מנצ'סטר סיטי כבר ראתה אתמול (ראשון) את מגן הקהילה נוסע מוומבלי, צפונה, לאיתיחאד, אחרי שהובילה על ארסנל 0:1 משער של קול פאלמר בדקה ה-77. אבל בדומה ללא מעט משחקים מאז המונדיאל בקטאר, שהגדיר מחדש את מסגרת תוספת הזמן במשחקי הכדורגל, הצליחו התותחנים למצוא את שער השוויון 11 דקות לאחר סיום הזמן החוקי, רגע לפני שהכריעו את המפגש בדו קרב פנדלים חד צדדי (1:4).
בתגובה, המאמן פפ גווארדיולה לא חסך ביקורת מהשופטים ומהתופעה: "נצטרך להתרגל לזה. ניצחנו 0:1. הייתה לי תחושה שלא הייתה שום הצדקה להאריך את המשחק בשמונה דקות (תוספת הזמן המקורית) אבל שאלות בנושא הזה צריך להפנות לפיפ"א. לדעתי הם לא מתייעצים עם המנהלים בשטח, בטח לא עם השחקנים".
3 צפייה בגלריה
פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה
(צילום: Reuters/Peter Cziborra)
"בינתיים אנחנו צריכים לקבל את זה", המשיך המנג'ר הספרדי. "עכשיו, במתכונת הזאת, משחקים יימשכו 100 דקות, זה בטוח. תחשוב שהם מאריכים את הדקות על כל גול שמובקע. תארו לכם משחק שנגמר 3:4, והם מוסיפים 45 שניות לכל גול, המשחק גם יכול להסתיים מחר, בשמונה בבוקר".
כאמור, גווארדיולה מתייחס לתופעה שהגיעה אל חיינו במהלך מונדיאל 2022 שנערך בקטאר, שנועדה להיאבק בבזבוזי הזמן ששחקנים מייצרים במהלך משחק. אתמול, כאמור, נוספו 8 דקות לזמן החוקי שקיבלו הארכה נוספת בעקבות התנגשות הראשין בין קייל ווקר לתומאס פארטי. "זה התפקיד של השופטים להתמודד על ההוראות של המנהלים", סיכם גווארדיולה.
3 צפייה בגלריה
קול פאלמר
קול פאלמר
החגיגה הזמנית של קול פאלמר וסיטי
(צילום: Shaun Botterill/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
ארסנל ומגן הקהילה אחרי ניצחון בפנדלים על מנצ'סטר סיטי
ארסנל ומגן הקהילה אחרי ניצחון בפנדלים על מנצ'סטר סיטי
"באנו לנצח". התותחנים חוגגים
(צילום: JUSTIN TALLIS / AFP)
גם בצד המנצח הייתה בטן מלאה על צוות השיפוט, כאשר מיקל ארטטה ספג כרטיס צהוב על תגובה אמוציונאלית מאוד אופיינית בעקבות עבירה של רודרי על קאי האברץ. "אני לא יכול לשנות את ההתנהגות שלי", הסביר המאמן בסיום, "אני מנסה הכי טוב שאני יכול. אני מבין את השופטים אבל אנחנו כמאמנים יכולים להיות מתוסכלים. זה בסדר".
על הזכייה במגן הקהילה, אמר מאמן ארסנל: "זה מרגיש נהדר, אין דבר גדול יותר מזכייה בתואר מול הקבוצה הכי טובה בעולם. היינו נחושים, נתנו פייט והגענו כדי לנצח. הסיבה שאנחנו כאן היא כדי לזכות בעוד תארים עבור ארסנל ולהפוך למועדון מצליח. אנחנו כבר עם הפנים למשחק הליגה נגד נוטינגהאם פורסט (שבת, 14:30)".
אגב, מנצ'סטר סיטי תפתח את העונה בפרמייר-ליג לילה קודם (שישי, 22:00) בחוץ נגד ברנלי.