיבו בהתלהבות אדירה, חלקם הניפו דגלים והדליקו אבוקות.
9 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
לאו מסי במסיבת העיתונאים. נהנה מהיום הראשון בפריז
(צילום: רויטרס)
9 צפייה בגלריה
מסי יוצא לאוהדים אחרי מסיבת העיתונאים
מסי יוצא לאוהדים אחרי מסיבת העיתונאים
מסי-מאניה. עם האוהדים שחיכו מחוץ לאצטדיון
(צילום: רויטרס)
9 צפייה בגלריה
לאונרדו, מסי ואל-חלאיפי אחרי מסיבת העיתונאים
לאונרדו, מסי ואל-חלאיפי אחרי מסיבת העיתונאים
מסי עם המנהל המקצועי לאונרדו והבעלים אל-חלאיפי
(צילום: AFP)
"היה לי קשה מאוד לעזוב את ברצלונה, נפרדתי אחרי הרבה שנים", אמר מסי בתחילת מסיבת העיתונאים המתוקשרת, "אבל אני שמח מאוד להגיע לכאן. נהניתי מאוד מהיום הראשון שלי בפריז, אני מחכה לפגוש כבר את הצוות המקצועי והשחקנים".
"המשא ומתן היה פשוט מאוד ומהיר מאוד, ואני מודה לנשיא ולכל המועדון שהיה קשוב אליי", ציין מסי במסיבת העיתונאים. "זה היה מצב מסובך והם פתרו את הבעיות בצורה טובה ומהירה. באתי לכאן כדי לזכות בתארים, השאפתנות של המועדון היא משהו שאני מתחבר אליו מאוד. המועדון הזה מתכוון להילחם על כל התארים, וזו המטרה שלי. אני מקווה שנוכל לגרום לזה לקרות. קבלת הפנים לכבודי הייתה מטורפת, אני בטוח שכולנו נהנה ביחד".
9 צפייה בגלריה
החולצות כבר נחטפות
החולצות כבר נחטפות
החולצות כבר נחטפות
(צילום: AFP)
על הציפייה לזכות בליגת האלופות אמר מסי: "יכול מאוד להיות שתהיה לנו את הקבוצה הטובה ביותר בעולם ולא נצליח לזכות. זה מפעל קשה ובפריז יודעים את זה, שיחקתי בקבוצה מצוינת בשנים האחרונות ולא הצלחנו לזכות. בכדורגל צריך גם הרבה מזל, וזה הקסם של ליגת האלופות, לא תמיד הקבוצה הטובה ביותר מנצחת".
על שיתוף הפעולה עם ניימאר ואמבאפה: "זה פשוט משוגע שהיומיום שלי יהיה להיות חלק מסגל כמו שיש בפריז סן ז'רמן. יהיה נהדר ליהנות מהעבודה היומיומית עם שחקנים מהטובים בעולם". מסי נשאל האם ניימאר שיחק תפקיד בהחלטה שלו לעבור לפריז, והשיב בחיוב. "אני בקשר עם די מריה ופארדס, ומכיר את כל החברים בחדר ההלבשה, וניימאר כמובן עשה הרבה והיה לו חלק חשוב בהחלטה שלי. כשהיינו בנפרד המטרות שלנו היו זהות, אני מקווה שנצליח להשיג אותן עכשיו כשאנחנו ביחד".
9 צפייה בגלריה
לאו מסי לצד הבעלים נאסר אל-חלאיפי
לאו מסי לצד הבעלים נאסר אל-חלאיפי
מסי לצד נאסר אל-חלאיפי. שבוע של מערבולת רגשות
(צילום: רויטרס)
על הבכורה הצפויה: "אני עוד לא יודע מתי אחזור לשחק, חזרתי מחודש של פגרה ורק אתמול נפגשתי עם הצוות המקצועי. אני מקווה שזה יקרה בהקדם האפשרי כי יש לי רצון גדול מאוד לשחק. כשהצוות המקצועי יחשוב שאני בסדר, אני אהיה מוכן".
"עבר עליי שבוע מרגש מאוד, עם כל מה שקרה עם ברצלונה", הוסיף מסי. "אף אחד לא יכול להיות מוכן למערבולת כזאת של רגשות, אבל אני והמשפחה שלי שמחים להיות כאן. אני אסיר תודה על קבלת הפנים. היה מדהים לראות את האנשים ברחובות בפריז. זו תהיה שנה מדהימה ואנחנו הולכים ליהנות".
9 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
מסי. "היה מדהים לראות את האנשים ברחובות"
(צילום: רויטרס)
על ברצלונה: "היה מורכב מאוד לעזוב את ברצלונה בלי לדעת לאן אלך. ברצלונה היא הבית שלי, הייתי שם מאז שהייתי ילד. אני אוהד של הקבוצה. הם יודעים שרציתי לשחק בקבוצה חזקה, שמטרתה לזכות בליגת האלופות. אני אוהב לנצח. אני לא יודע אם אשחק מול ברצלונה, אבל אני חושב שיהיה נחמד לחזור לשם. אם זה יקרה, אני מקווה שזה יהיה משחק עם קהל. יהיה מוזר מאוד לשחק שם בחולצה אחרת, אבל זה הכדורגל ודברים כאלה יכולים לקרות".
נשיא המועדון, נאסר אל-חלאיפי, פתח את מסיבת העיתונאים בהצהרה: "זה יום מדהים והיסטורי למועדון ולעולם הכדורגל. זה רגע פנטסטי עבורנו. כולם מכירים את לאו – הכדורגלן היחיד שזכה בכדור הזהב שש פעמים. הוא משחק כדורגל קסום, יפהפה, והוא ווינר. כשהתחלנו כאן לפני 10 שנים, אנשים שאלו מה הם יעשו עם הפרויקט שלהם. אנחנו גאים מאוד במקום שבו אנחנו נמצאים היום. היה רצון גדול משני הצדדים לגרום לזה לקרות".
9 צפייה בגלריה
החולצה של מסי כבר בחנות המועדון
החולצה של מסי כבר בחנות המועדון
החולצה של מסי בחנות המועדון
(צילום: AFP)
אל-חלאיפי שלח מסר לקיליאן אמבאפה, כאשר נשאל על החלוץ הצרפתי שלא האריך את חוזהו: "הוא אמר שכדי להישאר הוא רוצה שתהיה קבוצה תחרותית. עכשיו הוא נמצא בקבוצה הכי תחרותית בעולם וברור שהוא לא ימצא קבוצה תחרותית יותר – אז אין לו שום תירוץ, הוא חייב להישאר".
מסי, שרק ביום ראשון נפרד מברצלונה בדמעות, חתם בפ.ס.ז' על חוזה לשנתיים עם אופציה לעונה נוספת, וילבש את המספר 30 על החולצה. הבעלים אל-חלאיפי נשאל כיצד המועדון יעמוד בחוקי הפייר-פליי הפיננסי, וענה: "אנחנו בוחנים כל צעד שאנחנו עושים. בודקים כל דבר אם הוא אפשרי לפני שאנחנו מבצעים אותו. מסי מביא המון למועדון גם מבחינה מסחרית".
9 צפייה בגלריה
מסי ואל-חלאיפי עם החולצה החדשה בפארק דה פראנס
מסי ואל-חלאיפי עם החולצה החדשה בפארק דה פראנס
אל-חלאיפי עם מסי בפארק דה פראנס. לא חושש מחוקי הפייר-פליי
(צילום: AFP)
"הדבר היחיד שאמרתי ללאונרדו (המנהל המקצועי) הוא שאני מקווה מאוד שהמשפחה שלי תרגיש בנוח בפריז ובצרפת", ציין מסי, "זו חוויה חדשה בשבילי, אבל בסופו של דבר הכדורגל הוא אותו כדורגל בכל העולם. זו גם עיר יפהפייה ואני שמח".
על הכדורגל הצרפתי אמר הארגנטינאי: "אני עוקב אחרי ליג 1, ואני חושב שהליגה צמחה מאוד. אני חושב שכל הקבוצות מתחזקות, כי הן רוצות לנצח את פריז. יהיו לי יריבים חדשים ואני שמח מאוד לקראת חוויה חדשה עבורי".
האוהדים של פ.ס.ז' בטירוף כבר מאתמול והחולצות של מסי עם המספר 30 אזלו באתר הרשמי פחות משעה לאחר שיצאו למכירה. מהחנות הרשמית דיווחו שגם חולצת החוץ הלבנה של מסי היא סולד אאוט, וזה לקח תוך 20 דקות בלבד.
9 צפייה בגלריה
מסי יוצא לאוהדים אחרי מסיבת העיתונאים
מסי יוצא לאוהדים אחרי מסיבת העיתונאים
מסי מציג את החולצה החדשה לקהל
(צילום: רויטרס)
בראשון, כזכור, מסי נפרד רשמית מברצלונה במסיבת עיתונאים מרגשת בקאמפ נואו. "זה קשה מאוד בשבילי", פתח את דבריו כשהוא ממרר בבכי על הדוכן. "יש הרבה דברים לומר אחרי הרבה שנים שעברתי פה. הגשמתי כאן את חלומי והכל היה נהדר".
פ.ס.ז' החדשה יכולה להיות אחת מקבוצות הכדורגל המלהיבות שנראו אי פעם. ברצלונה של מסי וניימאר, שיחד עם לואיס סוארס הרכיבו את שלישיית MSN, הייתה כזו. עכשיו יכולה להיות שלישייה מפחידה חדשה כשאמבאפה מחליף את סוארס – MNM. אם רוצים לצרף עוד מישהו בהתקפה אז תמיד יש את אנחל די מריה או ג'ורג'יניו ויינאלדום שהגיע מליברפול. אולי הכי מפחיד שהיה.
הדבר החכם שנעשה בקבוצה, עוד לפני סיפור מסי, הוא חיזוק החלק האחורי. השוער ג'אנלואיג'י דונארומה, השחקן המצטיין של יורו 2020, הגיע ממילאן. סרחיו ראמוס הוא סרחיו ראמוס, ווינר ענק שזכה בכל תואר אפשרי בריאל מדריד, ואשרף חכימי שהגיע מאינטר הוא אחד המגינים הטובים בעולם.
פורסם לראשונה: 11:51, 11.08.21