מנצ'סטר סיטי הביסה אתמול (ראשון) 3:6 את מנצ'סטר יונייטד בדרבי שיותר הזכיר משחק טניס מכדורגל, אבל התקשורת באנגליה עסוקה רק בשחקן אחד - ארלינג הולאנד. הנורבגי רשם שלושער ושני בישולים, ושבר שיא פרמייר-ליג נוסף על הדרך. החלוץ בן ה-22 הוא השחקן הראשון בתולדות הליגה שכובש שלושער בשלושה משחקי בית רצופים של קבוצתו.
ה"ל'אקיפ" הצרפתי העניק להולאנד ציון 10 על ההופעה, והוא בסך השחקן ה-14 שקיבל את הציון המושלם במסגרת יומון הספורט. היחידי ברשימה זו שקיבל יותר מפעם אחת את הציון המושלם הוא, ניחשתם נכון, לאו מסי. מאמן סיטי, פפ גווארדיולה, שכמו בן אימן את "הפרעוש" בברצלונה, נשאל אתמול על ההבדל בין שני הכוכבים: "הולאנד צריך את כל חבריו לקבוצה, וכשזה קורה זה בלתי רגיל. למסי יש את היכולת לעשות זאת לבד".
4 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד ולאו מסי
ארלינג הולאנד ולאו מסי
ארלינג הולאנד ולאו מסי
(צילום: gettyimages)
פיטר שמייכל, שוער העבר של יונייטד וסיטי, פירגן גם הוא להולאנד: "אפשר לראות כמה שחקני על שונים בהולאנד. כריסטיאנו רונאלדו, פיליפו אינזאגי, זלאטן איברהימוביץ' - בבן אדם אחד". ג'ון טרי, אגדת צ'לסי, דווקא חושב שהולאנד לא דומה לאף אחד: "הוא יכול להפוך לשחקן הגדול בתולדות הפרמייר-ליג. אנחנו מנסים להשוות אותו למישהו. הוא פשוט לא עוצר".
"ליונייטד יש על הספסל את רונאלדו, שהיה ברמה עולמית ל-10-15 שנה", אמר גארי נוויל, שחקן העבר של האדומים. "בסיטי אנחנו רואים את הדור הבא. ארלינג הולאנד זה סיפור אחר לגמרי. אנחנו נמצאים בנוכחותו של משהו מאוד מיוחד, הוא גורם לדברים קשים מאוד להיראות קלים מאוד. אי אפשר לעצור אותו. כבר ראינו כמה שחקנים פנטסטיים בסיטי - קווין דה בראונה, דויד סילבה, סרחיו אגוארו - אבל לו יש הזדמנות לעקוף את כולם. הוא מסוגל להשתלט על משחקים בכוחות עצמו. אנחנו מדברים פה על שחקן ברמות של רונאלדו הברזילאי וזידאן. הוא וסיטי זה פשוט לא נורמלי, לדעתי הם יכולים לזכות באליפות ב-15-20 הפרש".
4 צפייה בגלריה
שחקן מנצ'סטר סיטי ארלינג הולאנד
שחקן מנצ'סטר סיטי ארלינג הולאנד
לא מפסיק לשבור שיאים. הולאנד
(צילום: Getty Images)

המספרים של הולאנד

  • השלושער בדרבי העלה את מאזנו של הולאנד ל-14 שערי ליגה. אחריו בטבלת מלך השערים של הפרמייר-ליג נמצא הארי קיין עם שבעה.
  • להולאנד נדרשו שמונה משחקים בלבד על מנת להגיע לכבוש שלוש פעמים שלושער, השיא הקודם היה שייך למייקל אואן שעשה זאת ב-48 משחקים.
  • תשעת השערים שכבש הולאנד בחמשת משחקי הליגה הראשונים הם הכמות הגדולה ביותר ששחקן פרמייר-ליג כבש אי פעם באוגוסט.
  • הנורבגי הוא השחקן הראשון שכבש בארבעת משחקי החוץ הראשונים שלו בפרמייר-ליג, והוא השחקן הצעיר ביותר שהגיע ל-25 שערים בליגת האלופות.
4 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד חלוץ מנצ'סטר סיטי עם פיל פודן
ארלינג הולאנד חלוץ מנצ'סטר סיטי עם פיל פודן
דרסו את יונייטד. הולאנד ופודן
(צילום: EPA)

טן האח לא שיתף את רונאלדו: "זה מגוחך"

בצד המאוכזב של העיר, ישנה ביקורת גדולה כלפי המאמן אריק טן האח שהשתמש בכל חילופיו, אך לא העלה את כריסטיאנו רונאלדו למגרש. הסיבה, כנראה, לא בהכרח מקצועית. באנגלייה מדווחים שהמאמן לא רצה להכניס את רונאלדו במצב "אבוד" של פיגור 4:0 או 6:1 מתוך כבוד לקריירה שלו. זה המשחק הראשון של יונייטד העונה בו רונאלדו לא שותף כלל, אבל בליגה הוא פתח רק פעם אחת.
רוי קין, אגדת מנצ'סטר יונייטד וחברו לקבוצה של רונאלדו בעבר, תקף את המאמן: "יונייטד לא מכבדת את רונאלדו, זה הולך להפוך למכוער יותר. הם היו צריכים לתת לו ללכת, הוא אחד הגדולים בהיסטוריה ולא אמור להיות מחליף".
4 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
משחק ראשון העונה שהוא לא משותף. רונאלדו
(צילום: רויטרס)
"לתת לשחקן ברמתו לשבת על הספסל זה מגוחך" , הוסיף קין. "גם בפיגור 4:0. מה זה משנה אם אתם בפיגור 4:0? תנסו להבקיע שערים. בשביל זה רונאלדו שם. הוא הולך להיות בעיה בחדר ההלבשה אם העונה תמשיך ככה, רונאלדו מאוכזב בצדק".
פורסם לראשונה: 10:39, 03.10.22