שון וייסמן יצר בשבוע האחרון סערה בספרד בעקבות התבטאויותיו נגד עזה (בין השאר סימן לייקים לציוצים בהם נכתב שיש "למחוק את עזה" ו"להטיל עליה פצצות של 200 טון"), שהובילו לתביעות של פלסטינים בספרד נגדו ולקריאות של אוהדי גרנאדה לשחררו. אך השיא הגיע לפני משחק החוץ אצל אצל אוסאסונה, בו הפסידה אתמול (שישי) גרנאדה 2:0 במשחק הלה ליגה הראשון מאז פגרת הנבחרות.
חברי ארגון אוהדי האולטראס של אוסאסונה, "אינדיאר גורי", תכננו עבור החלוץ הישראלי קבלת פנים סוערת, והתרעות בטחוניות הובילו לכך שהוא לא נכלל בסגל. אך זה לא הרס לאוהדים הזועמים את התוכניות. כמות גדולה של דגלי פלסטין מילאו את היציע באצטדיון אל סאדאר, ומעבר לשירים פרו-פלסטיניים האוהדים המקומיים קראו גם "מוות לווייסמן".
2 צפייה בגלריה
אוהדי אוסאסונה מניפים דגלי פלסטין
אוהדי אוסאסונה מניפים דגלי פלסטין
אוהדי אוסאסונה מניפים דגלי פלסטין
(צילום: EPA/JESUS DIGES)
הכנסת דגלי פלסטין למשחקים נאסרה על ידי הלה ליגה, כך שאוסאסונה עשויה להיענש בעקבות כך. אגב, בעבר אוהדי אוסאסונה כבר קראו קריאות אנטישמיות לעברו של שחקן ישראלי אחר - השוער דודו אוואט, כששיחק נגדם במדי מאיורקה.

דגלי פלסטין גם במשחקה של ריאל סוסיאדד

על אף האיסור של הליגה, עשרות דגלי פלסטין הונפו גם במשחקה של ריאל סוסיאדד שניצחה 0:1 את מאיורקה היום. על חלק מהדגלים נכתב "שחררו את פלסטין". אוהדי סוסיאדד מחבל הבאסקים ידועים בתמיכתם ב"מאבק הפלסטיני" וזאת לא הפעם הראשונה שבה אוהדיה מביעים הזדהות עם פלסטין.
2 צפייה בגלריה
אוהדי סוסיאדד מניפים דגלי פלסטין
אוהדי סוסיאדד מניפים דגלי פלסטין
אוהדי סוסיאדד מניפים דגלי פלסטין
(EPA/Juan Herrero)
פורסם לראשונה: 09:37, 21.10.23