אחרי פתיחת העונה המרשימה של פ.ס.וו איינדהובן, דברים הולכים פחות טוב למועדון ההולנדי וגם לערן זהבי. אתמול (רביעי) מול גו אהד איגלס, החלוץ הישראלי הוחלף כבר במחצית, למרות שבישל, וראה את קבוצתו מנצחת 1:2 בקושי משער של מרקו ואן חינקל חמש דקות לסיום.
מאמנו של זהבי, רוג'ר שמידט, לא חסך ממנו ביקורת, תחילה מרומזת: "החלוצים שלנו לא התאמצו מספיק, ולכן היינו צריכים להתאים את עצמנו במחצית ולהחליף מערך".
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי
(צילום: AP)
לאחר מכן, כשנשאל ספציפית על הישראלי, אמר שמידט: "ערן שותף העונה כבר ב-16 משחקים, כולל במדי נבחרת ישראל. זה אתגר עצום. הוא שחקן מנוסה מאוד, אבל זה קשה גם בשבילו. הוא לא בשיאו וטבעי שירגיש מאוכזב. כל הקבוצה נראית פחות טוב".
אם נעזוב את זהבי בצד, שמידט מותקף כבר תקופה על ידי אוהדי פ.ס.וו וכן על ידי התקשורת ההולנדית, שמבקרת אותו. אחרי ההתמודדות הוא עקץ את המראיין ששאל אותו על ההחלטה שלא לפתוח עם ואן חינקל בתבוסה 4:0 לפיינורד, לעומת המפגש מול איגלס: "אתה יודע שהוא פצוע במשך שלוש שנים, כן? אף אחד לא האמין שהוא יוכל לחזור לשחק כדורגל. הפכנו אותו לכדורגלן שוב העונה. היה לו משחק קשה נגד סוסיאדד בחמישי. תאמינו לי, אני מכיר את השחקנים שלי טוב מכם. אני המאמן ואתה עיתונאי. אתה יודע יותר על עיתונות ואני יודע יותר על כדורגל".
2 צפייה בגלריה
שמידט
שמידט
שמידט. התקשורת בהולנד עושה לו חיים קשים
(צילום: AP)
שמידט החמיא מאוד ליריבה ממול: "זה היה משחק קשה. איגלס עשו עבודה פנטסטית והיו אינטנסיביים. הם נלחמו על כל כדור, וניצחו לא מעט פעמים באחד על אחד. הם עשו לנו חיים קשים. הגיע להם להשיג נקודה. זאת הקבוצה הכי טובה ששיחקנו נגדה בליגה ההולנדית העונה. לשמחתי בסיום ניצחנו, ואלה היו שלוש נקודות חשובות".
למרות הביקורת הקשה, בשורה התחתונה פ.ס.וו מדורגת במקום השני בליגה ההולנדית, נקודה פחות מאיאקס, ובליגה האירופית היא השיגה נקודה במשחקה הראשון מול סוסיאדד בשלב הבתים.