משחק הגומלין בין ריאל מדריד לפ.ס.ז' במרץ האחרון במסגרת שמינית גמר ליגת האלופות, הוליד לעולם את אחת מחגיגות הניצחון התמוהות שנראו עד כה. דויד אלאבה, בלמה של ריאל וכוכב נבחרת אוסטריה, חגג לעיני הקהל המשתולל בעזרת הנפת כיסא לאוויר מספר רב של פעמים. פוסט האינסטגרם שהעלה אלאבה לאחר המשחק, בו הוא כתב: "אל תשבו על הכיסא שלנו", שפך אור על המסר שמאחורי החגיגה המשונה: ריאל מדריד היא המלכה של אירופה, שיאנית הזכיות במפעל היוקרתי ביותר עם 13 כאלה, היא יושבת על כס המלכות ואף אחד לא יכול להזיז אותה.
בניגוד לריאל, נבחרת הנשים של אוסטריה רחוקה מאוד מלהיות המלכה של אירופה, אך היא בכל זאת מרשה לעצמה לחגוג את כאילו היא כן. הטרנד התחיל ביורו 2017, שהיה הטורניר הגדול הראשון שלה ובו היא גם הפכה להפתעה של היבשת. הפילוסופיה שהובילה את אוסטריה התבססה על לחנוק את המשחק ולקוות לטוב, וכך היא הגיעה עד לחצי הגמר בו היא הפסידה רק בפנדלים לדנמרק. לאחר המשחקים, נהגו האוסטריות לצאת לאוזר הכינוס של העיתונאים ולערוך שם חגיגות של ממש עם מוזיקה חזקה ואורות צבעוניים.
2 צפייה בגלריה
השחקניות האוסטריות מניפות כיסא
השחקניות האוסטריות מניפות כיסא
השחקניות האוסטריות במחווה לדויד אלאבה
(AP)
בכל הטורניר ב-2017, ספגה אוסטריה רק פעם אחת - בתיקו מול צרפת בשלב הבתים - ולאליפות אירופה הנוכחית באנגליה היא הגיעה תחת אותו הכרטיס, נבחרת הגנתית, חזקה, ומאורגנת, שבאה להקשות על קצב המשחק ולכסח יריבות. במשחק הפתיחה היא הפסידה 0:1 לאנגליה. אמנם ההפסד הוא לא הישג, אך שמסתכלים על התוצאות של מארחת היורו מול נורבגיה (0:8) וצפון אירלנד (0:5), הוא מקבל משמעות אחרת. במשחקה השני, אוסטריה ניצחה 0:2 לא מרשים במיוחד את צפון אירלנד, כנראה הנבחרת החלשה בטורניר.
ההפתעה האמיתית הגיעה במשחק האחרון שלה בשלב הבתים, משחק ראש בראש מול נורבגיה – הנחשבת לחזקה ממנה ובה ניתן למצוא כמה מהשחקניות הטובות בעולם - על העלייה לרבע הגמר. האוסטריות יכלו להסתפק בתיקו בזכות הפרש שערים עדיף בהרבה, והציפייה הייתה שנורבגיה תתקוף מהרגע הראשון במטרה להשיג את השער שהיא חייבת, בעוד אוסטריה תנסה לשחק על ה-0:0. בפועל, קיבלנו מחזה הפוך. כהרגלה אוסטריה אמנם לא החזיקה יותר מדי בכדור, אך היא הייתה מסוכנת בהרבה, שלטה על הנעשה במגרש מהדקה הראשונה, וניצחה את המשחק 0:1.
הכדורגל של אוסטריה בשלב הבתים היה יעיל, אך לא מלהיב. למרות זאת, היא הפכה לאהובה במיוחד על האוהד הניטרלי וזאת בזכות ההתנהגות של השחקניות מחוץ לדשא. הנבחרת הנוכחית אימצה את מנהג החגיגות מ-2017 ואף העלתה את הרמה. לאחר הניצחונות על צפון אירלנד ונורבגיה, יצאו השחקניות מחדר ההלבשה בריקודים ושירים שהפכו את מסיבות העיתונאים למסיבות אמיתיות. חגיגת הניצחון שהפכה לסימן ההיכר של הנבחרת במהלך האליפות היא הנפת כיסא, מחווה לכוכב נבחרת הגברים דויד אלאבה.
יאללה מסיבה: שחקניות אוסטריה אחרי הניצחון על נורוגיה
מי שרגילה לחגוג גם בזמן המשחק, היא כובשת שער הניצחון מול נורבגיה, ניקול בילה, הכוכבת הגדולה והכתובת המרכזית של האוסטריות בכל הקשור לכיבוש שערים. בצעירותה, הייתה בילה בכלל עילוי בקיקבוקס, אך בגיל 16 היא החליטה לקחת את הבעיטות האימתניות שלה לענף אחר ומאז היא לא עוצרת. בילה נבחרה לשחקנית השנה של הבונדסליגה ב-2021 ואת העונה שעברה היא סיימה כמלכת השערים של הליגה עם 23 כאלה במדי הופנהיים.
2 צפייה בגלריה
ניקול בילה מתרוממת לנגיחה
ניקול בילה מתרוממת לנגיחה
ניקול בילה, חוגגת על ומחוץ למגרש
(AP)
אחרי שסרטוני החגיגות של בילה ושאר חברותיה לנבחרת הפכו את אוסטריה לאחד הסיפורים החביבים של הטורניר הנוכחי, כעת היא תנסה להפוך ליותר מזה. הערב (חמישי, 22:00), אוסטריה תגיע כאנדרדוג מובהק למשחק רבע הגמר מול גרמניה, אימפריית כדורגל נשים ואחת הפייבוריטיות לזכייה. אך כמו ב-2017, גם הפעם אוסטריה מגיעה לרבע הגמר אחרי שספגה רק שער אחד בשלב הבתים. עם ניקול בילה בחוד וחוליית הגנה חזקה, אוסטריה עוד עשויה להמשיך לחגוג, ולהפוך להפתעת היורו בפעם השנייה ברציפות.
פורסם לראשונה: 16:00, 21.07.22