נבחרת ספרד הגיעה הערב (שישי) למשחק החוץ בגאורגיה אחרי שנחלה הפסד מפתיע לסקוטלנד במחזור הקודם במסגרת מוקדמות היורו. הפעם, לה-רוחה התפוצצה עם 1:7 מוחץ על המארחת ועלתה על חשבונה למקום השני, כשהיא רחוקה שש נקודות מהסקוטים שבמקום הראשון, אך גם עם משחק אחד פחות.
מעבר לתוצאה האסטרונומית, נרשמה היום היסטוריה, כאשר כוכבה העולה של ברצלונה, לאמין ימאל בן ה-16 ו-57 יום, עלה להופעת בכורה במדים הלאומיים, כשנכנס כמחליף כבר בדקה ה-44 במקום דני אולמו (כשהתוצאה הייתה כבר 0:4) והפך לשחקן הצעיר ביותר שמשחק בנבחרת הספרדית. היהלום של ברצלונה אף הגדיל והפך לכובש הצעיר ביותר בתולדות ספרד, כאשר התכבד בשער השביעי.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ספרד לאמין ימאל
שחקן נבחרת ספרד לאמין ימאל
שחקן היסטורי. לאמין ימאל
(EPA/DAVID MDZINARISHVILI)
כאמור, ימאל הפך לשחקן הצעיר ביותר שמשחק במדי ספרד, כאשר לפניו עשה זאת שחקן אחר של ברצלונה, גאבי, שערך את הופעת הבכורה שלו בגיל 17 ו-62 יום. גאבי גם היה הכובש הצעיר ביותר בתולדות לה-רוחה, כשהבקיע את שערו הראשון בגיל 17 ו-304 יום. היום, ימאל שבר את שני השיאים האלה. אם לא די בכך, ימאל הוא המבקיע השלישי הכי צעיר בכל הזמנים בתולדות הכדורגל האירופי, והצעיר ביותר ב-117 השנים האחרונות, כאשר לפניו עשו זאת סם ג'ונסטון מצפון אירלנד ב-1882, ויוזף הורבאט מהונגריה ב-1906.
אלברו מוראטה פתח את מסכת הכיבושים הספרדים בדקה ה-22 לאחר בישול של מרקו אסנסיו, סולומון קבירקבליה הכפיל בשער עצמי, כאשר דני אולמו (38') ומוראטה עם שער השני במשחק (40') סגרו מחצית ראשונה מהחלומות עבור החבורה של לואיס דה-לה פואנטה, וזה עוד כששער של פביאן רואיז בדקה ה-38 נפסל בעקבות נבדל.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ספרד לאמין ימאל
שחקן נבחרת ספרד לאמין ימאל
שבר שיא בן 117 שנה. ימאל
(REUTERS/Irakli Gedenidze)
ארבע דקות בתוך המחצית השנייה הגאורגים הצליחו לצמק משער של גיורגי צ'אקבטאדזה, אך אי אפשר בדיוק לקרוא לזה שער כבוד. הספרדים ממש לא הפסיקו לדרוס, ובדקה ה-66 השלים מוראטה שלושער עם החמישי, כאשר ניקו וויליאמס הוסיף את השישי שתי דקות לאחר מכן. הרגע הגדול של לאמין ימאל הגיע בדקה ה-74, לאחר שניצל בישול של וויליאמס וחגג את שער הבכורה שלו במדים הלאומיים, בהופעת הבכורה שלו. כשהוא בסך הכל בן 16.

כוכב העתיד של הכדורגל הספרדי

לאמין ימאל זומן השבוע לראשונה לסגל נבחרת ספרד הבוגרת (שם נולד), זאת כדי להקדים את מרוקו (מולדת אביו) וגינאה המשוונית (מולדת אימו) ולמנוע מצב שילד הפלא מברצלונה יתפספס מבחינת הספרדים. הקיצוני הימני, בן ה-16 וחודש וחצי, היה כל כך טוב בפתיחת העונה, שלא היה בכלל ספק שהמקום שלו לצד הגדולים. והנה, כמו שפרע את השטרות במדי האלופה בליגה הספרדית, כך הוא עשה גם עכשיו עם שער בהופעת הבכורה הבינלאומית שלו.
את הופעת הבכורה שלו בברצלונה הוא עשה כבר בעונה שעברה, כשהיה בן 15, וגם אז הוא שבר שיא. העונה הוא כבר שחקן הרכב מהמניין, והספיק לספק מספר הופעות שהציתו את הדמיון. בקבוצה של צ'אבי (שאמר על ימאל שהוא מזכיר לו את מסי), כל-כך מודאגים מהאפשרות שיאבדו אותו, שכבר החלו לתכנן להאריך את חוזהו עד 2026, כשהדיווחים מדברים על סעיף שחרור שעומד על לא פחות ממיליארד אירו. הערב, הוא סיפק עוד הוכחה שככל הנראה מדובר באחד מכוכבי העתיד של הכדורגל הספרדי - והעולמי.